Komen jullie paardjes nog buiten met dit weer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Komen jullie paardjes nog buiten met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-02 22:04

Alles is ernstig bevoren maar de paarden gaan toch een paar uur naar buiten in de paddock, even luchten en benen strekken Clown

Komen jullie nog buiten met je paarden en rijden jullie dan ook of is dat onmogelijk?

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 22:10

Ze zijn vandaag gewoon naar buiten geweest. 8.00 tot ....
Ze zijn naar binnen gehaald omdat de waterleidingen bevroren.
Nu staan ze dus de binnenboel te ontdooien met de luiken dicht Haha! .
Morgen gaan ze van 10.00 tot 15.00 uur EN met een pak kuilgras. Dat koude gras brrr... ik moet er niet aan denken.
Arme beesten worden nu dus uitgebuit als kachels voor in de stal!!!!
We hadden het weiland trouwens zaterdag nog wel gerold. Door al die bevroren kluiten zou het gevaarlijk voor ze zijn geweest met lopen. Nu gaat het prima.

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 22:15

Mijn paardje gaat gelukkig ook nog naar buiten.
En als het net zulk weer is als vandaag (zonnetje erbij) zelfs wel eens wat langer. Als ze zich niet vervelen en lopen te klieren, kunnnen ze wat langer buiten zegt Cees.
Heerlijk hoor!
Maar als het glad wordt, blijven ze wél binnen hoor. Dan zou het te gevaarlijk zijn smorgens vroeg alles over het erf heen te laten banjeren.

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 22:20

Ik kan nog steeds in 2/3 deel van de bak rijden, voorste deel is alleen al keihard dus daar komen we niet maar zolang het kan blijf ik elke dag minstens een uur rijden. De paden buiten zijn al niet meer te doen dus weinig keus maar ben blij dat we nog de stal uit kunnen.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 22:28

Ja hoor ze gaan gewoon naar buiten van 7 tot 7 ong. Haha!
Het probleem is bij mij ook het water, dus slepen met emmertjes.
Uit de emmer drinken ze niet Verdrietig , dus dan maar ophangemmers, die weer snel bevriezen Huilen

Ipv hooi natmaken heb ik nu kuil (dus aan de dunne Verdrietig ) ruimt ook zo lekker op in een paddock met 'vloerbedekking'.

Rijden wordt ook niks, wat het is te hard om wat te doen en alleen stappen daar is het te fris voor. Boos!

Je kunt zeker wel lezen hoe blij ik ben met vorst... maar sneeuw vind ik nog erger, dus ik moet niet klagen Clown

Overigens hebben de meiden het niet koud want ze staan heerlijk warm onder hun rambo's wugs. Haha!

De bovendeuren blijven gewoon open 's nachts, daar worden ze hard van Haha!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 22:39

ik ben ook erg blij met de vorst

alles bevroren , ik hen allen de waterleiding die uit de grond komt nog. daar heb ik een kraan op gezet en dan een tuinslang. en maar lopen met die emmers.
ben ik ff blij dat ik 25 paardjes heb staan Huilen Haha! Knipoog Vork

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 23:07

die van mij staat gewoon buiten en op mijn stal slepen ze ook almet emmers. weer of geen weer ze moeten van mij naar buiten (tenzij het onweert ofzo.)

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 23:12

Cheyenne staat ook lekker de hele dag buiten.
Gelukkig hebben we nu die mogelijkheid.
Stel je voor dat je op een manege staat met buitenbak die bevroren is en geen mogelijkheid om de paardjes overdag naar buiten te doen... Wat dan?
Verder heb ik vandaag niet veel gedaan, vond het veels te koud. Heb haar even lekker geknuffeld en ben toen weer fijn in de warme kantine gaan zitten.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 23:23

