Round of square skirts... That is the question

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-01 12:59

Wat is jullie mening over een westernzadel met round skirts. Door veel ruiters worden ze niet voor 'vol' aangezien en die kiezen dus voor square. Men denkt ook dat deze zadels meer geschikt zijn voor arabieren of voor het barrelen, terwijl in de 'echte' cowboytijd er meestal gereden werd op een roundskirt en de square's pas in zwang kwamen toen er wegens showen een hoop zilver etc, op het zadel moest komen.

Ik vraag dit m.n. omdat ik een 2e hands merkzadel kan kopen met round skirts, maar de bedoeling is om het door te verkopen en je moet het dan natuurlijk wel weer kwijt raken Verward

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 16:58

Round skirts wordt ook meer gebruikt voor paarden met korte ruggen. Tussen het heupbeen en de achterkant van het zadel moeten namelijk minimaal 4 vingers kunnen zitten. (anders draait het zadel in de liezen met kleine cirkels) Met een round skirt voorkom je dit probleem voor een groot deel. Daarom zie je ook vaak dat haflingers, tinkers, fjorden e.d. zadels hebben met een round skirt. Mij maakt het niet zoveel uit, ik vind het belangrijkste dat het zadel goed op mijn paard past.

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 21:46

En je wordt weer hartelijk bedankt........ Knipoog

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 22:01

Inderdaad bedankt. Verward
Wat heb je toch tegen koudbloeden????????? Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 22:12

Als ik voor honey een westernzadel zou willen, zou ik bijna zowiezo naar een round skirt moeten kijken (is me geadviseerd) Omdat een square skirt gewoon te lang is.
Dus als je (denk ik) een paard met een korte rug hebt, ben je zowiezo richting round skirt gebonden (dit is mij dus verteld)

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-01 22:30

Ja Stef dat klopt wel, maar je hebt ook zadels met squares die niet te lang zijn. Er hoeft nl aan de achterzijde niet zo'n lap leer te hangen.