wie waaren er woensdag in deurne

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ludje
Berichten: 80
Geregistreerd: 10-08-02
Woonplaats: lelystad

wie waaren er woensdag in deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-02 11:10

in deurne was er woensdag een western clinc wie waaren daar geweest ?????

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 11:15

Dat is vandaag.
Het is een openbare les van Peter Simons.
Wij gaan er naar toe met een grote groep, zal wel koud zijn...

ludje
Berichten: 80
Geregistreerd: 10-08-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-02 11:48

oja dat kan ook je een jongen uit me klas rijd mee

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 09:35

Wil / kan er iemand verslag doen?

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 13:26

Ja, ik ben gisteren geweest en met mij nog andere bokkers uit t zuiden…
Ik persoonlijk vind dat, afgezien van de kou, we een een zeer nette en heldere uitleg van Peter Simons hebben gekregen, de echte basisbegrippen en onderdelen zijn behandeld, Het was dan ook een clinic voor aspirant westernruiters/instructeurs die in Deurne opgeleid kunnen worden.
Peter had de 3-jarige hengst Wish Me Luck meegebracht…. hij liet een knap staaltje zien met dit jonge dier. Het gemurmel van de tribune die goed gevuld was met ook engelse ruiters, was duidelijk hoorbaar, want je voelt m wel weer;…3 jaar en dan al zo’n prestaties??? De dierenbeul… Gaaaap .Dit punt blijft natuurlijk een heet hangijzer…Maar of het nu wel goed of slecht is, feit blijft dat het er erg gelikt uitzag, zonder enig verzet of harde aanpak of een zichtbaar ongelukkig paard.
Er waren 4 leerlingen die de verschillende disciplines lieten zien onder begeleiding van Peter. Gemakkelijk voor Peter was dat de meesten Bo heetten…. Haha!
Hier en daar moet er nog flink geschaafd worden aan deze toekomstige trainers, maar ach, het is ook eng met een kritisch publiek…
Al met al weet ik niet of deze opleiding aanslaat en of we werkelijk er goeie trainers bijkrijgen. Volgens mij is de beste trainer toch eentje met veel ervaring opgedaan door de jaren heen en dan het liefst ook nog bij grote namen in de USA.
Al met al toch mijn petje (met oorklepjes) af voor Peter. Ik vond m goed!.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 14:09

Hier een andere zuiderling...
Ik vond hem ook goed!
Even dacht ik dat het saai zou worden omdat Peter begon met vertellen over tuig en opzadelen. Maar al met al bij elkaar bleek het een informatieve avond waarbij de basis goed is goorgenomen en dat was wel lekker bevestigend.
Ik zou nu wel een clinic willen zien van Peter die een stapje verder gaat, lijkt me leuk Lachen

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 22:46

De reining uitleg was OK, maar wat vonden jullie van de uitleg over pleasure en de daar bijhorende ruiters, dit had hij beter achterwege kunnen laten, de ruiters waren beslist geen pleasureruiters, de paarden al helemaal niet, ze liepen totaal uit elkaar, 1 ruiter had volgens mij net 3 lessen achter de rug ofzo, dat maakt niets uit maar als je op deze manier deze tak wilt promoten dan hebben ze gigantisch gefaald. Huilen Huilen
Er werd nog bijverteld dat het eigenlijk niets uitmaakte hoe je als pleasureruiter er op zat, ze gingen met hun reiningpaarden scheurend door de bak. nogmaals de reining en trail waren Ok maar de pleasure een verschutting, Ze hadden toch ook een paar goede paarden met ruiters kunnen laten showen.
ik had begrepen dat het over het lesgeven zou gaan en niet een westerndemonstratie, dus dat vond ik heel jammer

Dolores

Berichten: 97
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 12:33

Ja Emmy, ik had ook begrepen dat het over het lesgeven zou gaan.
Die merrie die Peter bij zich had, liep achter gigantisch stram achter, dat zwarte paardje liep van voor gigantisch stijf... Ik vond het ook jammer dat hij die hengst had meegenomen en niet een doorgewinterd paardje. Ik zat me ook dood te ergeren aan die 16-jarige grieten op de boventribune die alles bij elkaar giechelden, en op het moment dat er iets met een paard niet lukte, zaten ze dat gewoon uit te lachen...
Ik krijg les van iemand die door Peter Simons getraind wordt, en het was wel grappig om te zien dat mijn trainer (ja! met die draw-reins!) exact hetzelfde les geeft als Peter.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 13:03

