Ligt de westernSPORT in Nederland op zijn kont ????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 14:04

Het niveau....
Ik heb een paard met goede papieren Party!! en goede manieren Cool om ongestoord mee te kunnen hobbelen in de pleasure en de halter. Mijn probleem is alleen....dat paard heeft me zoveel centen gekost om d'r aan te schaffen, mijn boompje kan ik nog niet oogsten van de Euro- biljetten en het inschrijfgeld en verblijfskosten van de wedstrijden in Nederland zijn dermate hoog dat voor mij het al snel geen 'hobby' meer is! Daarbij komt nog vaak bij kijken, dat de halteronderdelen op dag 1 in de vroege ochtend is en de pleasure (voor bijv. de Paints) dag 2 in de middag is. Dus, moet ik dag 0 er al heen, overnachten (of heen en weer knarren) en twee maal blijven pitten......ping ping ping!!! In Belgie rij ik ook en moet eerlijk bekennen dat de verblijfsmogelijkheden daar beter zijn en netter geprijst. Maar ja, de tocht daarheen maakt het voordeel weer teniet! Zo blijf ik dus vaak zitten kniezen...zal ik gaan of niet?!? Dus nu rijd ik beperkt, meestal alleen op de APHA wedstrijden in NL, D en Belgie. Wel gezellig, we gaan met een grote groep ruiters, grooms en de trainers!!! Niets geen jaloerzie, iedereen helpt iedereen, de dikste lol om het verslaan van je mede-ploegleden.....LOL *LOL* ZO kan het dus ook....alhoewel we een uitzondering zijn en ook nog berucht zijn door ons 'kleffe' gedoe!!!! Tong uitsteken


FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 12:42

Ja, we hebben hier een camper, groot genoeg voor 4 volwassenen. Alleen....met trailer en al is het een mega- combinatie waar ik me niet lekker mee voel. Ook vind ik de camper te kostbaar om voor deze doeleinden te gebruiken.....we zijn er erg zuinig op en wanneer je met meerdere mensen erin vertoeft, heb je de regie niet helemaal meer in handen...Maar ja, bijkomend nadeel is nog steeds dat mijn paarden niet in de bagageruimte van mijn camper passen. Fl 200,- per paard per stal vind ik een aso- hoog bedrag!!!! Kom ik met mijn 2 of 4 paarden aan!!! Boos! Laaaaaaaaaaat maar dan! Heen en weer jakkeren vind ik niet bevordelijk voor de paarden. En waarom toch zo'n hoog bedrag! Je moet meestal zelf nog zorgen voor zaagsel en een schone stal. Voor fl 50,- moet een afhuring toch ook lukken??? Weet iemand van jullie de reden van dit hoge bedrag??

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 09:19

Ik kreeg gisteren een uitnodiging voor de Multicolor Show binnen en de huur voor een box is voor leden: fl 150,- (tm 21 juli boeken) en fl 175 (tm 28 juli boeken) en voor NIET- leden fl 175,- of fl 200,- !!!
Dit zijn toch aso- hoge bedragen!!!! Hemeltje lief.....waarom toch zo hoog...Voor de mensen die net beginnen of/en die geen Euro- boompje in de tuin hebben staan, vind ik het een behoorlijke drempel. En als ik zo kijk, ben ik de klos als ik zou starten. Ik zou starten dan zou ik met beide paarden en hun veulens op zaterdag en zondag moeten starten, dus min. fl 300,- betalen voor stalling, daarbij inschrijfgeld van 3x fl 10,- voor de halteronderdelen, 2x fl 25,- voor Trail en Pleasure Amateurs en 2x fl 35,- voor Trail en Pleasure Open. In totaal fl 150,- + fl 300,- + overlevingskosten voor eten en drinken e.d.. Bij elkaar dus al snel fl 500,- a fl 600,- gulden!!!!! Leuk, een wedstrijdje........ Schijnheilig

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 15:54

"trouwens stalling is per 3 dagen niet per dag. "
Moest er nog bijkomen dat het per nacht zou zijn, hahahahhahaa....... Party!!
Nee, heb de papieren verscheurd, sla het dit jaar over en plan volgend jaar mijn vakantie eens wat beter *LOL* Ik hoop met mijn camper maar zonder paarden wat vertier te vinden in Scandinavie....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kimvicious en 11 bezoekers