quarter horse uitbrengen op wedstrijden, wie.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

quarter horse uitbrengen op wedstrijden, wie.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-03 19:41

Hallo,

Ik heb een 10-jarige palomino amerikaanse quarter horse merrie op stal staan. Ik rijd haar recreatief, maar zij kan veel meer, spinnen, rollbacks enz... Ik heb geen tijd en toch ook geen zin om lessen te volgen. Ik vind het zo zonde dat al haar kennis 'een beetje verloren gaat'. Ik ken alleen de basis.
Wie heeft de ambitie haar evt. uit te brengen op wedstrijden???
Wij hebben een buitenbak bij huis en een grote manege naast ons huis.
Ze staat in Marienheem, Overijssel.
oh ja, westernriding kennis/ervaring is een pré.

Wie interesse heeft bel of mail ff 0572-355375, arabianranch@hetnet.nl

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 22:13

Jammer dat het zo ver weg is, lijkt me een leuk paard en erg leuk
Kun je haar niet hier op stal zetten? *LOL*

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 00:18

Als je wilt dat er AQHA of NRHA wedstrijden mee gereden wordt dan wordt dit voor een amateur al heel moeilijk. De amateur mag geen paard starten wat niet op zijn/haar naam staat geregistreerd (moet je het paard al over laten schrijven op naam van ruiter met achterliggend contract dat het jouw paard is en blijft). Als je dat niet doet, moet de amateur dus zijn/haar amateurstatus opgeven en in de open klasse starten.

Groetjes, Gisela

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 08:43

Mag dat dan ook niet als er een lease contract gemaakt wordt?

naiomi
Berichten: 310
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 11:12

ja erg jammer ik woon in zuid limburg en ben op zoeek naar wat jij te bieden hebt, heb zelfs een advertentie geplaats op www.marktplaats.nl
misschien ook een goed idee voor jou!
Groetjes Naiomi

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 11:29

Waar precies ligt Marienheem??

DubbelFun

Berichten: 88655
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 11:57

Gisela schreef:
De amateur mag geen paard starten wat niet op zijn/haar naam staat geregistreerd (moet je het paard al over laten schrijven op naam van ruiter met achterliggend contract dat het jouw paard is en blijft). Als je dat niet doet, moet de amateur dus zijn/haar amateurstatus opgeven en in de open klasse starten.
Groetjes, Gisela


Aanzetten tot malafide (niet door de AQHA-goedgekeurde)praktijken Knipoog Schijnheilig

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:44

Tja, het werkt het ook wel een beetje in de hand Lachen Voor 'engels' rijden hoef je niet echt verplicht een eigen paard te hebben en voor westernrijden zo onderhand wel. Ik vind dat eigenlijk best wel jammer en een beetje belemmerend voor de groei van de westernsport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:46

Je kunt toch gewoon een leasecontractje in elkaar flansen? Dan ben je overal vanaf.

Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:49

Volgens mij geldt een leasecontract maar voor 2 wedstrijden? Om het paardje een beetje uit te proberen voor je het koopt? Ben je erg snel uitgereden. Ik zit met hetzelfde probleem.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 13:52

naiomi schreef:
ja erg jammer ik woon in zuid limburg en ben op zoeek naar wat jij te bieden hebt, heb zelfs een advertentie geplaats op www.marktplaats.nl
misschien ook een goed idee voor jou!
Groetjes Naiomi


Had ik ook al gedaan.

Gr. Isabel

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 13:55

Ran schreef:
Waar precies ligt Marienheem??


Marienheem ligt in Overijssel tussen Raalte en Nijverdal. (waar ook de NK WRAN gehouden is, wij wonen NAAST die manege)

Gr. Isabel

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 01:58

Tsja, sorry hoor, maar dat is echt de enige oplossing volgens mij. Want met een 'lease-contract' geldt dat volgens mij maar voor 5 wedstrijden dat je het paard kunt "uitproberen" voordat je het paard koopt.

Dus, of je doet het via de officiele weg en verkoopt het paard of rijdt het zelf, of ..... nou ja, ....... Je moet mensen wel heel erg vertrouwen.....

Groetjes, Gisela

DubbelFun

Berichten: 88655
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 11:34

Is het zo'n probleem dan dat iemand niet amateur kan starten, maar verplicht in de 'open' Verward
Volgens mij gebeurt dit wel vaker Schijnheilig

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 11:48

Er zijn ook zat mensen die een 'verzorgpony' hebben oid. Die zijn dus ook verplicht om meteen open te starten terwijl menigeen misschien liever eerst eens bij de beginners start.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 12:40

Komt mijn probleem van December weer naar voren maar heb waarschijnlijk nu het verlossende antwoord. Met een Leasecontrakt mag je gewoon amateur rijden. Maar de eigenaar van dit paard moet er mee akkoord gaan dat in de periode dat jij hem least geen andere mensen wedstrijden er op rijd. Je mag maximaal een leasecontrakt maken van een half jaar. Mijn hoefsmid eninstructrice ( ik rij op hun lespaard) hebben een gewoon leasecontraktje in elkaar geflanst. en het is goed gekeurd dus zo officieel hoeffd het niet.

Maar om even ON TOPIC te blijven. Ik heb zelf 2 paardjes dus heb het druk zat. Sorry . Eigenlijk ook te ver uit de richting

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 13:36

cornelie schreef:
Er zijn ook zat mensen die een 'verzorgpony' hebben oid. Die zijn dus ook verplicht om meteen open te starten terwijl menigeen misschien liever eerst eens bij de beginners start.


Ik wel ja! Haha! Ik heb ook verzorgQuarters waar ik over een tijdje graag wedstrijden mee zou willen rijden, maar ik zie me niet meteen in de open starten als 'rookie'.
Ik zou dan dus wel op zo'n leasecontract over moeten gaan.. hopen dat dat dan gaat lukken. Klinkt wel heel erg officieel, zo'n leasecontract. Net alsof je dan meteen mede-eigenaar van het paard bent...