Peter Simons is wel duidelijk een reining ruiter ja.
Daar gaan echt zijn interesses naar uit, das duidelijk Knipoog
De pleasure kwam er wel een beetje bekaait af ja, dat had beter gekunt. Maar als je dat dan zo zag geeft dat ook wel weer een lekker gevoel. Ik kan het nog niet zo slecht zeg maar Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 13:16

Maar is het ook niet teveel gevraagd om het voor alle onderdelen met één instructeur te moeten doen Verward
Voor de 'engelse' richtingen heb je toch zeker ook wel verschillende instructeurs voor springen en dressuur Verward

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 13:22

Ik geloof dat er een knul van de veluweranch bij reed, op de paint dacht ik Huilen . Inderdaad, de pleasure kwam niet uit de verf, maar het is dan ook voor aspirant-westernruiters en dat waren ze ook! Ik heb ze het voordeel van de beginners gegeven...Inderdaad, ik heb me ook geergerd aan het gegiechel en het honende gelach van enkele mensen van de boventribune. Duidelijk pennymeisjes Schijnheilig . Kunnen ze verder niks aan doen.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 13:30

Toch begrijp ik het dan niet helemaal. Verward
Peter stond daar om les te geven aan toekomstige western-instructeurs. Is het dan niet logisch dat de mensen die hij lesgeeft al wel kunnen rijden (eventueel alleen maar engels). Dit zijn in principe toch allemaal Deurne-studenten.
Of waren de mensen op de tribune de toekomstige trainers en was dit voor hun meer een theoretische (proef)les.

Citaat:
...het gegiechel en het honende gelach van enkele mensen van de boventribune. Duidelijk pennymeisjes. Kunnen ze verder niks aan doen..

Een goede docent kan hier wel degelijk iets aan doen. Bijv. er één van de tribune plukken en iets voor laten doen, dan houdt de rest van schrik hun mond wel Haha! .

Dolores

Berichten: 97
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 13:43

Sugarmiss...je zit te suggereren dat Peter Simons geen goede instructeur is. Het feit dat hij geen mensen van de tribune afplukte was pure tijdsgebrek. Hij had, door dat domme, krappe schema van die Deurne-mensen, daar gewoonweg geen tijd voor. Hij wilde veel dingen laten zien, maar werd in zijn doen en laten steeds afgekapt door de 'organisatie'. Hij kreeg nergens rustig de tijd voor. Ik heb m een paar keer zien kijken naar die grieten, en je kon gewoon zien wat hij dacht... Gelukkig had hij een goede micro, dus hij kwam er wel bovenuit. Die grieten waren niet continu aan het storen, alleen als er oefeningen bij leerlingen niet lukte, kon je ze horen.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 13:58

Dolores schreef:
Sugarmiss...je zit te suggereren dat Peter Simons geen goede instructeur is. .

Waarop baseer je dat Verward

Ik vroeg me alleen af wat nu precies de bedoeling van het geheel was:
óf hij staat daar les te geven als een docent aan trainers-in-spé en mag dan ook de nodige aandacht verwachten
óf het is een soort proefles voor studenten om te kijken of ze iets zien in de richting 'western-instructeur'.

In beide gevallen dient hij met goed materiaal naar voren te komen om mensen een goed beeld van het western te geven.

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 14:01

[quote="Sugarmiss"]
Of waren de mensen op de tribune de toekomstige trainers en was dit voor hun meer een theoretische (proef)les.

Hoe bedoel je Sugarmiss?

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 14:01

sugarmiss: In beide gevallen dient hij met goed materiaal naar voren te komen om mensen een goed beeld van het western te geven


Dat heeft hij ook zeker gedaan!
Sommige dingen lopen nu eenmaal niet altijd precies zoals je wilt. dat zal voor Simon ook wel zo zijn geweest. Volgende keer doet hij het misschien anders daar in Deurne.
Van mij hoeft trouwens niet iedereen op het hoogste niveau te rijden voor zo'n demonstratie, als aankomend (western)ruiter moet je toch ergens beginnen.
Laatst bijgewerkt door Bonnigje op 13-12-02 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Dolores

Berichten: 97
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 14:02

Dat baseer ik op de volgende zin dieje schreef: ' Een goede docent kan hier wel degelijk iets aan doen. '
Als je daar iets anders mee bedoelde, dan lees ik dat graag natuurlijk.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 14:39

Jac"]
"Sugarmiss"
Of waren de mensen op de tribune de toekomstige trainers en was dit voor hun meer een theoretische (proef)les.Hoe bedoel je Sugarmiss?
[/quote]
Ik doel hier op de studenten van Deurne niet op het betalende publiek.

