zoon van tabasco tari

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

zoon van tabasco tari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-03 22:56

Ik hab vanavond kennisgemaakt met een zoon van tabasco tari. Ik ben alleen zijn naam vergeten... Huilen

Het is een 2,5 jarig dier en het is een buckskin. Het is een heel mooi diertje vind ik. Hij is door Jurgen getraind op madepolder zei zijn baasje en hij staat sinds kort bij mij op stal. Ze hebben een tijd op madepolder gestaan, dus misschien is er iemand hier die ze kent.
Wie kan mij helpen? Ik ben ook benieuwd wie de moeder is. Hij heeft het wel gezegd hoor, maar ik verstond het niet zo goed door de herrie in de bak.
Hij heeft ook nog een ander paardje vertelde hij, en dat is er eentje van een ".. dun it" (ik ben niet zo'n held met namen)

Misschien een vaag verhaal, maar ik wilde even een foto laten zien aan mijn man, dus ik braaf het internet op om te zoeken, maar ikkon dus niks vinden

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 04:21

Zo te zien aan de naam is het een pittig paardje *LOL*
Ik kan je helaas niet verder helpen.

rhynstoner
Berichten: 146
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 08:30

leuk paardje, tenminste zoals ik het nu lees, met de moeder ken ik je ook niet verder helpen Haha!, maar die andere zal wel van hollywood dun it geweest zijn denk ik!

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 10:16

Uhm... de enige buckskin nakomeling van Tabasco Tari is een hengstje uit 2000, HC Gambler By Tari. De moeder is Saharas Maiden...
Bedoel je die?

Is Tabasco niet verkocht trouwens? Misschien gaat hij weer wedstrijden lopen, dat is interessant voor de mensen die er een nakomeling van hebben....

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-03 12:39

Hij zei dat het een twee-en-een-half jaar oud diertje was en als ik de telling van sommige mensen ken, kan het die wel zijn Cer. Schijnheilig
Dan kan het ook kloppen dat ik de moeder niet onthouden heb, want die naam ken ik niet.

Hij vertelde dat dit paardje eigenlijk voor Mikel gefokt was en dat hij het daarom gekocht heeft. Hij was een goede vriend van Mikel...

Het is wel een gaaf diertje hoor Kwijl
Ik heb hem er nog niet op zien rijden, maar ben wel benieuwd hoe die loopt.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 13:07

Saharas Maiden ken ik wel hoor. Vaak op gereden toen ze nog lespaard op de Veluwe Ranch was Haha!
Vond ik toen al een erg leuk paardje (mooie kleur Tong uitsteken ), maar buiten mijn budget Verdrietig

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 13:11

Hm Banish, dan denk ik niet dat het hetzelfde paardje is eigenlijk...Het genoemde paardje is al een poosje (sinds 2001) van ene mevrouw Postuma.
(staat op de internet records, voordat ik van roddelen beschuldigd wordt! Haha! )

Ik weet wel dat er een andere buckskin (achtige) rondliep, maar dat is een zoon van Mr BH Jack (dacht ik).

SM, ik weet niet of het zo erg is dat je Saharas Maiden niet gekocht hebt, ik meen gehoord te hebben dat het diertje beenproblemen heeft... Maar dat is hearsay...

MissPippin

Berichten: 2324
Geregistreerd: 21-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 15:17

ik denk dat ik hem wel ken, maar weet de naam zo ook even niet, sorry.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 15:28

HC Gambler By Tari is wel door Madepolder gefokt. HC staat voor Henk en Charlotte namelijk. En als Tabasco Tari maar 1 Buckskin nakomeling heeft, kan het haast niet missen dat dit het paardje is die bedoeld wordt.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 15:41

XoNo schreef:
HC Gambler By Tari is wel door Madepolder gefokt. HC staat voor Henk en Charlotte namelijk. En als Tabasco Tari maar 1 Buckskin nakomeling heeft, kan het haast niet missen dat dit het paardje is die bedoeld wordt.


Ja, dat is ook zo. Het enige wat dan nog kan is dat mevrouw Postuma het paardje pas verkocht heeft aan de meneer waar Banish het over heeft. Want zoals uit de internetrecords blijkt, is hij al een jaartje of 2 niet meer van H 'en' C, dus niet door hun kortgeleden verkocht.

Maar goed, ik weet het natuurlijk ook niet.
Weet je al wat de afstamming is van die "..... dunnit?" Als die ook van Madepolder komt, kan dat een nakomeling zijn van dat lespaard wat ze daar hadden (of hebben?).

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 15:43

Cer, kan ook zijn dat de AQHA het paard nog steeds niet over geschreven heeft terwijl die meneer waar Banish het over heeft het paard al een jaar in bezit heeft *LOL*

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 15:46

XoNo schreef:
Cer, kan ook zijn dat de AQHA het paard nog steeds niet over geschreven heeft terwijl die meneer waar Banish het over heeft het paard al een jaar in bezit heeft *LOL*


Dat zou kunnen, maar is niet zo Extreme duivel

Uit Banish bericht heb ik het idee gekregen dat de meneer het paard pasgeleden gekocht heeft. Die Jurgen rijd ook nog niet zo lang paard naar mijn weten, dus heel lang geleden kan hij dat paard niet 'getraind' hebben.

