Frustratie voor westernrijders...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 12:57

Romkabouter schreef:
Nog een voorbeeld: Military is dierenbeulerij en levensgevaarlijk.


Ik ben het helemaal met je eens Rom wat betreft onwetendheid. maar ik denk, misschien ook door onwetendheid Knipoog dat het military voorbeeld een beetje ongelukkig is gekozen. Want als ik dat zie bekruipt mij ook het gevoel "waarom is dit nog steeds toe gestaan waarom wordt dit niet verboden? Als je een kalf wil vangen met een lasso staat 100 man dieren bescherming op je stoep maar als je een paard over een vaste hindernis jaagt en dan een goeie meter naar beneden laat lazeren in een modderbak dan mag het wel. Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Nou zeg ik eerlijk ik heb geen verstand van military en ga af op wat ik zie en hoor. Maar misschien heb jij voor mij wel een verklaring, waardoor ik begrijp waarom dit niet verboden is. Misschien zie ik het wel helemaal verkeerd?!?!

Ik denk overigens het zelfde over die grand national wedstrijden waar een paard over of beter gezegt door een heg wordt gejakkerd.



Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 14:39

Nog even off topic, het gaat niet om of het ene een koe en het andere een paard is. Het gaat om het principe van nutteloos een dier in gevaar brengen voor iemands “plezier”. Ik vind military wat nu even om een beter imago te krijgen Eventing wordt genoemd balanceren op de grens van het toelaatbare net als grand nationals. Er verongelukken meer paarden mee dan bij een goed georganiseerde rodeo en dat mag hier weer niet zo maar!
Ik vind het vreselijk dat er dieren moeten sneuvelen omdat mensen hun grenzen willen verleggen! Want zeg nou eerlijk wat is nu het voordeel van een vast liggende hindernis boven gewoon een los liggende??? Waarom moet een paard bijna blind over een hindernis gaan om er achter te komen dat de mens de grond even een meter lager heeft gelegt dan voor de hindernis???????? Ik persoonlijk denk dat het alleen maar is omdat de uitdaging voor de mens dan groter is, dat heeft niets met het plezier van een paard te maken. Je zult zelf ook niet erg hard lachen als je over een hekje wordt gestuurd en dat je er boven het hek achter komt dat er geen grond is om op te landen maar een gapend gat met water waarvan je niet kunt inschatten of het diep genoeg is om gewoon bommetje in de spelen of dat het zo ondiep is dat je je enkel breekt!
Maar zo als ik al zei dit is persoonlijk.

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 14:41

Nu weer even on topic. We zijn het er waarschijnlijk allemaal over eens dat de western sport nog steeds niet serieus wordt genomen. Ik dacht eerst altijd wacht maar tot we europees goed aan de weg timmeren dan veranderd dat wel, maar nee hoor. Ik erger me mateloos aan de opmerkingen van anderen die de sport niet serieus nemen. Opmerkingen als “maar wij hebben wedstrijden” en “de kinderen rijden ook western, dat is wel zo makkelijk ze kunnen zich aan zo’n zadel goed vasthouden” of erger nog “zo’n zadel hoort toch aan de muur”

Misschien moet we het "het is zoooo gemakkelijk", gaan zien als een kompliment voor de echte western ruiters. Wij zorgen er dus met zijn alle voor dat het er simpel uit ziet, dat kun je ook als heel positief zien.

En je kunt allemaal extra hard lachen als er weer eens een het probeerd en er achter komt dat er heel veel hard werken achter dat super soepel drafje of galopje steekt.

Ik geniet altijd met volle teugen als ik weer zo’n ongelovige knal rood zie aanlopen, het zweet over zie uitbreken, en hoor roepen het valt toch niet mee!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers