waarom?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 12:39

Omdat paardrijden leuk is. Ontspanning of gebrek daaraan is onafhankelijk van rijstijl Knipoog

"Dat het zo ontspannen is", is dus precies de reden waarom veel engelse ruiters denken en dat het gemakkelijk is.
Zie [WN] Frustratie voor westernrijders...

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!



Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 22:04

Iedereen heeft natuurlijk recht op zijn eigen mening, maar dat ontspanningsverhaal is echt de grootste kolder die er is. Sorry hoor, maar ontspanning en verzameling van je paard hangt absoluut niet samen met of er een bochtje in je teugel hangt of niet. En jou idee klopt ook niet XoNo. Althans, jou idee klopt evenveel bij engels als bij western. Hoe vaak zie je daar niet paarden op de voorhand lopen? En Gera, een verzamelde oefening kun je ook in engels wel met een losse teugel uitvoeren. Je wilt ook in Engels zo weinig mogelijk druk op de mond. Niet dat dat altijd lukt, maar dat is in western net zo. Voor je lekker los op je zit en neckreign kan rijden, is veel oefening nodig. Idem in engels. En dat strakke is alleen maar nodig op een wedstrijd. En een spijkerbroek heb ik ook een hekel aan Scheve mond

Ik denk dat de westernuiters nog heeel veel van de engelse ruiters kunnen leren, en vice versa. Ik hoop ook van ganser harte dat de twee stijlen wat beter naar elkaar gaan kijken dan het eeuwige "het is zo ontspannen" tegen "het is zo strak" idee Lips are sealed

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 10:50

Huh? Ik dacht dat ik mijn beircht van ganze harte veranderd had in van ganser harte Tong uitsteken
Whatever Haha!

[edit]Thnx Sugarmiss Lachen[/edit]
Laatst bijgewerkt door Romkabouter op 25-02-03 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 11:38

hihihi Adrienne, ik zie anders wel heel vaak gefrustreerde en/of boze ruiters als hun paard niet wil op westernwedstrijden Knipoog
Wat betreft de sfeer heb je wel gelijk, NOG wel. Ik zie ook in de westernsport een sfeerverandering plaatsvinden. Geleidelijk, maar het is er wel. Bij SGW heerst een nog relaxtere sfeer dan bij western imo, en dat is engels. Dus het ligt aan de mensen die rijden, niet aan de stijl van rijden.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 14:24

Was dat maar waar, dan werden er tenminste ronde cirkels gereden Tong uitsteken

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers