Eh.. hoe zit dat met t klittenbandje bij staartzak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Eh.. hoe zit dat met t klittenbandje bij staartzak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-03 21:14

Heb ik weer... heb ik net trots een staartzak aangeschaft, zit ik hem te bekijken (is wel handig he) en dan vraag ik me plotseling af hoe ik dat klittebandje bovenaan de staartzak moet gebruiken. Moet die om de staart heen, door een vlecht heen, weet ik veel wat? Het is vast een superdomme vraag, maar dat klittebandje zit er vast niet voor niks, dus misschien dat het toch handig als ik weet hoe ik het moet gebruiken.... Scheve mond Lips are sealed

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 21:23

*LOL* eerst een vlecht , dan de staartvlecht in de zak. dan het klittebandje bovenin de vlecht door de staart. dan vastklitten op het andere stukje klitteband. en kaar

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 21:24

Pling Dat klittebandje gaat door de vlecht en dan net onder de staartwortel.
Hij is wel echt oranje he????

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 21:37

Het ligt eraan welke staartzak je hebt gekocht. Als je er een hebt gekocht met drie kokers, deel je de staart in drieen en stopt ieder gedeelte in een koker. Dan maak je een vlecht, aansluitend sluit je het klittenband OM de staart, goed strak, maar kijk uit dat je onder de staartwortel blijft, want anders sterft de staartwortel af...

Als je er een hebt met één koker haal je het klittenband, nadat je hebt gevlochten en de vlecht in de koker hebt gestopt, door de vlecht heen.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 21:52

Cassidy schreef:
Het ligt eraan welke staartzak je hebt gekocht. Als je er een hebt gekocht met drie kokers, deel je de staart in drieen en stopt ieder gedeelte in een koker. Dan maak je een vlecht, aansluitend sluit je het klittenband OM de staart, goed strak, maar kijk uit dat je onder de staartwortel blijft, want anders sterft de staartwortel af...

Als je er een hebt met één koker haal je het klittenband, nadat je hebt gevlochten en de vlecht in de koker hebt gestopt, door de vlecht heen.


Nou ja zeg, daar heb ik nou al eens mee in mijn handen gestaan en niets van gesnapt!!!! Bloos
Gelukkig heb ik wel een gewone!!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 22:09

Ander vraagje...het lijkt mij ideaal zo'n zakkie, maar is dat niet slecht voor de staart van je paard?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 22:12

Nee hoor, de staart blijft schoner. Je vlecht toch ook om er minder onderhoud aan te hebben? Flink veel antiklit erin, want in de vlecht schuren de haren tegen elkaar en breken daardoor sneller af. Als je er een zak omheen doet, wordt de onderkant van de staart niet geel omdat hij er niet/minder makkelijk overheen kan piesen (er bestaan ook staartzakken van waterafstotend materiaal.) en zand en zaagsel heeft er ook minder grip op. Ik zweer bij die zakken....

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 22:13

(Nou ja zeg, daar heb ik nou al eens mee in mijn handen gestaan en niets van gesnapt!!!!
Gelukkig heb ik wel een gewone!!)



Carys Slapenou je niet een andere willen is misschien wel leverbaar in mooi oranje Pling
Laatst bijgewerkt door Freckles op 04-02-03 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 22:15

Oh en Carys...deze foto's geven een beetje een idee hoe het er dan uit ziet:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 04-02-03 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 22:15

XoNo schreef:
Ander vraagje...het lijkt mij ideaal zo'n zakkie, maar is dat niet slecht voor de staart van je paard?

Gaaaap Zie je wel zal ik zo'n mooie staartzak voor je bewaren

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 22:20

Het is net het programma:

GEEF NOOIT OP!!

Freckless toch!!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 22:22

Eh...mis ik iets? Is XoNo echt zo anti-staartzak, of zijn we hier dubbelzinnig bezig Lips are sealed Haha! Hou het netjes Colin, wil je?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 22:24

Nou, idd Freckles Haha!
Maargoed, lijkt me dus wel handig. Bud staat op zaagsel, en moet elke dag borstelen om al die zaagselsnipper eruit te halen. Dat dagelijkse borstelen is ook niet goed.

Overigens...tipje voor de mensen hier; Cowboy Magic! Dat is een geweldige goedje om in zowel je eigen haar als de manen en staart van je paard te doen! Het schijnt ervan te gaan groeien (that I do not believe Knipoog) maar het is wonderspul...zo zacht, en het blijft er dagen zacht en klitvrij van! Probeer het eens een weekje Knipoog Het is geen goedkoop spul overigens Scheve mond 300ml voor zo'n €15,-...maar dan heb je ook wat Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 22:25

Cassidy schreef:
Eh...mis ik iets? Is XoNo echt zo anti-staartzak, of zijn we hier dubbelzinnig bezig Lips are sealed Haha! Hou het netjes Colin, wil je?


*LOL* Nee, Freckles stalkt mij nu al een paar maanden om een staartzak te verkopen voor het Jeugdteam Knipoog Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 22:32

En..wat let je? Hoe duur is dat ding?

Enne Colin, als je dat Cowboy Magic gebruikt en een prutbak hebt, wat denk je hoe vaak je dat moet gebruiken? Een staartzak scheelt stukken!
Een nadeel....je ziet niet hoe lang de staart wordt. Ik was de staart van mijn paard, borstel hem door, meteen vlecht erin. Vandaag zag ik dat hij zeker 5 cm over de grond sleepte. Dus toen maar toch de schaar erin gezet....

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 22:34

Je komt zo'n stand ook niet voorbij voordat je wat gekocht hebt.
Al hangen ze ze aan je oren, kopen zal je ze.
Ik heb trouwens een keycord gekocht. Heb ik nu compensatie?

Xono, wij doen er altijd Balsam in van het Kruidvat, dat kan blijven zitten.
Meestal s' avonds er in smeren en de volgende dag doorborstelen.
Lekker goedkoop! en het helpt bij onze dames prima!!
Voordat we ergens naar toe gaan, staart in de vlecht en zakje er om. En bij aankomst pronken met een schone staart.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-03 22:47

Ah... nou snap ik meteen welke staartzak ze gebruikten bij The Mill Ranch!!! Dat was eentje met drie kokers!! Die is ZO GAAF!!!!! Als deze staartzak me een beetje bevalt (Freckles, hij is écht oranje ja, maar dat vind ik alleen maar super!!) dan ga ik binnenkort ook een rood/wit/blauw kopen voor bij mijn nieuwe rood/wit/blauwe hoofdstel en rood/wit/blauwe pad. American style! Knipoog

Ik vond eerst trouwens die staartzakken maar niks. Zo'n flubberend lapje stof aan de staart... Maar nu zie ik er steeds meer het voordeel van in. Een van mijn verzorgpaardjes heeft snel een heeeeele vieze staart en die staartzak kan toch in de was (eh... toch???) en dan blijft die staart tenminste wel mooi schoon!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 22:57

Ja hoor staartzakken kunnen in de was. Die driedelige is trouwens niet zo heel makkelijk om te doen, komt toch nog enige handigheid bij kijken hoor!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 23:28

je kan ook " 3 oranjejeugdteamstaartzakken" kopen, en die dan weer vlechten Haha! Cool

Signe

Berichten: 5807
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 23:55

Zo'n vlechtstaartzak...slaat dat niet de plank een beetje mis? Ik dacht dat een staartzak ervoor was om de staart schoon te houden zonder dat er een vlecht in zit, want met een vlecht loopt je het gevaar dat hij erop gaat staan en zijn staart eruit trekt...... Bij een losse staart zou dat alleen een haarpluk zijn.

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 00:10

Jos schreef:
je kan ook " 3 oranjejeugdteamstaartzakken" kopen, en die dan weer vlechten Haha! Cool


Ja ja Jos zo krijgen ze weer een paar kilometertjes meer met drie staartzakken alleen even een stukje elastiek en klitteband er aan maken en klaar is je vlechtstaartzak Pling

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 00:14

*LOL* Nee, Freckles stalkt mij nu al een paar maanden om een staartzak te verkopen voor het Jeugdteam Knipoog Haha![/quote]

*LOL* Weet je Xono er komen nu ook keycords bij in twee kleuren beige en wat denk je ORANJE DUS?????????????
Op naar de volgende wedstrijd *LOL*

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 00:15

dapperdier schreef:
Zo'n vlechtstaartzak...slaat dat niet de plank een beetje mis? Ik dacht dat een staartzak ervoor was om de staart schoon te houden zonder dat er een vlecht in zit, want met een vlecht loopt je het gevaar dat hij erop gaat staan en zijn staart eruit trekt...... Bij een losse staart zou dat alleen een haarpluk zijn.


Nee hoor, een complete vlecht is er niet/erg moeilijk uit te trekken. Je kunt er als mens met je gewicht aan hangen. Hetzelfde gebeurt er bij de circusact waar een dame met lang haar aan haar haar wordt omhoog gehesen (ik weet niet of je weet wat ik bedoel. Als de druk per haar gelijk is, trek je er geen haren uit. Bij de plukken zijn het kleine stukjes staart die meer gewicht krijgen dan de rest, en daarom laten ze los.
De vlechtstaartzak zorgt er ook voor dat de strengen van de vlecht niet tegen elkaar kunnen schuren en zo de haren afbreken. Daarom geven sommigen de voorkeur aan een driedelige zak...

En je bent knap als je een staart zonder vlecht in de zak kunt proppen. En waar had je de zak dan aan vast willen maken?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 00:45

Bovendien zouden ze bij de training van westernpaarden ook geen vlecht in de staart doen als het minder gevaarlijk is met een losse staart

Freckles...beige... Vingers aflikken

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 00:47

XoNo schreef:
Bovendien zouden ze bij de training van westernpaarden ook geen vlecht in de staart doen als het minder gevaarlijk is met een losse staart

Freckles...beige... Vingers aflikken


Geloof me XoNo, jij wilt GEEN beige staartzak.....Haha!