Ja hoor ze gaan bij ons gewoon nog naar buiten. Alhoewel we daar de dames niet echt een plezier mee doen Stelletje watjes Haha! Fayette vind het maar niks die keiharde ongelijke grond in de wei (we konden helaas de wei niet gladtrekken omdat we een erg natte wei hebben/hadden daar kwam je met geen mogelijkheid in met zo'n gladtrekker). Maar ze wordt gewoon gedwongen }> En meestal is het al genoeg om Lowara eerst in de wei te doen dan wil Fayette meestal ook wel (moederskindje Tong uitsteken). Maar de dames staan na een half uur alweer bij het hek als je bij de stallen bezig bent. Tsss, en dat noemt zich dan een Tinker Lips are sealed En Cezanne dan, die je normaal nooit binnen een uur nadat je haar op de wei hebt gedaan te pakken kan krijgen? Die staat nu ook vooraan te dringen Verward Werkelijk het zijn een stel watjes bij ons Haha!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 23:26

brrrrrrrrr..........Cody staat thuis in de paddock van 09.00 uur tot een uurtje of 15.00 uur, dan heeft ze het helemaal gehad! Helaas is mijn bak door madameke zelf de avond voor de vorst compleet omgewoeld door een dolle bui van haar. Nu is het dus een keihard maanlandschap op sommige plekken. Ze kijkt zelf goed uit, staat in het zonnetje op te warmen en knabbelt bibberig aan het hooi.....
Mijn hengsten staan wel overdag de hele dag in de wei. In de nacht gaan ze naar binnen.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 23:35

Die van ons komen niet buiten omdat het te onrgelmatig land is. We proberen zze wel NU twee keer eriuit te halen dus of rijden in de manege of een stukkje lopen. Je moet toch wat?? Verder met mijn jonge paardje is het Trainen over. Dus hoop dat NU de elfstedentocht geschaatst word. En anders mag het van mij wel weer dooien. De waterleidingen zijn bij os NOG NIET bevroren. Want we hebben daar alles goed voor beschermt.

misstexas

Berichten: 282
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 23:48

Mijn paarden gaan overdag in de paddock om de benen te strekken.
In de bak kan ik nog wel rijden maar eigenlijk is hij te hard dus trekken we de bak wel heel veel !
Verder gaat het kwa waterleidingen wel goed gelukkig.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 00:10

Mijn ene paardje van 1,5 staat lekker dag en nacht buiten. Wel lekker tussen de schuren, want die wind is toch wel iets te koud. Natuurlijk met een stapel hooi en een dikke wintervacht! Haha!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 01:21

mijne gaan ook elke dag naar buiten, en nu alles zo fijn bevroren is mogen ze weer op de wei Vork . dat vinden ze te gek en staan dus niet na een uurtje te wachten dat ze weer naar binnen mogen. alhoewel zo tegen half 5 hebben ze toch wel zoiets van die wind is koud en het is bijna etenstijd, vrouwtje mogen we naar binnen.
maar ik moet ook zeggen als je die van mij een dagje binnen houdt dan zijn ze zwaar beledigd. die willen er gewoon uit hoe slecht het ook is.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 09:09

Als wij de mogelijkheid bij ons op stal hadden, dan had Banjer gewoon nog een paar uurtjes per dag buiten gestaan met haar dekentje om...

ALs ik dalijk in Groningen woon, dan GAAT ze met dit weer gewoon naar buiten....

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 09:35

onze paarden kunnen naar binnen of buiten als ze zelf willen. Ze staan op een weiland met 3 stallen erop die altijd open staan. daarin natuurlijk wel een dik pak verse houtkrullen. het leuke is dus dat de paarden zelf beslissen wat ze doen Haha!
En ze zijn dus altijd buiten! Dat doen zeblijkbaar toch liever dan binnen staan.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 09:41

Ja, natuurlijk komen ze nog buiten. En als ze steeds buiten lopen doen ze ook wel voorzichtig op de bevroren grond. Verder hebben ze een lekkere warme deken op om de haartjes kort te houden. Ze mogen zelf kiezen of ze in de stal willen, of buiten, maar eigenlijk staan ze altijd buiten. Behalve als er voer in de stal ligt Haha! . Ze hebben het zo best naar hun zin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 09:58

De paddock (longeerbak) is bij ons nu echt te hard, daar wil ik ze niet in hebben, omdat ze met dit weer een klein beetje Joepieeeee zijn *LOL* De rijbak is prima begaanbaar, daar kunnen we ze nog prima in losgooien en we rijden ook vrolijk door. Misschien vind ik 'm nu zelfs wel nog iets fijner, juist omdat hij nu wat harder en minder zwaar is.
Ze gaan dus overdag niet meer naar buiten, maar dat is niet erg want ze vinden er geen barst aan als er niks te grazen valt Haha! Staan liever gezellig op stal met elkaar te klooien en stro te neuzelen.

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 11:08

Radetsky heeft een lekkere wintervacht dus geen last van kou. En hij staat elke dag buiten.

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 11:20

Bij ons staan ze overdag in de bak. Die wordt meestal pas rond 16.00 uur voor het eerst gebruikt en dan gaan ze dus naar binnen.
Er gaat een grote baal kuilgras mee de bak in, zodat ze wat te snoepen hebben. Ze zijn wel erg gek met dit weer en zijn vrijwel voortdurend aan het spelen. Heb Okidokie inmiddels al een paar keer bezweet binnen gehaald en dat vind ik meteen weer vervelend. Buiten staan met dit weer is niet erg, maar als je nek nat is van het zweet bevriest het erg makkelijk. Maar ja de hele dag binnen staan vind ik helemaal niets!!!
's Middags gaan ze wel heel graag weer naar binnen, maar dat komt denk ik meer omdat ze weten dat er dan lekker krachtvoer in hun bak ligt.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 11:25

Ze staan wel buiten, maar iets minder lang als normaal,
ze gaan nu pas om een uurtje of 8 half 9 naar buiten en ik haal ze om half vijf weer naar binnen.
Ze hebben nu allemaal dekens op, mijn vos heeft ook nog een gewatteerd halsstuk op, daar heb ik nog speciaal extra schrikdraad door moeten spannen aangezien hij al snel doorhad dat zo'n halsdeel een goede schokbeschermer is Boos!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-02 11:32

Sjuimpje schreef:
Ze hebben nu allemaal dekens op, mijn vos heeft ook nog een gewatteerd halsstuk op, daar heb ik nog speciaal extra schrikdraad door moeten spannen aangezien hij al snel doorhad dat zo'n halsdeel een goede schokbeschermer is Boos!


Hahaha, wat lekker slim zijn ze toch!!! Extreme duivel Schuurt het zijn manen niet af, zo'n halsstuk?

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 13:26

Sinds de verhuizing van vorige week staat Lois iedere dag van 10.00 tot 15.00 buiten. Eindelijk weer eens in een kleine kudde met veel weiland. De bak is knudde maar we hebben tenslotte bos. Ik heb de aankomende luxe van een binnenbak verruild voor weidegang voor meneer. Hij blij, ik minder luxe Knipoog

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 13:40

Die van ons staan ook gewoon de hele dag buiten. Normaal staan ze 's winters in een grote paddock met zijn allen, omdat het land dan te nat was. Maar nu mochten, tot hun grote vreugde het land op, aangezien ze nu niks kapot konden lopen.

Hun eerste reacties waren heel grappig:
-Joepie, lekker hard naar achteren rennen. *Na 3 passen: Ooohhhh, toch maar niet dus*
-Zullen we met zijn allen een kuil gaan graven? (hun favoriete tijdvermaak in de paddock). Paarden begonnen heel enthousiast, maar *hé, de grond is hard! Stoute, Stoute, stoute grond* Haha! !

Nu staan ze lekker te grazen. Ik kan ze vanuit mijn raam zien Lovers . Vind ik trouwens wel super de luxe, dat ik vanuit mijn raam op de paardjes uitkijk.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 17:03

Mijnes staan gewoon nog dag en nacht buiten.
Ik kom nu om de dag ivm de vorst. Ze kunnen schuilen, hebben eten en drinkbaar water(dus geen hard water Haha! )
En het allerbelangrijkste een dikke dikke vacht!

Rijden zit er niet in omdat alles bevroren is. vandaar dat ik nu ook om de dag kom, mijn mest dagen zijn vrijdag en het weekend. Vind het nu een beetje onzin om elke dag 20 min in de auto te zitten om ze 3 minuten te zien. Ik vertrouw op de pensionhouder, als er iets is beld hij wel.