Banish moet gewoon de naam nog een keer vragen, dat is het handigst waarschijnlijk Haha!

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-03 17:31

Ja, je hebt helemaal gelijk Cer. Ik vrees dat ik gewoon nóg een keer nieuwsgierig moet zijn. (hihi volgens mij vond hij al mijn vragen al niet zo leuk Haha! )
Overigens kan het best zijn dat het papier op naam van zijn moeder staat. De "meneer" in kwestie in namelijk pas 17 jaar.
Ik vond het een beetje een wijsneus, maar dat is mijn eerste indruk en dat is niet altijd de beste weet ik uit ervaring. Koe
Hij had het er onder andere over dat hij mee ging doen aan de olympische spelen en dat er waarschijnlijk in nederland geen ruiter meer was waar hij wat van zou kunnen leren.
Nogmaals: ik heb hem nog niet zien rijden, dus heb er nog niet iets van kunnen zien, maar ik houd er niet zo van als mensen dat soort dingen beweren en zeker niet tegen iemand die ze voor het eerst zien...

Maar goed, ik wil niet roddelen ofzo, ik ben alleen benieuwd naar de afstamming van zijn paard *LOL*
Ik heb hem net op stal nog even staan bekijken en het is echt een poepie! Lovers

prompter

Berichten: 11100
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 19:59

Banish, het paard is voor zover ik weet ook van een "mevrouw", dus het zal dezelfde wel zijn (ze stelde zich voor als de eigenaresse van het paard).

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 20:50

aha.... ik snap het, dr zoon!! Dat is het, is het toch het goeie paard Banish.... die zijn al een tijdje weg van Madepolder inderdaad... Ik heb ze nl op een engelse stal gezien een tijd geleden..vandaar

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 20:56

We zullen het komende NK uitkijken naar een buckskin (deed ik toch al Haha! ) en naar een ontzéttend góed rijdende jongeling Knipoog of zou hij meteen Europees starten Schijnheilig

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-03 23:56

Sugarmiss schreef:
We zullen het komende NK uitkijken naar een buckskin (deed ik toch al Haha! ) en naar een ontzéttend góed rijdende jongeling Knipoog of zou hij meteen Europees starten Schijnheilig


Hahaha Ja, een buckskin val nu eenmaal altijd op. Kwijl

Ik hoorde bij mij op stal al van alle kanten verhalen van de mensen dat Banish heel anders gereden wordt dan dat nieuwe paardje. "Terwijl jullie toch allebei western rijden" Grappig he?!
Ik rijdt pleasure en trail en de buckskin wordt puur reining gereden. En ja: daar zit nu eenmaal een groot verschil in. Zelfs voor pure recreactie dressuurruiters en harddraverij mensen een duidelijk verschil dus Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 16:05

banish schreef:
De "meneer" in kwestie in namelijk pas 17 jaar.


Nou en?? }> Ik ben ook 'pas' 17, en Bud staat toch echt op mijn naam..naja...binnenkort, de APHA doet er weer eens wat langer over dan verwacht Frusty

Dit berichtje is overigens als een grapje bedoeld natuurlijk Haha!

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 21:29

Xono; zolang jij je niet gaat presenteren als dé ultieme ruiter zullen we je leeftijd door de vingers zien Haha! Cool

prompter

Berichten: 11100
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 21:59

banish schreef:
[Ik rijdt pleasure en trail en de buckskin wordt puur reining gereden. En ja: daar zit nu eenmaal een groot verschil in. Zelfs voor pure recreactie dressuurruiters en harddraverij mensen een duidelijk verschil dus Haha!
[/quote]


Dravermensen hebben anders heeeeel veeeel verstand van paarden hoor Schijnheilig

Ik vind jouw rijstijl ook wat vriendelijker dan van deze olympische "meneer".... Maar het is een pracht van een paard, en dan ook nog eens een hengst, wat wil je nog meer...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 00:48

Sugarmiss schreef:
Xono; zolang jij je niet gaat presenteren als dé ultieme ruiter zullen we je leeftijd door de vingers zien Haha! Cool


Nou, heb laatst een big breakthrough met Bud gemaakt, waar ik BIJNA van naast mijn laarzen ging lopen. Maar heb me kunnen beheersen en sta (gelukkig) nog *LOL* met beide benen op de grond Haha!

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 02:46

Die kleine van mij stond toen ik 17 was ook op mijn naam dus dat maakt niet zoveel uit. Of zal het schelen omdat we op de APHA club zitten XoNo??

Nee maar waarschijnlijk is het eerder omdat moeder hem gekocht heeft voor...........??

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 08:37

wat is een breaktrough Verward

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 10:09

een breakthrough is een doorbraak...

Ik denk in de context van XoNo dat er bij Bud een kwartje is gevallen...Haha!

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 12:44

Hé zo'n paard zoek ik ook, die kwartjes laat vallen Haha! Als ze het vaak genoeg doen betalen ze hun eigen onderhoud Haha!