[quote="Dolores"]
Dat baseer ik op de volgende zin dieje schreef: ' Een goede docent kan hier wel degelijk iets aan doen. '
Als je daar iets anders mee bedoelde, dan lees ik dat graag natuurlijk.
[/quote]
Peter stond hier als docent om les te geven in het 'western-instructeur-zijn'. Lesgeven houdt meer in dan technisch iets kunnen overdragen. Puur didactisch bedoeld dus, meer in de zin van 'het bespelen van je publiek'.
Rijtechnisch twijfel ik niet aan zijn kunnen.

Bonnigje zegt precies waar het blijkbaar aan schortte. Peter zal daar voor de toekomst zeker verandering in willen zien.

[quote="Bonnigje"]
Van mij hoeft trouwens niet iedereen op het hoogste niveau te rijden voor zo'n demonstratie, als aankomend (western)ruiter moet je toch ergens beginnen.
[/quote]
Dat is dus maar de vraag. Voor een demo is het juist heel belangrijk dat er getoond wordt hoe het zou moeten. Je wilt tenslotte geen verkeerd beeld geven, daar zijn al voorbeelden genoeg van.

En het blijft de vraag: "Was dit een demo" Verward
[quote="Sugarmiss schreef:
Ik vroeg me alleen af wat nu precies de bedoeling van het geheel was:
óf hij staat daar les te geven als een docent aan trainers-in-spé en mag dan ook de nodige aandacht verwachten
óf het is een soort proefles voor studenten om te kijken of ze iets zien in de richting 'western-instructeur'.

Hier heb ik dus nog geen antwoord op gevonden. Verward

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 14:44

was deze avond bedoeld ,om mensen te laten zien wat het western rijden inhoud?
of om te laten zien wat de opleiding "western instructeur" inhoud?

ik zou er met Roel heen maar door de vorst kon ik niet weg i.v.m watergeven.

Roel wil de opleiding voor western instructeur gaan volgen,
maar is niet meer een beginnend western ruiter.
kan je dan ook op die opleiding als je nog maar net western rijdt?

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 14:56

Jos"]
was deze avond bedoeld ,om mensen te laten zien wat het western rijden inhoud?
of om te laten zien wat de opleiding "western instructeur" inhoud?
[/quote]
Dat wil ik dus ook graag weten Haha!

[quote="jos schreef:
Roel wil de opleiding voor western instructeur gaan volgen,
maar is niet meer een beginnend western ruiter.
kan je dan ook op die opleiding als je nog maar net western rijdt?

Tegen de tijd dat Roel begint met de opleiding, kan hij al zo goed rijden dat hij geen beginner meer is Haha! (PS volgens mij rijdt hij nu al goed)
Is dit trouwens een HBO of MBO opleiding.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 15:55

volgens Helicon:

WESTERN RIJDEN MBO

NHB Deurne heeft zich door activiteiten, zoals trainingen, clinics, cursussen en het NK Western-riding geprofileerd in de westernsport. Om de opleiding goed te laten aansluiten bij het bedrijfsleven is een begeleidingscommissie actief. Deze commissie bestaat uit diverse organisaties, nl. WRAN, FNRS, Quarters, Appaloosa?s, Paints, en deskundigen, Chris Knol, Peter Simons en Riky Burgmeier. Zij hebben een adviserende taak naar de opleiding toe.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 15:59

Leuk verkooppraatje van ze Lachen maar hoe ziet de opleiding er nu inhoudelijk uit Verward

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 16:19

Moet je even zelf op die site kijken. Er staat veel meer beschrijving, ik heb alleen het eerste stukje gecopieerd.
www.helicon.nl

ludje
Berichten: 80
Geregistreerd: 10-08-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-02 14:07

bij mij in de klas zit ook een jonge van de western opleiding je kan het alleen deeltijd doen (volgens mij)
je volgt gewoone vakken en dan ga je 1x in de week naar peter toe hij was er ook donderdag moets ook rijden