Vinden jullie ook dat men veel 'te licht' over ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 14:35

Annetje schreef:
Ik dacht dat westernrijden heel moeilijk was en het bleek allemaal wel mee te vallen! (had een hele simpele pony en heel goed les, was ook maar een week dus nog niet het echte werk)


Als jij maar 1 week western hebt gereden, dan heb jij geen recht van spreken Annetje Knipoog Westernrijden is veel moeilijker dan wordt verwacht als je je paard soepel en lenig wilt houden. En in 1 week kun jij niets over de moeilijkheidsgraad van westernrijden vertellen.

Paardenrijden is zo moeilijk als dat je het jezelf maakt. Dat geldt voor zowel western als voor dressuur. Het is inderdaad wel zo dat dressuur als moeilijker wordt gezien omdat Anky als stereotyp wordt neergezet, en die toch keer op keer een indrukwekkende proef neerzet. Het stereotyp van westernrijdend Nederland is iemand met een cowboyhoed op die een lange buitenrit aan het maken is op zijn comfortabele westernzadel.

Reining wordt in de westernsport als een van de moeilijkste discipline gezien. In de paardensport ziet men het als scheuren en je paard in no-time stilzetten. Toch hebben degene die er wel verstand van hebben gelijk. Reining is nu eenmaal heel moeilijk. Ik zou weleens willen weten hoeveel dressuurruiters hun paard op maximale snelheid kunnen laten lopen, en er alsnog volledig controle over kunnen hebben. Kunnen we lachen denk ik *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 14:46

Mijn excuses!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 15:01

Oei, het is hier een beetje tot een moddergevecht geëscaleerd Haha! Toch niet door mijn post, hoop ik? Schijnheilig
Maargoed, ik heb al mijn excuses aangeboden over hetgeen wat ik over dressuurrijdend Nederland heb gezegd (ja, is weer een zin in hokjes, maar anders kan ik het niet formuleren). Elke sport heeft zijn moeilijkheden, en iedereen baseert zijn mening op eigen ervaringen.
Als de westerntak van de paardensport, welke ik beoefen, omlaag wordt gepraat door, jaja, dressuurruiters, dan vorm IK een mening over die dressuurruiters die dat gezegd hebben. Als er mensen zijn die alleen maar aan lasso's, rodeo en het vastbinden van kalfjes denken als het woord western ter sprake komt, ben je gewoon erg dom en kortzichtig. En daar gaat dit topic om, dacht ik zo. Lachen
Verder ben ik het eens met KingMarco, we hebben allemaal dezelfde hobby en we zouden het juist leuk met elkaar moeten hebben. Niet elkaars sport afkraken. We (ja, ook ik ben daar wel schuldig aan geweest *LOL*) maken er haast een wedstrijd van.

Overigens Lovely, vind jij reining misschien niet eens om op tv te laten zien, maar ik wel Pling en velen met mij Extreme duivel

Maar toch blijft het knagen hoe sommige mensen over de westerntak in de paardensport denken...Schijnheilig

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 23:50

Lovely schreef:
Oh Xono, dat stukje over reining op tv moet je nog maar eens even beter lezen, want zo te zien heb je het weer helemaal verkeerd opgevat.


"Weer verkeerd opgevat". Wat schrijf je dat toch weer florisant op Misselijk
Noemt zichzelf dan Lovely

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers