Afstappen tijdens bitcontrole.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Afstappen tijdens bitcontrole.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-02 11:33

Ik ben me een beetje aan het voorbereiden op dingen die ik in een wedstrijd tegen zal komen. Nou heb ik een vraag en de mensen die ik gesproken heb kunnen mij geen antwoord geven.
Ben je altijd verplicht om af te stappen tijdens een bitcontrole? Zijn er uitzonderingen waarbij je dat niet hoeft?

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38712
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 11:52

Yep, je moet het bit laten zien als de jury erom vraagt. Het wil wel eens gebeuren, meer dan je denkt, dat je het bit niet hoeft te laten zien, dan kan je rijdend de bak verlaten.

Maar als je stout bent en je rijd weg zonder je bit te laten zien krijg je een DIKKE D!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 13:01

bitcontrole is normaal alleen bij de reining
denk dat je trainer er alles van zou moeten weten Cool

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 13:02

Blaze schreef:
bitcontrole is normaal alleen bij de reining
denk dat je trainer er alles van zou moeten weten Cool


Ik heb ze na de pleasure ook zien controleren hoor!

DubbelFun

Berichten: 88676
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 14:13

In jouw geval kan een uitzondering gemaakt worden Haha! Als je voor het starten bij het secretariaat aangeeft wat het probleem is, kun je vrijgesteld worden van afstappen. Ik denk dat de schrijver je dan graag helpt met het hoofdstel af en aandoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 18:12

Volgens mij kan er per wedstrijd een bepaald onderdeel aangewezen worden waarbij standaard elke ruiter z'n bit moet laten controleren, en hoeft dat niet per se de reining te zijn. Of zit ik er weer langs Verward

Ik denk idd dat in jouw geval gerust een helper je bit mag laten zien hoor Chrico, zeker als je het voor aanvang even meedeelt.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 18:28

Heb je een probleem met opstappen of afstappen? Als je na de bitcontrole er niet meer op kunt, kun je ook lopend de bak verlaten...

Of is het lopen een probleem?

Edit: mijn excuses werd er net op gewezen wat het probleem is. Dan denk ik inderdaad dat er in jouw geval een uitzondering gemaakt kan worden...

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-02 19:54

Mijn trainer dacht ook dat er wel een uitzondering gemaakt zou worden maar na navraag bleek niemand te kunnen vertellen of er nou wel of geen uitzonderingen waren en ik kon het ook niet in de regels terug vinden, vandaar mijn vraag. Dat van die helper is een goede tip, gaan we weer navragen Pling

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 20:42

Ik denk dat je gewoon even moet bellen met het wedstrijdsecretariaat.
Het zou toch raar zijn als niemand je mag helpen hierbij.
Misschien moet je nog zo'n bit kopen en die in je zak doen, kun je die laten zien Haha!

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 01:47

Als ik moet afstappen voor de bitcontrole, kom ik er van mij levensdagen niet meer op, zou dus lopend de bak moeten verlaten. Haha! Haha! Zelfs het afstappen ziet er niet erg elegant uit en ik wil nu niet voor clown spelen in de showarena of als (uit)lachsucces dienen. Er staat nergens in de regelboeken dat je moet afstappen, Als het kunt laten zien zonder er af te komen en het ook weer erop krijgt dan zou het moeten kunnen. Het secretariaat kan daarin niet veel doen. Je kunt de jury zeggen dat je een lichamelijk probleem hebt als het mielijk is af- en op te stappen met een verontschuldiging, maar dat is gewoon fatsoenshalver. Zelfs al ben je gehouden niet met de jury te praten, maar sorry, dit is een probleem wordt wel geaccepteerd evenals bij de halter als de jury al bij je langs komt en je bent de benen nog aan het sorteren, zeg je ook sorry en maak je werk af. De jury zal dan een ogenblikje wachten.
Ik heb mijn paardjes geleerd netjes weer het bit in de mond te nemen van boven af. Knipoog

Hollybollie

Berichten: 761
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 11:11

Hallo bokkers ,

Op de site van Chris Knol (www.together-ranch.com) kan je bij het regelboek ook het knopje FAQ (frequently asked questions) vinden. Hier staat deze vraag beantwoord voor de WRAN. Je kunt hier ook zelf vragen stellen over andere regels van de WRAN.

Groetjes