Springen met westernzadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 14:09

Ben heel benieuwd wie van jullie er ook wel eens een sprongetje maakt met z'n westernzadel.
Ik nam eigenlijk altijd maar klakkeloos aan dat dat alleen bestemd was voor mensen die levensmoe zijn of een sexloos leven hebben, maar laatst kwam ik in het bos een vrouwtje tegen die me vertelde dat het prima ging.
Dus de volgende avond met bibbers in de knietjes op een balkje af.... Ging prima!

Zijn er hier nog meer van die kamikazepiloten die er gewoon mee springen? En doe je dan ook je beugels korter? En zit je in verlichte zit of blijf je op je billen zitten?

Groetjes,
Sonja

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 14:20

HiHi,
Ja ook ik heb dat 1 keer gedaan

Maar aangezien ik nog niet zo veel gesprongen had en niet wist wat m'n peerdie zou doen, die sprong dus een meter Verward ofzo ipv 20 cm. Kreeg ik wel een beetje ruzie met die knop Verdrietig . Maar volgens mij kan het makkelijk.
Als je maar lol hebt!!!!!!
En springen is gewoon lollig *LOL*

DubbelFun

Berichten: 88655
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 14:41

Ik spring regelmatig buiten over bomen etc. met m'n westernzadel. Gaat prima, net als lichtrijden trouwens.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 14:42

Ik vind een westernzadel zowiezo niet lekker zitten. Alleen in de stap. maar lichtrijden is echt klote.

Tja nu krijg ik natuurlijkweer van die opmerkingen dat ik moet blijven zitten maar ik wil gewoon lichtrijden aan het begin van de les want ik wil de rug ontlasten. Zo'n goede zit heb ik niet.

Dus springen lijkt me helemaal niet lekker. maar ja ik heb het dus nog nooit gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 14:49

Haha, ik ken iemand met een Haf die er ook mee springt op het w-zadel, iemand met een arabier, etc.
Eigenlijk heel gewoon bij ons.

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 15:07

Hmm, Heike.
Niet alle western zadels rijden rot licht hoor, wat een zin.

In de training word ook best vaak licht gereden, vooral om de jongere beestjes wat te ontlasten.
Dus beugels goed naar achter en recht trekken, moet altijd, en zorgen dat je seat niet te klein is, dan gaat het welOEEE
off topic, beetje maar toch Schijnheilig

kenzolover

Berichten: 228
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: POORTUGAAL!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 15:10

met mijn verzorgpaardje ree ik buiten met westernzadel in het bos zonder dat ik het zag sprong ie over een klein takje heen raar! maar het zat wel lekker mn verzorgpaard was eerst best goed in springen (1.40) en mag niet meer springen maar hij sprong uit zichzelf!

zat wel lekker maar in de verlichte zit? au!

ook al ben ik geen jongen

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 15:59

Hihi, mijn vriendin doet dat ook weleens. Totdat haar pony toch best wel een behoorlijke jump maakte en die knop in de weg zat. Je wilt niet weten wat die er in een minuut aan scheldwoorden uitgooide Haha!

DubbelFun

Berichten: 88655
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 16:02

Als ik spring houd ik meestal de knop vast, want een 'gewone' westernknop in je maag is niet leuk, maar een 'cutting'knop nog minder.

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 16:08

Ook ik heb met Coppers wel eens een sprongetje gemaakt met een western zadel, Alleen het moet niet te hoog, anders krijg je zo'n stomp in je maag! Huilen Maar als ik echt met hem ging springen deed een springzadel op, veeeeel prettiger!

Leuk trouwens Sonja en Moosie dat jullie er weer zijn!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 18:11

Hoi, ik spring regelmatig met mijn westernzadel. In onze bak staan regelmatig hindernissen en dan pik ik er vaak een paar mee. Leuk voor de afwisselin. Hoger dan 70 cm ga ik niet met mijn zadel. Wil ik hoger springen dan doe ik een veelzijdigheidszadel op.

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 20:50

Ik maak maak zelf ook weleens een spongetje (lees sprongetje) met geen naren bijgevolgen. Ga vaak ook niet in de verlichte zit zitten.
Mijn vriendin heeft weleens gesprongen met westernzadel maar dat was maar van eenmalige duur want die knop in je buik vond ze toch niet zo prettig.
Kim

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 22:24

Voor mijn (western) ruiterbewijs - examen MOEST ik springen. 60 hele centimeters. Ik heb me voorgenomen om het daarna nooooooit meer te doen. Al was het maar omdat ik er tijdens het examen bij de eerste sprong al naast lag. Toch nog geslaagd trouwens omdat ik die sprong over mocht doen Haha!

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 23:01

Die van mij moet ook wel eens een sprongetje maken. Meestal is dat dan een omgevallen boom of een greppel met water erin. Meestal als we gewoon stappen dan stapt ze wel over de boom heen. De sprongetjes die ze maakt zijn niet zo hoog en dan blijf ik gewoon in het zadel zitten.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 11:55

Auwh, NO WAY!!!

Ik probeer het niet eens met een dressuurzadel laat staan met een western...

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 17:30

1 van de kids die weleens op Lois rijden springt ook met het westernzadel en ze vindt het geen probleem. die 2 die vliegen gewoon over de hindernis heen Knipoog

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 18:01

Ik ben geen westernruiter maar ik vraag me af kan je wel goed meekomen met zo'n zadel...? omdat er zo'n knop voor zit kan je toch niet in verlichte zit gaan zitten hoe doe je dat dan want het lijkt me niet lekker als je gaat springen en je blijft zitten .. okay de kleine sprongetjes wel maar de hogere...? misschien is dit wel een domme vraag maar ja het is een vraagje van een springruiter...!!! Koe

DubbelFun

Berichten: 88655
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 19:21

Ik spring alleen maar over omgevallen bomen enzo, niks hoger dan 60 cm. Meegaan gaat prina, als je niet te ver naar voren leunt. Ik zou zeker op een westernzadel niet over meer dan 1 mtr willen...