beginner of open?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 14:20

Ik heb de indruk dat de regels wat strenger worden gehanteerd tegenwoordig, dus: better be safe than sorrow Haha!


DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 17:56

De WRAN en de A/NQHA zijn 2 verschillende organisaties.
De WRAN organiseert wedstrijden voor alle rassen, dit worden 'open' wedstrijden genoemd. Dus open voor alle rassen.
De NQHA organiseert rassenshows (quarter) soms samen met de WRAN of andere rassenorganisaties.(Paints/Appie's) Met de 'open' wordt dan bedoeld het starten als professional.

Met een breedingstock kun je dus bij de Paints starten, mits dat onderdeel is uitgeschreven of bij de WRAN, want daar mag elk paard starten.

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 18:08

cornelie schreef:
Een solid appaloosa mag overigens wel in alle appie onderdelen starten. Nou, en toch blijf ik het vreemd vinden.

Elk rassenstamboek heeft weer zijn eigen regels mbt starten etc.
Daarom is het voor de WRAN ook zo moeilijk om de regels gelijkluidend met bijv. een AQHA te houden, want bij de Paint of de App's kan het weer anders gesteld zijn. En het voordeel van de WRAN is dat de regels een beetje toegespitst kunnen worden op de Nederlandse startende combinaties, want een hoop regels (vooral mbt punten) van bijv. de AQHA gaan in Nederland niet echt op.

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 11:03

Citaat:
ALLEEN BIJ DE BEGINNERS wordt ook als een eigen paard aangemerkt een paard dat noch in het huidige, noch in het vorige jaar punten heeft gehaald bij een wedstrijd van een door een western georienteerde organisatie. Deze regel is toegevoegd om beginners de kans te geven om op een manegepaard oid ervaring op te doen in de beginnersklassen.

Een beginner mag dus starten op een paard van manege of particulier mits het paard geen punten heeft behaald.
Wordt hiermee bedoeld met de ruiter die er nu mee start of elke ruiter die er al mee gestart heeft Verward
Dus wordt dit beredeneerd vanuit de startende ruiter of vanuit het startende paard.

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 11:40

Maar bij de AQHA krijgt een paard alleen punten als het 'open' gestart wordt, bij amateur/beginner is dit gekoppeld aan de combinatie (paard/ruiter).
Zoals de regel nu klinkt wordt hiermee voorkomen dat een bekend (goed) paard gestart wordt door een beginner, die hiermee dus een grotere kans heeft op een (hoge) plaatsing.

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 12:05

Maar als ik het stukje van Cornelie goed lees, mag je dus in de beginner WEL starten met een 'prof'-paard, maar niet in de amateur. Dit staat in de brief van J.Trel dus NIET !!!

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 12:32

Verder wordt er de ene keer gesproken over 'geen punten hebben behaald' en de andere keer over 'plaatsingen'.
Zit hier ook geen discrepantie in Verward

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 14:20

missquarter: het ging Rinus denk ik niet zozeer om jouw situatie, maar in het algemeen.
Rinus: het directe nut is dat je snel iets kunt winnen (altijd leuk Lachen ), maar je komt jezelf later zeker tegen.

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 22:49

Citaat:
Een organisatie mag van de WRAN geen bekers, waardebonnen, dekens etc. beschikbaar stellen.
Dit om de beginnersklassen minder aantrekkelijk te maken voor ruiters die daar eigenlijk niet thuishoren

Dus alle leuke prijzen gaan naar de amateurs/open Verward Lijkt me ook niet echt stimulerend om beginners te starten.

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 23:03

Dus de prijzen voor de amateurs/open moeten juist groter worden Knipoog
Blijf het toch zielig vinden voor de beginners Lachen

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 23:10

Kunnen ze niet gewoon zeggen dat je maar een maximaal aantal wedstrijden beginners mag starten binnen lets say 2 jaar, daarna altijd over naar amateurs.
Ben je meteen van dat niet werkende puntensysteem af.

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 13:34

Je hebt gelijk, maar ach whats in a name, als maar duidelijk is wat de bedoeling ervan was. Lachen

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 20:28

Dance"]
maar ik dacht dat of vanaf vorig jaar of vanaf dit jaar geen enkele solid die is voortgekomen uit een kruising met bijv. een QH of een TB (de enige rassen waarmee dus volgens de ApHC gefokt mag worden om een registratie te krijgen) helemaal geen CPO papieren meer krijgen...
[/quote]
Volgens mij mag er zelfs niet meer gefokt worden met Quarters/TB's maar alleen met raszuivere appies. Ik meen dat eens ergens gelezen te hebben. Verward

[quote="Cornelie schreef:
Ik ben eens onterecht gediskwalificeerd in de trail. Dat las ik thuis toen in de reglementen na, maar ja, dan weet ik dat weer voor de volgende keer

En heb je daar niets meer aan gedaan dan. Verward


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers