Criolo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Criolo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 14:03

hoi,

Ik hoop dat ik de naam goed heb geschreven maar ik heb gehoord dat dit ook fijne western paardjes zijn omdat ze gemakkelijk op 1 hand gereden kunnen worden. Wie heeft hier een criolo of wie weet er meer vanaf?
groetjes
celinde

memmie

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-07-02
Woonplaats: Ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 16:35

hoi,
wij hebben 2 criollo's
alle twee super de luxe braaf
1 ruin en 1 hoogdrachtige merrie
super verkeersmak en het zijn paardjes die aan 1 baasje hechten
kom gerust eens langs
groetjes
memmie

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 16:50

een vriendin van me (chantalvdv hier op bokt) heeft een criollo maar zonder papieren geloof ik.. daar rijd ze ook western mee..

memmie

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-07-02
Woonplaats: Ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 17:00

hee Jilleroo,
jullie zoeken dus slaapplaatsen he?
nou dat mag hier hoor
vraag maar aan Leon hoe en wat over hier
hij is hier geweest en heeft zelfs de criollo nog gereden
groetjes
Memmie

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 17:05

eigenlijk hadden we al in gedachten om bij jullie langs te gaan Haha!
kan toch niet bij jullie buren gaan staan met onze prachtige stel tinkers??


maar ehm btw... jullie zouden nog contact met mij opnemen toch? voor stage evt.?

memmie

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-07-02
Woonplaats: Ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 18:28

komt voor elkaar nog even geduld
wordt zeker voor het weeknd hoor
groetjes
uit Ee

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 19:08

Ik denk alleen niet dat het echt raseigen is dat ze makkelijk op 1 hand te rijden zijn. Dat kan met een beetje voorbereiding met elk paard.

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 23:38

In Essen (niet zover van Etten) zit een trainer die ook criollo's heeft, en ook verkoopt. Maar ik kan ff niet op zijn naam komen..... Verward

Comez

Berichten: 93
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 07:37

Ik heb ook een Criollo. Het is niet zo dat ze makkelijker op 1 hand te rijden zijn als iedere ander goed voorbereid paard.
Ze hebben wel een pre met westernrijden, omdat ze erg wendbaar zijn.
Ze worden ook veel voor Polo gebruikt en daar zie je veel eigenschappen terug die je in het western ook nodig heb. En inderdaad ze hechten zich erg aan 1 baas. Kan leuk zijn, maar is soms ook ernstig onhandig.

Mocht je meer informatie willen, in mijn profiel staat een link naar een site die over criollo's gaat.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 08:51

loekje schreef:
In Essen (niet zover van Etten) zit een trainer die ook criollo's heeft, en ook verkoopt. Maar ik kan ff niet op zijn naam komen..... Verward


Da's Rik, maar ik weet zijn achternaam niet. Ik heb er veel over gehoord en niets dan goeds. Ik weet wel dat-ie er net weer een paar uit is wezen zoeken.

=^.,.^=

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 08:55

Cornelie heeft het al gezegd: het ligt niet aan het ras, maar aan de graad van opleiding of je op een hand kunt rijden.

En ook op een hand rijden moet je bijhouden. Het is niet zo dat je, als je paard het kan, nooit op twee handen zou moeten rijden. Als je op één hand rijdt kun je nooit de buiging en verzameling bereiken als op twee handen. Resultaat is een stijf paard....

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 16:34

Afbeelding
dit is de criollo van chantal.

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:49

farichta"]
[quote="loekje schreef:
In Essen (niet zover van Etten) zit een trainer die ook criollo's heeft, en ook verkoopt. Maar ik kan ff niet op zijn naam komen..... Verward


Da's Rik, maar ik weet zijn achternaam niet. Ik heb er veel over gehoord en niets dan goeds. Ik weet wel dat-ie er net weer een paar uit is wezen zoeken.

=^.,.^=
[/quote]

Ja, nou weet ik het weer!!! Rick Woudenberg!!

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:58

Mijn vriendin Jay (boktnaam) heeft ook een geweldige Criollo! Misschien kun je eens met haar contact opnemen. (pb me maar even voor haar adres alsje dat wil) Zij zit ook in de organisatie van de jaarlijkse criollo-rit en is erg toegewijd.
De Rick die hier genoemd wordt is Rick Woudenberg en zit net voorbij Roosendaal in Essen in Belgie. Inderdaad niks dan goeds over deze man.
Check ook eens www.justacriollo.com

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 23:55

Jac schreef:
Mijn vriendin Jay (boktnaam) heeft ook een geweldige Criollo! Misschien kun je eens met haar contact opnemen. (pb me maar even voor haar adres alsje dat wil) Zij zit ook in de organisatie van de jaarlijkse criollo-rit en is erg toegewijd.
De Rick die hier genoemd wordt is Rick Woudenberg en zit net voorbij Roosendaal in Essen in Belgie. Inderdaad niks dan goeds over deze man.
Check ook eens www.justacriollo.com


Dat zei ik al!!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 20:52

Simbaatje..........ja, die ken ik nog wel van de BWE tijd!! Heb er zelf nog vaak op rondgereden......hoe gaat het met Simba???

