mijn paintje voorlopig geen wedstrijden :-( update

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

mijn paintje voorlopig geen wedstrijden :-( update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-02 21:14

het heeft even wat voeten in aarde gehad maar we zijn er nu eindelijk achter wat mijn paintje mankeert.

ze heeft te weinig kraakbeen en gewrichtsvloeistof tussen 2 botjes net onder haar kogel. vandaar ook dat ze de ene dag goed liep en de andere dag stokkreupel was.
ik heb er medicijnen voor gekregen, en nu is het afwachten. volgens de DA zou ik er over 10 dagen weer op kunnen. maar dat moet ik nog zien.
deze hele toestand heeft ze dus over gehouden aan een 3 daagse rit die de vorige eigenaar met haar gemaakt hebben begin van dit jaar.

het is wel balen maar goed, ik hoop maar dat ze weer beter wordt. voorlopig dus voor haar geen wedstrijden, nu moet die oude maar weer meer mee. dat zal ze niet leuk vinden, is zo'n stresskip Haha!



ze krijgt nu 6 dagen die medicijnen en geloof het of niet vandaag liep ze rad. jeah ze lijkt nu toch erngstig op de goede weg. dus ik Haha! Haha! Haha!
Laatst bijgewerkt door rina op 05-12-02 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 22:31

Wens je veel beterschap voor je paardje. Maar hoe heeft ze dit nu opgelopen (3 daagse buitenrit Verward )

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 23:49

Huh, even voor de duidelijkheid...... de dierenarts bedoeld toch zeker niet dat er over 10 dagen wel genoeg kraakbeen en gewrichtsvloeistof tussen de botjes zit, want dat zal wel niet zo snel gaan toch? Heb je dan pijnstillers gekregen of werken de medicijnen als een soort smeermiddel van het gewrichtje? Of wordt de aanmaak van beiden gestimuleerd door het medicijn. Het zal wel weer neerkomen op "geduld is een schone zaak". Balen, maar gelukkig niets blijvends.

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 00:19

Balen Rina, maar nu weet je tenminste waar je aan toe bent. 10 dagen lijkt me wel erg kort. Ik denk dat het wel wat meer tijd nodig heeft.
Beterschap dan maar voor dat vlekkenmonster en jij sterkte en geduld.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-02 00:48

K@rin schreef:
Huh, even voor de duidelijkheid...... de dierenarts bedoeld toch zeker niet dat er over 10 dagen wel genoeg kraakbeen en gewrichtsvloeistof tussen de botjes zit, want dat zal wel niet zo snel gaan toch? Heb je dan pijnstillers gekregen of werken de medicijnen als een soort smeermiddel van het gewrichtje? Of wordt de aanmaak van beiden gestimuleerd door het medicijn. Het zal wel weer neerkomen op "geduld is een schone zaak". Balen, maar gelukkig niets blijvends.


ja karin die gedachte dat het niet zo snel zal gaan heb ik dus ook, maar dat was dus wat de DA zei. ze krijgt het nu 3 dagen en er is wel iets verbetering maar ze kreupelt nog wel.
en idd die medicijnen stimuleren de aanmaak.

ik moet haar nu elke dag 2 keer pesten met een spuitje met medicijnen die in haar mond moeten, niet zo erg denk je. maar mijn paint heeft een wit mondje en die was in voorgaande jaren regelmatig verbrand, waardoor ze extra gevoelig is. nog erger ik ben de enigste die aan haar mondje mag komen en dan ook nog beperkt.
ik hoop maar dat ze het me niet al te kwalijk neemt. ach en een beetje Vork doet wonderen.

en voor de rest, geduld is een schone zaak. en die oefen ik nu dus Schijnheilig
als het langer duurt dan die 10 dagen wacht ik toch een paar dagen langer, wat is een paar dagen op een paardeleven......
(en ik blijf lekker ouderwets schrijven Sigaar )