Western interieur ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Western interieur ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 00:13

Yahoo ik mag weer aan het inrichten, ga verhuizen.
Wat vinden jullie dat echt thuis hoort in een westerninterieur, zeg maar ranch-style, welke kleuren, materialen, artikelen.

Iig mijn zadel en hoofdstellen moeten een plaatsje binnen hebben, een koeievel, leren luie stoel, onbewerkt hout (helaas zit er overal al verf op gesmeerd), een pendleton blanket

Ben zelf niet zo stars&stripes-achtig dus die blijven beperkt en ook niet zo'n indianen vereerder.

Toch maar een bezoekje aan Rio Grande in Den Haag gaan brengen.

Gooi de remmen los, en spui je fantasie

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 00:19

Van die onbewerkte houten boomstammen in je huis, die min of meer als pilaren functioneren. Met daar dan een klein schuin stammetje aan die weer naar het plafond leidt.
Je moet eens bij een westernrestaurant gaan eten, daar kun je heel goed ideeën opdoen! Ik weet niet meer hoe het heet, maar we hebben al een keer of 3 bij een bepaald westernrestaurant gegeten, misschien dat mijn moeder, Laika, je verder kan helpen Tong uitsteken

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 00:49

Ik heb een tafeltje van bielzen... verder idd erg veel hout, wat "south-west", niet indianen style, maar meer desert style, ben ik gek op!

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 09:55


DubbelFun

Berichten: 88659
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 11:26

Veel natuurlijke materialen: hout, steen, leer, wol in veelal bedekte tinten. Niet al te veel frutsels dat is 'overdun'. Denk erom je moet alles makkelijk (en vooral snel) schoon kunnen houden, des te meer tijd heb je over om paard te rijden. En daar gaat het tenslotte om Haha!

misstexas

Berichten: 282
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 12:03

Ik heb een Country & Western Saloon gehad (Cafe).
Je moet gewoon je fantasie laten stromen net alsof je in een westernfilm zit en vanuit de Saloon naar jou huisje kijkt.

Veel succes !!
Miss Texas

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 15:14

Lekker veel aarde tinten en een beetje landelijk, met ja veel hout en leer en Hoorns!!!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 15:22

http://www.ribhousetexas.nl/site.html daar staan ook foto's in, voor nieuwe ideeen?? Ik woon in Epe, eet ook regelmatig bij het gevestigde restaurant aldaar...hhhiiihiii, lekker en bere- gezellig!!!!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 15:23

FlyingHigh schreef:
http://www.ribhousetexas.nl/site.html daar staan ook foto's in, voor nieuwe ideeen?? Ik woon in Epe, eet ook regelmatig bij het gevestigde restaurant aldaar...hhhiiihiii, lekker en bere- gezellig!!!!


Alleen hadden ze aan het ruiterpad moeten zitten met een mogelijkheid erbij om je paard in een paddockje oid te zetten.....ze hebben weiland ernaast, dus misschien komt het er nog eens van! Dan zou het toch helemaal TOP zijn daar!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 17:21

Ribhouse Texas bedoelde ik inderdaad! Daar zijn wij ook een paar keer wezen eten. Heerlijk, niet te duur en werkelijke prachtig! Ga daar eens een avondje naartoe, je kijkt je ogen uit Lachen Ook kleine dingen...zoals kandelaren gemaakt van hoefijzers. Kleine dingen die het echt geweldig maken!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 17:28

Ik ga aanstaande zondag naar Ribhouse Texas. Ik zal wel een beetje kijken wat ze daar hebben gedaan met westernspulletjes. Ik heb in ieder geval gehoord dat ze van westernzadels barkrukken gemaakt hebben. Maar dat is ook weer zo zonder van de zadels...
Ik ben zelf ook geinteresseerd in een westerninterieur, dus ik zal goed opletten en ik laat het je nog wel weten!! Lachen

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 21:48

waar ga je heen verhuizen?

