Foto's western movement Eersel 12-01-2003 deel 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Foto's western movement Eersel 12-01-2003 deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 19:55



flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 20:24

Kais schreef:
Leuk foto's joh!


Dank je!

Citaat:
Volgens mij heb ik het paard van plaatje nr. 36 ook op de Kalverhoek gezien, echt heel mooi en dan niet alleen de kleur!


Ik dacht dat paard ook al een keer te hebben gezien.. Ik vond het niet echt een mooi paard eerlijk gezegd. De kleur was wel mooi, wel typisch, maar het paard zelf was wel erg 'magertjes' voor mijn gevoel (voor een Quarter dan) en ik ben juist altijd gek op de 'tankjes' Haha!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 20:25

Bonnigje schreef:
Ik sta er ook op ! Alleen niet op het paard....
Naast die bijna witte paint... bruine jas, zwarte hoed Knipoog


Hee wat leuk! Ik heb je niet eens herkend! Slecht hoor, dat ik je nu moet zien vanaf de foto's, terwijl ik gisteren dus een tiental meters van je af stond..

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 20:48

Ik hoop en probeer dan inderdaad weer van de partij te zijn!!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 21:07

Tja, soms dan lijkt een ruiter op een wedstrijd heel erg zacht en dan maak je foto's en dan lijkt het op alle foto's net alsof hij/zij het paard ontzettend in de mond zit te trekken.. raar eigenlijk

Ik stond aan het begin van de wedstrijd best ver achteraan de bak en toen heb ik digitale zoom gebruikt. Had ik dus achteraf gezien beter niet kunnen doen.. de foto's worden daar niet bepaald scherp van. Bovendien is het een digitale camera en die registreren snelheid nooit zo best... Dus ik vind de foto's nog behoorlijk redelijk gelukt. Er zitten een paar goede tussen, er zitten een paar slechte tussen, maar over het algemeen is het nog duidelijk dat er een paard gefotografeerd is Haha!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-03 18:52

Oh jee, nu moet Bonnigje me echt gaan helpen... Eerste was in ieder geval Peter Simons met Whiz me Luck. Tweede was volgens mij die gave paint die onderaan mijn tweede reeks foto's staat (maar dat weet ik niet zeker) Over de derde prijs durf ik al helemaal geen woord te zeggen, maar vierde was Monique Mertens. Vijfde was volgens mij de schimmel die je op de laatste foto ziet van deze derde reeks foto's. Dat meisje die hem op de foto's hierboven rijdt had de prijs echter niet gewonnen, maar een man die hem ook heeft gereden in de wedstrijd..
Lekker omslachtig he... Ik kan er niets aan doen, ik ben nog helemaal niet thuis in al die namen in de westernsport. Ik hoop dat Bonnigje er meer over weet te vertellen (en duidelijker is.. Lachen )...

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-03 15:28

Dit was de open reining klasse. Waarom de open monden? Geen idee! Ik had het gevoel, maar ik ben zelf nog niet lang bezig in de western, dus ik kan het fout hebben, dat sommige paarden niet echt lekker ontspannen liepen. Tijdens de stop gooiden ze hun hoofd omhoog en dan had ik het gevoel dat enkele ruiters die houding wilden corrigeren met hun handen. Maar zoals ik al zei, dat kan ik fout gezien hebben. Sommige paarden stopten geweldig, andere paarden waren duidelijk minder ervaren en waren wat gespannen en wat minder geroutineerd. Ik ga geen ruiters beoordelen of misschien wel veroordelen, maar er was toch wel duidelijk een verschil in niveau.
Maar misschien heb ik de foto's net op een ongelukkig moment genomen hoor, maar van een paar paarden (en ruiters uiteraard) kan ik zeggen dat het opgeheven hoofd niet van zeer tijdelijke duur was in de stop....

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-03 23:08

Dat is absoluut een prachtige sliding-stop!! Maar dat is dan ook echt een superpaard en ook een megagoede ruiter. Jammer dat de reining qua niveau in Nederland nog niet zo ontzettend hoog is. We hebben wel goede ruiters, maar dat zijn er maar 'een hand vol'. Erg jammer.... Scheve mond Ik hoop dat de westernsport over een tijdje toch groter zal worden in Nederland

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-03 13:19

Ik geef toe dat ik ook altijd erg gespannen ben voor wedstrijden en dergelijke en natuurlijk voelt het paard dat en werkt dat niet bepaald positief voor het paard. Het paard wordt daardoor ook sneller gespannen en een fout is dan sneller gemaakt. Ik durf zelf eigenlijk geen kritiek op de mensen op de foto's te geven, omdat ik mezelf nog lang niet op zo'n wedstrijd zie verschijnen, gewoon omdat ik het een grote en enge stap vind en ik weet dat ik altijd zenuwachtig ben. Vandaar dat ik toch zeker bewondering heb voor de ruiters van die dag in Eersel. Ik weet bijna zeker dat, wanneer de spanning minder wordt, het paard ook ontspannender gaat lopen en betere stops gaat maken. Kijk maar naar dat laatste meisje. Zij had een jasje aan waar op stond dat ze mee had gedaan aan de kampioenschappen. Dutch Team nog-wat. (Sorry ik ben erg slecht in het onthouden van dat soort dingen). Dan zou je toch verwachten dat ze de sterren van de hemel zou rijden. Ook zij maakte (slordigheids)foutjes. Waarom? Omdat zij natuurlijk ook zenuwachtig was. Zeker niet onterecht

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-03 14:07

Jos schreef:
vaak zonder toestemming van de ruiter.


