Frustratie voor westernrijders...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 12:42

Vooroordelen hebben mensen altijd. Je kan er tegen aan trappen, je kan je er woest over maken. Het is ook goed dat er mensen zijn die dat doen hoor, want soms veranderen er wel dingen door. Maar meestal zitten de mensen zo vastgeroest in hun mening of zijn ze niet gehinderd door kennis van zaken.
Nog een voorbeeld: Military is dierenbeulerij en levensgevaarlijk.
Ongefundeerd gal spuien of een mening vormen terwijl je onvoldoende onderzoek hebt gedaan is aan de orde van de dag Scheve mond

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!



Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 13:46

Adrienne"]
Als je een kalf wil vangen met een lasso staat 100 man dieren bescherming op je stoep maar als je een paard over een vaste hindernis jaagt en dan een goeie meter naar beneden laat lazeren in een modderbak dan mag het wel.

Nou zeg ik eerlijk ik heb geen verstand van military en ga af op wat ik zie en hoor. Maar misschien heb jij voor mij wel een verklaring, waardoor ik begrijp waarom dit niet verboden is. Misschien zie ik het wel helemaal verkeerd?!?!
[/quote]

Ten eerste is het natuurlijk zo dat het paard het niet uit zichzelf doet. Hetzelfde geldt voor de dressuur. En paard kan plezier hebben in dressuur, maar de meeste oefeningen zal hij niet uit zichzelf doen. Ook al zijn de oefeningen op natuurlijke bewegingen gestoeld. Het lijkt me dat een kalf geen plezier heeft als zijn benen aan elkaar gebonden worden Scheve mond

Tuurlijk is het zwaar voor mens en dier. Maar daarvoor wordt getraind en gefokt. Sterke paarden met een bere conditie en een flinke dosis lef.
Ongelukken worden meestal veroorzaakt door een ruiterfout. Het paard kan zich natuurlijk ook verstappen. Dat heb gedeeltelijk in de hand door de grond door het hele parcours te bekijken (ik loop dus ook altijd met mijn hoofd naar de grond te staren als ik cross verken) Je let op gevaarlijke plekken en onthoudt die dan. 1 keer cross lopen is daarom ook niet genoeg. De risico's zijn uiteraard hoger dan dressuur, alhoewel een zware dressuurproef ook behoorlijk belastend is, alleen dan in een andere vorm.

[quote]
Ik denk overigens het zelfde over die grand national wedstrijden waar een paard over of beter gezegt door een heg wordt gejakkerd.
[/quote]
Geld, geld, gokken, gokken. Is een heel andere wereld dan de military.

[quote="XoNo schreef:
Moet hier even op inhaken. Ik kan me voorstellen dat paarden het leuk vinden. Misschien een verkeerde vergelijking, maar omdat jouw kind het leuk vindt om met een aansteker te spelen, laat je het toch ook niet toe omdat het hartstikke gevaarlijk is?

Als blijkt dat je kind dat leuk vindt, kun je het leren hoe er mee om te gaan om de risico's te beperken. Net als vuur. Bovendien gaat het kind op eigen houtje met een aansteker spelen, terwijl je een paard nooit alleen een cross instuurt. De vergelijking is dus idd een beetje scheef.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 14:13

Jolande: Een paard breekt echt niet zomaar een been in een cross hoor Scheve mond
Ongeveer even snel als in het weiland Knipoog
Komt bij dat het paard die keus wel heeft. En die keus ook maakt, maar het de ruiter is die in de fout gaat als hij het paard er toch over wil sturen.

Ontopic: Ik behoor tot categorie 1 (imo Haha! )

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 15:03

Je hebt geljik Sugarmiss, ik zal me even inhouden en alleen on-topic blijven.
Een groot deel van de western-ruiters doet lekker mee aan dit imago.
Hoe vaak hoor je niet dat mensen die western rijden zo trots zijn dat het "zo ontspannen" gaat.
Dat wordt heel erg vaak geventileerd, dit terwijl engels ook ontspannen hoort te zijn. Logisch dat mensen gaan denken, dat ziet er ontspannen uit, dus zal het wel makkelijk zijn. Maar paardrijden kun je jezelf zo moeilijk of makkelijk maken als je zelf wilt.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers