Paard in staking, wat doe je er tegen?? |(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Paard in staking, wat doe je er tegen?? |(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 19:03

Laat maar, ik weet het al Lachen
Bedankt voor jullie hulp
Laatst bijgewerkt door flashyjac op 09-02-03 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 19:30

Heb je het al eens met zijn 2en geprobeerd?
Gewoon iemand erachter met de zweep en die mag gerust laten weten dat ie er is.
Het paard is gewoon de baas.

Als het echt niks meer wordt zou ik ermee stoppen, paard is hobby en geen plicht.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 19:40

Scheve mond
Laatst bijgewerkt door flashyjac op 09-02-03 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 20:16

Zoals door Gera al verteld is dit dus een veulen van Sugar, ondertussen al berucht om haar drakenkarakter Haha!
Ik heb van Sugar weten te achterhalen dat zij -net als veel 2 jarigen- een 30-dagen training gehad heeft. Naar aanleiding hiervan is besloten om haar maar weer een jaar de wei in te doen Cool met de bedoeling dat ze gedekt zou worden door de ranch-hengst. Toen dit op de wei niet lukte (madam had ook daar blijkbaar geen zin in), werd ze 's avonds met de hengst in een paddock gezet. Na 2 nachten zijn ze hier maar mee gestopt want de hengst moest nog langer mee Clown . Ze is toen verkocht, maar wel bij dezelfde ranch blijven staan (op dezelfde wei). De nieuwe eigenaar heeft er eigenlijk niks mee gedaan en na 2 jaar werd opnieuw besloten om haar te verkopen.
Hierna is ze door mij gekocht en bleek ze drachtig te zijn Haha! . Dit veulen heeft ondertussen al enkele cutting en reining wedstrijden gelopen.

Gera's verzorgpaardje heeft duidelijk hetzelfde karakter als Sugar.

Toen ik Sugar kocht is ze 3 weken door een cowboy 'ingereden'.
Hierna kon ik volledig verkeersmak met haar langs een zeer drukke weg lopen. Dat mevrouw geen wedstrijdambities heeft/had bleek al snel. Ik heb me hier bij neergelegd en nu na 6 jaar heeft ze nog steeds weliswaar haar kuren, maar ik kan er mee 'lezen en schrijven'.

De moraal van dit verhaal... Knipoog
Niet elk paard wil graag gereden worden, laat staan is geschikt voor wedstrijden....bij sommigen heb je meer geduld nodig dan je wellicht op kunt brengen...en misschien speelt het ook een rol dat ze nu drachtig is.

Gera sterkte
Ik weet wat je doormaakt.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 20:27

...
Laatst bijgewerkt door flashyjac op 09-02-03 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 20:35

Misschien toch eens naar emiel voest.
Als je haar tenminste in de traielr krijgt.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 20:39

laat maar
Laatst bijgewerkt door flashyjac op 09-02-03 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 20:53

Emiel wordt er misschien wel overspannen van, haha, die durft echt niet zo veel.
Maar ik denk dat je door zelf wat Natural Horsemanship oefeningen te doen ook al aardig ver kan komen hoor. En dan eerst beginnen vlak bij stal, zodat je niet dat hele gevecht naar de bak aan hoeft te gaan.

Dit paardje heeft ondertussen wel door dat ze jullie de baas is. Door nu eenvoudige oefeningen te doen die jij gegarandeerd kan winnen, zal ze er langzaam achter komen dat mensen toch niet zo erg zijn als ze altijd heeft gedacht en dat ze de mens toch wel kan vertrouwen en als ranghogere kan zien.
Ander moet je me maar ff pb-en, ik heb nog heel wat leuke oefeningen voor je.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 21:07

Ooohh, gera, wat een bekende frustraties allemaal!! Ik heb een paard uit het andere paard van Sugarmiss en dat is ook zo'n eigenwijs geval!
Niet zo'n zwaar geval als de jouwe maar hij kan er ook wat van. Ik heb wel door gekregen dat strijd niet helpt maar "out smarten" het beste werkt bij hem. Als hij iets niet wil dan gaat hij bv achterwaarts, nou dan mag hij van mij meteen twee rondjes bak achterwaarts, dan heeft hij er behoorlijk de pest in maar doet het daarna niet meer Tong uitsteken Of probeert het nog een keer en geeft het dan maar op. Als hij dit tijdens een buitenrit doet dan draai ik hem om en moet hij achterwaarts in de richting die hij niet op wilde gaan Haha!

Dat stoppen tijdens het trainen is ook zijn specialiteit. Dan draai ik hem meteen in een rollback en na 3x geeft hij dat ook op.
Probeer onmiddelijk te reageren met een opdracht waar ze niet onderuit kunnen en die ze echt niet leuk vinden.
Ik zou ook voorlopig situaties uit de weg gaan waar je dit niet kunt doen, zoals longeren.
Daarnaast doe ik ook regelmatig Pat Parelli oefeningen met hem en dat helpt echt heel goed.

