[WN] NKomedie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NotNice

Re: NKomedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:33

ja, dat roken is erg smerig, vooral als je in dezelfde rijbaan moet rijden! zoiets als in de auto van iemand stappen die zo'n shag-lucht in de bekleding heeft hangen...

ik snap dat mensen nerveus zijn, maar stap dan af en ga buiten staan!

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:36

dat met die lucht geloof ik wel
het is gewoon geen gezicht je bent bezig met je sport en dan roken erbij...

WormBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:32

Haha, nu we het daar over hebben: ik had op de tribune erg last van al die rokers. Echt niet normaal hoeveel de western-tribuneridders roken! Ik was blij dat ik weer buiten stond en adem kon halen!

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 23:56

ja je kan bij de wran ook een klacht indienen het kon toen nog bij het wedstrijdsecretariaat tegen een betaling...maar ja wat heb je daaraan ik denk dat je het beste met elkaar kan overleggen...wie heeft dat opgenomen van rtl 4 heb er helaas niks van mee gekregen...
wie heeft er fotos van de barrel gemaakt bben benieuwd...wil ze dan graag overnemen...

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 00:07

Dat van RTL 4 wil je niet zien regina

Anya schreef:
En tenslotte nog: CHANTALLEKE!
Ze heeft zich helemaal uit de naad gewerkt (anderen ook), maar Chantalleke was er ook nog eens ziek bij. Dat is zeker ook een blauw lintje waard!

crazycactus schreef:
Ik vind dat idd Chantallekke zeker wel een erelintje verdient... ondanks dat ze zich echt niet lekker voelde stond ze daar toch maar weer!!! Top!!

Wranglerbutt schreef:

I'll second that!!!

Ik krijg helemaal er weer knal blauw haar van Ik bedoel dit vind ik normaal om te doen. tsja, euhm, Chantalleke is uitgesproken

PeterV

Komedianten? Wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 12:22

Ja hallo, een topic op slot gooien, nu het spannend wordt?

Even een citaat uit het gesloten topic.
Ik hoop toch echt dat de organisaties van deze evenementen eens heel goed gaan nadenken over een selectie. De anti reclame van gisteren is typerend voor het beeld dat de westernsport oproept, geen wonder!!

Geen wonder???

Spreek de leden van bepaalde organisaties aan, zodat de organisaties die zich bij het evenement van de Federatie hebben aangesloten, een eerlijke selectie procedure op poten kunnen zetten.
Zolang er nog vele leden zijn, die organisaties steunen, die vooruitgang binnen de westernsport dwarsbomen, door andere belangen dan, die de sport in zijn geheel goed zouden doen, blijven wij tegen deze zaken aanlopen.
Verdeeldheid binnen de organisaties die wij rijk zijn, kunnen de leden wat aan doen.
Dus waar ligt uiteindelijk de bal nou?
Roep de leden op, dat het eilanden structuur wat nu door bepaalde nog in stand gehouden wordt, direct er de oorzaak van is, van de uiteindelijke anti reclame waarop gedoeld wordt.
Ik schrijf het misschien wat kloterig op, maar schop niet aan tegen iets wat je zelf in de hand zou kunnen hebben. Maar misschien is dit wel het meest typerende van de westernsport.

Ik heb ook een keuze gemaakt en wel voor de Wran.
Deze basis vereniging verdiend het juist, gezien het feit waar deze voor staat, om mee te delen in de eventuele subsidies die er te krijgen zijn, mist de leden van western rijdend Nederland, dit is gaan inzien dat een overkoepelende organisatie dan de touwtjes in handen zou moeten hebben.
Het gaat mijn nu even te ver, om er verder over uit te wijden, maar onze sport heeft twee gezichten. 1 western rijden dus voor iedereen!! 2 Reining rijden, en ga daar is over nadenken.
Gelukkig zijn er mensen die dit inzien, en staan voor elke westernruiter zijn of haar belang.

Ga hier nou is met zijn alle een discussie over voeren, pak het probleem bij de kop aan en niet bij de staart. Maak uiteindelijk niet je zelf of andere deelnemers belachelijk, dat is in mijn beleving waar wij mee bezig zijn, om ieder jaar maar weer dit soort van discussies aan te gaan.
Laatst bijgewerkt door PeterV op 27-09-05 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Romkabouter

Re: Komedianten? Wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 12:24

Discussie is prima, laat het niet weer op persoonlijk aanvallen uitdraaien (van wiens kant dan ook). Dan gaat deze ook steevast op slot.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 12:41

Gelukkig was het op het NK een stuk gezelliger dan op deze bokt "after"party. Ik vond het voor het eerst sinds lange tijd weer ouderwets gezellig, heb giga veel mensen gesproken en geen wanklank gezien of gehoord.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 12:59

PeterV schreef:
Het gaat mijn nu even te ver, om er verder over uit te wijden, maar onze sport heeft twee gezichten. 1 western rijden dus voor iedereen!! 2 Reining rijden, en ga daar is over nadenken.