Signe

Berichten: 5807
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 20:57

Hee Celinde... als je bij de ranch langsgaat ( die van memmie) kun je meteen even Blizz komen bewonderen Haha!

Enne.. Memmie heeft Jolene haar veulen nu al eens uitgepoept??

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 23:14

En ik wil je voorliefde voor Criollo's niet de kop indrukken, maar ieder paard is een combinatie van de ervaringen die het dier gedurende zijn leven heeft opgedaan.

Ik heb op een Manege gereden die Criollo's als manegepaarden had. Paarden die door hun behandelingen duidelijk geleden hadden, die op slachttransport van Argentinie naar Nederland waren gezet. En door een handelaar nog net goed genoeg waren bevonden voor de slacht. Maar die duidelijk een dreun hadden opgelopen...dat waren geen betrouwbare paarden. Wel paarden met een gebruiksaanwijzing.

Enfin, veel succes met zoeken...

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 10:37

met simba gaat het iets minder heb ik begrepen. ze heeft een dik spronggewricht ofzo maar hoe en wat precies zul je aan chantal zelf even moeten vagen...

memmie

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-07-02
Woonplaats: Ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 13:28

dapperdier schreef:
Hee Celinde... als je bij de ranch langsgaat ( die van memmie) kun je meteen even Blizz komen bewonderen Haha!

Enne.. Memmie heeft Jolene haar veulen nu al eens uitgepoept??



heee Signe,
je mag vandaag beschuit met muisjes komen eten
vanmorgen is er een pracht van een hengsteveulen geboren!!!!
een plaatje !!!! en natuurlijk zijn we erg blij met een hengst
volgens mijn informatie is dit dus de enigste criollo hengst in nederland
maar ik heb het van horen zeggen he
dus mochten er meer criollo hengsten in nederland zijn dan hoor ik dat graag want natuurlijk moet onze merrie weer gedekt worden
dus als iemand info heeft????
groetjes
een trotse memmie

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 13:49

Volgens mij zijn jullie idd de enigsten met een criollo hengst(je) in Nederland. Heel erg gefeliciteerd!!!!!
Laatst bijgewerkt door Henla op 06-04-03 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 13:49

In Duitsland staat trouwens wel een hengst ter dekking.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 13:11

In Langbroek, bij stoeterij gadedijk, staat ook een Criollo te koop, een blauwschimmel of zoiets dergelijks, een heel leuk beesie!
En gerda nogmaals gefeliciteerd met t hengstje van Jolene!

Signe

Berichten: 5807
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 23:06

Jaah SRR gefelicicriolloood..!

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 12:51

Ik wil jullie niet uit de droom helpen hoor... maar de meeste zogenaamde "criollo's" zijn goedkope (vaak slacht-)paarden uit Argentinie en die kant op.
Alleen als er -echte- papieren bij zitten, en ze de typische bergpony-bouw hebben, zou je het een echte criollo kunnen noemen.

Het importeren van goedkope paarden is tegenwoordig zeer lucratief. Denk aan de rages Tinker en nu dus Criollo.
Neem een goede rashengst, een goede merrie, tel daar de opfok + importkosten bijop, en je krijgt een onbetaalbaar paardje voor normale mensen. Bovendien worden deze paardjes gefokt voor de polo (waardoor ze nog duurder worden.)

Ik wil hiermee niet zeggen dat jullie (waarschijnlijk) geweldig leuke paardjes waardeloos zijn, maar technisch genomen zijn het geen Criollo's. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen... maar reken er niet op.

Ikzelf ken een handelaar die hetzelfde truckje uithaalt. Hij importeerd slachtponies (leuke beestjes hoor, daar niet van) uit Italie en verkoopt ze als Criollo's.
Dit komt vaker voor dan je denkt!

Nogmaals, dit is geen aanval op jullie, en ik wil hier ook niet mee bereiken dat jullie jullie lievelingen geen Criollo meer noemen. Ik post dit puur om het even recht te krijgen dat de kans dat je paardje een -CRIOLLO- is, geen "criollo", bestaat.

In ieder geval, veel succes met het rijden!