Ik heb een dag met Emiel Voest meegelopen en heb er toen ook over gedacht om hem eens te laten "checken" door Emiel maar het is er niet van gekomen.
Als je echt met je handen in het haar zit is het zeker geen slechte optie want hij doet fantastische dingen met paarden en het "kern" probleem zit uiteindelijk in het feit dat Choklat geen respect voor je heeft.
Daar kan hij je heel goed bij helpen om jullie communicatie weer recht te zetten want alleen is het blijkbaar een uitputtingsslag.
Een Pat Parelli clinic is ook een goede optie.
Ik leef met je mee! Lovers

wgirl

Berichten: 556
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 21:29

Hoi Gera,

Ik heb vorig jaar op dezelfde ranch als Brad Whittaker gewerkt, en hij kan erg goed met dit soort dingen omgaan. Ik ben zelf ook tegen nogal wat problemen aan gelopen, en hij had toch voor ieder probleem een (diervriendelijke) oplossing. Hij komt in april naar Nederland voor clinics. Ik geloof dat hij ook een clinic voor probleempaarden wilde doen. Als je interesse hebt, stuur me dan een berichtje, dan zoek ik even voor je uit waar en wanneer hij die clinics allemaal geeft. Ze zijn door heel Nederland, dus er zit vast eentje bij je in de buurt.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 23:11

vera schreef:
Ooohh, gera, wat een bekende frustraties allemaal!! Ik heb een paard uit het andere paard van Sugarmiss en dat is ook zo'n eigenwijs geval!
Niet zo'n zwaar geval als de jouwe maar hij kan er ook wat van.


Die SM toch.........wat voor een paarden valt ze dan toch op??? Ik begin me niet alleen zorgen te maken om de nafok van SM, maar ook om SM zelf Cool , *LOL* !!

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 10:04

LOL FlyingHigh ..ze zeggen van honden toch ook dat de baas op ze gaat lijken Haha!
In principe ben ik een meegaand persoontje, maar wel met haar op de tanden en je moet me niet tegen de haren instrijken. Haha! . Verder ben ik eigenwijs, nieuwsgierig en heb qua gezelschap zo mijn voorkeuren...
Jaa, Sugar lijkt wel aardig op mij. Haha!

Missy daarintegen is het liefste paard van de wereld, altijd vriendelijk en knuffelig en super voorzichtig met kinderen in de buurt. Onder het zadel draagt ze een ‘verleden’ met zich mee, dus dat is een heel andere verhaal.

Moeilijke paarden zijn idd een uitdaging voor mij en op eea manier trekken we elkaar aan Haha!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 10:18

Ik ken dat..........mijn liefste paardje van stal gaat deze week verhuizen naar zijn nieuwe bazinnetje. De monsters blijven voor altijd bij me..... Extreme duivel . Waarom?? Tja, ik weet het ook niet. Ook wel uit pure geiligheid, de monsters zijn bont en daar heb ik een zeeeeeeeeeer groot zwak voor, *LOL* . Ik vind mooi bont getekende paarden met dikke spieren (m'n Paintjes dus, hihihhii Lovers ) absoluut geweldig en ben zo hebberig als de neten. Tja, houden die monsters, hoe moeilijk ze me het eigenlijk ook maken, ! Gelukkig met het fokken met mama- Paint wel rekening gehouden met haar karakter en een hengst gevonden die het tegenovergestelde van haar is. Haar zoon is gewoon een boefje, maar da's een kwestie van opvoeden, hoop ik *LOL* . Wel moeilijk he, als je een paard hebt met een verleden. Ik kan er dus maar niet achterkomen wat mijn quartermerrie voor een amerikaans verleden heeft, maar positief is dat ook niet geweest .

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 17:01

Sugarmiss schreef:
Missy daarintegen is het liefste paard van de wereld, altijd vriendelijk en knuffelig en super voorzichtig met kinderen in de buurt. Onder het zadel draagt ze een ‘verleden’ met zich mee, dus dat is een heel andere verhaal.


Ik ben ook bang dat het volhardende karakter eerder van zijn pappie is, zo zijn de berichten. Haha! Gelukkig is hij goed te handelen zolang het allemaal in zijn voordeel werkt Cool

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 21:58

Tsja, die pappie; ik heb er dus ook een nakomeling van. Deze verhalen komen me erg bekend voor. Intelligent, en dus niet snel eronder te krijgen; persoonlijk vind ik dat wel heel leuk, maar ik ben ook sinds de vorstperiode vanaf begin januari aan het worstelen met de hierarchie in onze 'relatie'. Zodra je enige twijfel laat merken, neemt dit paard het over van je. Daar zit het probleem. Direkt optreden als hij ook maar erover denkt om lekker te gaan klieren helpt bij mij sinds een week enorm; zero tolerance! kennelijk wil de mijne graag gedomineerd worden want daar wordt ie enorm braaf van.......zelfs met longeren

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:19

Loky schreef:
zero tolerance! kennelijk wil de mijne graag gedomineerd worden want daar wordt ie enorm braaf van.......zelfs met longeren


Hihihi, klinkt als een SM-relatie! Bloos Clown