Wanneer één van de ruiters aan zou geven dat hij/zij deze foto's niet online wil hebben, dan zal ik deze meteen verwijderen. Ik kon alleen moeilijk naar iedere ruiter toe stappen en vragen of ik de foto('s) die ik van hem/haar gemaakt had, op het forum 'bokt' mocht zetten. Dat klinkt dan net alsof we over de foto's en de ruiters gaan discussieren. Ik wilde alleen de foto's plaatsen omdat me het leuk leek om anderen, die niet naar Eersel waren geweest, een indruk te geven van de wedstrijd. Maar als deze indruk ten onrechte negatief is, dan zal ik de foto's verwijderen als mij dat gevraagd wordt. Misschien dat SugarMiss het mij dan wel aangeeft. Ik wil er namelijk niet schuldig aan zijn een ruiter een minder goed imago te hebben gegeven. Dat is namelijk echt niet mijn bedoeling. De ene ruiter ziet een 'publicatie' van een foto van hem of haar als een eer, de ander ziet het liever niet. Ik heb deze foto's met een digitale camera gemaakt en daarvan is de sluitertijd erg lang. Het duurt dus lang voordat de foto's gemaakt zijn en dan moet ik maar zien wat het resultaat is. Het kan dus zijn dat het paard nét op het moment dat mijn toestel flitste, zijn hoofd opwierp. Ik denk dat dat het nadeel van fotografie is. Ik zal er alleen voortaan wel beter op letten welke foto's ik wel en niet plaats, want ik zit niet te wachten op boze reacties. Ik wilde alleen een impressie geven van de wedstrijd en het voor mijn gevoel hoge niveau, maar als deze fotoserie de indruk wekt dat ik wil benadrukken hoe het niveau me tegenviel, dan kan ik het beter verwijderen....

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-03 18:13

Dolores schreef:
Ja, wat kan je nu verwachten als je op een FORUM bent? dat mensen hun mening geven! Ongevraagd!


Okay westernruiters... ik ben nu benieuwd of het op prijs wordt gesteld als ik de volgende keer weer foto's plaats of dat ik het beter achterwege kan laten. Het kost mij namelijk ook wel wat werk en als we er alleen geze*k over krijgen, dan kan ik het beter niet meer doen.

Ik vond alleen dat ik het moest doen omdat ik de ontzettend irritante gewoonte heb om de hele dag foto's te schieten van wat dan ook en die foto's die belanden dan in een doos (in dit geval op de harde schijf of op een cd'tje) en daar doe ik vervolgens niets meer mee. Als ik ze hier plaats, dan heb ik tenminste het gevoel dat ik nog een beetje nuttig bezig ben geweest Knipoog

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-03 18:20

Bertus schreef:
Gera: volgende keer weer zulke leuke foto's plaatsen hoor!


Voor jou doe ik het Knipoog
Eens even kijken of anderen het ook op prijs stellen.

Natuurlijk is het niet gemakkelijk om je mond te houden als je die foto's ziet en dingen ziet waar je niet helemaal achter staat, maar aan de andere kant ben ik het wel met Bertus eens dat je eigenlijk de hele proef in het echt moet hebben gezien en er dus bij hebt moeten zijn wil je kritiek leveren. Mijn foto's zijn soms misschien gewoon een beetje op een ongelukkig moment gemaakt en ik wil niet dat op grond van mijn foto's bepaalde ruiters afgekraakt/bekritiseerd worden.
Maar misschien kan ik binnenkort de camera wel meenemen en dan filmjes maken. NOG leuker dan foto's en dan krijgen we allemaal een beter beeld..

Ik heb er nu eigenlijk al zin in!! Wanneer is de volgende wedstrijd? Cool

Ik wil trouwens aanstaande maandag waarschijnlijk wel naar Stroe gaan voor de barrelrace clinic. Ik zal in ieder geval mijn fototoestel meenemen en als het mogelijk is dan kan ik misschien ook de camera meenemen... Zou wel heel erg leuk zijn en dan kan ik het later ook allemaal nog eens in alle rust bekijken

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-03 18:23

Okay, ik ga gewoon door!! Ik hoor het al! Tong uitsteken

Over een paar daagjes dus misschien weer een foto-impressie van een aantal westernruiters! Lachen

Het is trouwens ook misschien wel leuk als ik een keer een gewoon verslag plaats (evt. naast de foto's). Van Eersel was het alleen niet zo handig, omdat ik daar alleen de open reining heb gezien en dan ga ik ook zo uitgebreid schrijven, wil ik er uberhaupt nog iets uit kunnen halen. Maar als ik een keer een hele dag op een wedstrijd rond'zwerf' dan zal ik ook mijn journalistieke talenten een keer de kans geven haha


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 53 bezoekers