Als je even wilt zien hoe het echt niet moet Misselijk Misselijk
http://www.rtl.nl/huistuinkeuken/eigenh ... kamer3.xml


hiervan heb ik een stukje op tv gezien Bleeeeeeeegh, zo"n knul met zo"n vossenstaart aan zijn hoed. En dan je piepkleine middenhuisje tot ranch ombouwen Gaaaap

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 23:54

Hallo, hallo,

Wij zijn helemaal "country and westerngekken" Tong uitsteken en alles wat daarmee te maken heeft. Wij hebben een aantal reizen door Amerika gemaakt en veel ranches bezocht. (oooooooooooh, wat gaaf is dat zeg Kwijl ).
Maar goed, wij zijn in het gelukkige bezit van een boerderij, en wij proberen de Amerikaanse sfeer door te voeren, zowel buiten als binnen. Hieronder een kleine collage van hoe het er uit ziet. In de toekomst willen wij (als alles meezit, en kan/mag) een grote veranda zetten (en dit ALLES VAN HOUT). Ik heb helemaal een 'houttik'.
Nou wat vinden jullie ervan???? Van onze Arabian Ranch....
Afbeelding

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-02 00:07

Marianne, ik ga maar een dorpje verderop naar Maarheeze, van de boerderij naar een tussenwoning, dus mijn interieur idee komt rijkelijk laat. Ik zal dus ook wel uitkijken dat het niet te overdreven wordt voor de beperkte ruimte

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 00:12

Ik vond die van 'Eigen huis en tuin' ook niet echt mooi. Beetje overdone. En bovendien bevestigt dat weer eens de vooroordelen dat alle 'cowboys' (zoals iedereen westernruiters ook nog eens noemt) naast paardrijden linedancen. Als ik zeg dat ik western rijd, wordt daar altijd meteen aan verbonden dat ik dan ook wel zou linedancen... grrr
Maar dat was wel weer een beetje off-topic..

Hout aan de muren en op de vloer zorgt er vaak wel voor dat een huis 'kleiner' lijkt, maar ik vind het wel heel gezellig.. Vooral dat een beetje 'ruwe' laminaat of parket. Wat er echt net uit ziet alsof het rechtstreeks van de boom komt...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 00:12

Beetje interieur van een log home? Halve boomstammen aan de wand, geweven kleden, houten vloer?

Afbeelding

Wat ik ook heel gaaf vind zijn meubels waar takken en natuurlijke vormen in zijn gebruikt. Er is een importeur van deze meubels in Nederland, hij stond voorheen ook op de Western Experience in de Brabanthallen in Den Bosch...

Afbeelding

En een open haard (zelfs al is het maar een dummy) hoort er natuurlijk ook bij...

En als je nog meer ideetjes wilt opdoen is misschien dit boek wat voor jouw:

Afbeelding van Elizabeth Clair Flood

en Cowboy Chic: Western Style Comes Home
by Chase Reynolds Ewald

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/de ... ce&s=books

Ideeen zat. Maar bedenk wel welke kant je uit wilt. Ook in western interieuren heb je een heleboel stijlen...

DubbelFun

Berichten: 88659
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 10:50

Voordeel van 'logs' is dat je heel makkelijk iets kunt ophangen, zonder boren, pluggen etc. Lachen
Maar wel uitkijken voor houtrot/kevers etc.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 19:57

Oeps, da's een flinke overgang Karin!

Mijn tip voor een western sfeer in je interieur (meteen ook het enige dat ik zelf heb doorgevoerd Sigaar ) is snel Country FM programmeren op je stereo en lekker de hele dag aanzetten!

Solanos
Berichten: 191
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 14:35

Hoi Karin,
Onbehandeld hout is niet praktisch in huis i.v.m. schoonmaken. Alles trekt er snel in en dus zie je er snel alles op. Je zou idd kunnen gaan kijken op de Western Experience in de Brabant hallen. Daar kun je al ideetjes opdoen.
Laatst zag ik op televisie dat programma met Martijn Krabbé. "In holland staat een huis" o.i.d. Was wel geinig. Hadden ze (natuurlijk) een houten vloer liggen en om het huis te verdelen, van die saloon deurtjes in gemaakt. Was erg leuk. Hadden ze ook nog een shetland pony bij gezet. Maakte het beeld helemaal compleet. Maar goed. dat hoef je niet persé te doen hoor! Haha!

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 17:22

Een vriend van me maakt zelf een huis van hele boomstammen, de bomen kapt ie dus ook zelf. Wordt echt heel gaaf!!! Zal ff om een foto bietsen

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-02 22:21

Okay Solanos onbehandeld is misschien niet helemaal slim, maar in ieder geval niet strak in de lak gezet, noestig, grillig hout. Heb op zolder oude eiken traptreden gevonden, ga ik mee aan de slag om een soort opzetrand te maken, soort lange lage tafel waar de tv en de stereo op kunnen. Heb namelijk in mijn huidige interieur een gemetselde bank rondom de open haard waar mijn tv-meubel op staat waar ik voor dat doel dus de poten onderuit gezaagd heb, en die kom ik nu natuurlijk weer tekort. t is wat.