Vraagje!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dune

Berichten: 254
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Overijssel

Vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-03 00:57

Hallo Allemaal,

Ben vandaag met een vriendin bij Cobo in Dronten geweest, zij is op zoek naar een fijn te rijden western paard. Zijn er hier mensen in het forum die ervaring hebben met deze handelstal?
Graag positieve maar uiteraard ook de negatieve reakties!
Ben zeer benieuwd!!!

Greetz Mirriam

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 12:27

Hij is groot, dus veel keus. Verder blijft bij de aankoop van elk paard voorzichtigheid geboden. Dus laten keuren (bij hogere bedragen ook rontgonologisch) en neem iemand mee die veel van paarden weet en die niet bevooroordeeld is.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 18:29

Ik weet dat hij hele leuke paarden heeft, maar, zoals elke handelaar, ook 'minder leuke'... Ik zou dus in ieder geval röntgenfoto's laten maken wanneer je serieus overweegt een bepaald paard te kopen. En ook (of juist!) bij minder hoge bedragen, want ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik vind 'gokken' met 'lagere' prijzen óók een grote gok.... Als er achteraf iets mis blijkt is €3000 óók veel geld...

Ik heb zo zelf eens een 'goedkoop' Quartertje op proef gehad (niet van hun overigens), en daar was ik na twee weken helemaal verliefd op, écht een schat en ook nog hartstikke mooi, maar op de foto's bleek ze totaal naar de knoppen! (ze had ook niet het allerbeste gangwerk, maar nog niet dramatisch en ze zou al lang stil gestaan hebben...jaja...). Toen ik haar terug bracht hoorde ik van iemand op die stal dat dat ook bekend was, want die persoon had haar anders zelf willen kopen. Het bleek ook dat ze gewoon elke dag gereden was... Als ik dat geweten had, had ik haar niet eens op proef genomen. Het heeft me ruim 500 gulden aan foto's gekost (en ik had nog een goedkoop adresje), maar me uiteindelijk wel een hoop ellende én geld bespaard.
Nog maals, dit was niet bij Cobo, maar het gebeurt...

Dune

Berichten: 254
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-03 19:21

Eey Mensen,

Bedankt voor de reakties (ook voor de mensen die me hebben ge PB't)
Ik weet niet of mijn vriendin daar zal slagen. We zullen ook zeer zeker verder gaan kijken. Het is ook nog helemaal niet zeker dat ze een Quarter kiest, eigenlijk zijn alle opties nog open.
We houden jullie op de hoogte,

Greetz Mirriam

Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 10:02

Party!! Party!! Party!! nou ik zou mijn paard altijd laten keuren en door je eigen arts of bij Roosendaal maar laat hem zelf keuren en testen (bloedonderzoek) en als je wat weet overzijn bloedlijnen andere mensen vragen wat ze misschien weten over broers of zussen of de ouders. Ik hoop dat ze snel een paardje vind.

PS: Ik heb nog een zesjarige painthorse ruin te koop allround in 2001 ned. kamp. horsmanship jeugd geworden.

Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!
Ja ik zal ontopic blijven Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

ElCid

Berichten: 9226
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 11:11

Ik heb nooit een paard gekocht bij Cobo, maar ken Klaas Cozijnse wel. Hij is de stereotype paardenhandelaar .
Ik weet wel dat hij tegenwoordig wel goede paarden heeft, maar daar hangt dan ook een prijskaartje aan. Hij had, in de tijd dat ik bij hem op stal stond, ook veel paarden van slechte kwaliteit. Ik zou bij hem geen paard kopen, maar dat is persoonijk.
Maar inderdaad, laten keuren, kan je een hoop ellende besparen.