Hier ben ik je even kwijt.....
Ik lees het alsof reining nu niet voor iedereen is....dat zal je vast neit bedoelen??den ik zo???

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 13:07

Als je als topicstarter hoog inzet met een openingspost kan je verwachten dat daar heftige reacties op komen, en die zijn er inderdaad gekomen. Maar blijf reageren op de standpunten en argumenten van anderen, en ga het niet op de persoon spelen.

Er zijn ongeveer twee pagina's van dit topic gesplit waarin wel op de persoon gespeelt wordt. Dat is niet gedaan om bepaalde mensen de mond te snoeren, wel om te zorgen dat vanaf nu iedereen weer inhoudelijk kan reageren.

Topic is weer open dus.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 13:08

Zo ga je helemaal goed Peter! Dat was de bedoeling.

Alleen met het verschil tussen western en reining ben ik het niet zo eens. Reining is ook western, toch? Of bedoel je dat misschien zo, dat niet iedereen een talent voor reining heeft? Dan heb je wel gelijk.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 13:11

Kun je het andere topic dan niet hier weer in verwerken??
Hoeven we niet opnieuw te typen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 13:14

Vera: ga ik doen (zet ik deze nog heel even op slot om te zorgen dat dat ook goed gaat).

Gelukt, dus slotje er nu hopelijk permanent vanaf.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 13:20

PeterV schreef:

Ik denk me suf maar ik laat het nog even sudderen... ik snap het weer es niet helemaal denk ik...

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 13:23

Cer schreef:
Ik denk me suf maar ik laat het nog even sudderen... ik snap het weer es niet helemaal denk ik...

Hoef ik de vraag niet nogmaals te typen
Dit stukje was voor mij ook een puzzle.....Peter???

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 14:00

Denk dat er bedoeld wordt wat al vaker besproken is.
De samenwerking tussen bv de wran en de reining organisaties.
Oftewel het feit dat sponsors niet willen investeren in de wran en soortgelijke organisaties maar wel in de reining organisaties.
Dat we ons moeten gaan afvragen waarom dat is en hoe dit te keren is.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 14:24

ohw, ok da's duidelijke taal

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 14:44

Ik denk dat het komt omdat voor velen western = reining geldt.
Reining is groter, populairder en spectaculairder (=meer publiek) en daardoor aantrekkelijker voor sponsers.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 15:03

Helaas is die splitsing er wel. Ik vind dat heel jammer, maar een beetje begrijpelijk is het wel. Maar waarom zou je met een reiner geen trail rijden (kijk maar naar Sanwood...), pleasure kan ik me iets bij indenken...

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 15:18

Als ik toch het NK bekijk van afgelopen week dan denk ik toch dat dit niet veel groter en/of spectaculairder moet worden

Ik denk dat de vaak negatieve cq denigrerende stukken geschreven door en voor reiners bestemde bladen tov de *rest* van de western beoefenaars en ook de op voor mij onbekende gronden rustende antipatie jegens niet reining ruiters geuit door bepaalde mensen binnen de reining organisaties deel uitmaken van een stuk monopolie vergaring waarvan ik de uiteindelijke redenatie die erachter zit niet helemaal snap.

of de rede moet al financieel zijn,of het afzetten tegen bv de wran maar dat zal toch niet!!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 15:21

Zo'n hele zin, helemaal zonder komma's... Het wordt er voor mij niet duidelijker op.

Er is antipathie van reiners tegenover niet-reiners?
Er wordt geschreven door reiners in bladen voor reiners, en dat is negatief?
Reiningorganisaties hebben (of bewerkstelligen) een monopolie positie?

Dus de reiningorganisaties trekken de sponsoren naar zich toe, en kweken daarbij een antipathie ten opzichte van al de overigen onderdelen? Zoiets?

Gosh, dit is nog even nadenken zeg... en dat voor een blondje...

Axefield

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 15:22

En kijk ook eens naar Magic Power Special. Een paard welke een periode uitsluitend reining is gereden en nu toch zeker niet onverdienstelijk presteert in meerdere onderdelen, ook hunter en pleasure !!

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 15:25

niet alle onderdelen kunnen zeer populair zijn bij "het grote publiek", helaas voor de andere takken is de reining het prof-voetbal van de westernsport....
Aan de andere kant, door de sponsors van de reining kunnen de andere takken van wessern-sport wel 'meeliften' op het succes ervan, misschien moet daar ook af en toe even aan gedacht worden.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 15:28

Excuses dat ik mij zo liet gaan, in een topic dat van mijn zijde verkeerd geïnterpreteerde werd.
Als statigere heb ik mogen ruiken aan een organisatie die in mijn beleving nodig is om de vele onderlinge verschillen die er zijn binnen de westernsport, goed kan coördineren.
Of je nou een niets zeggende pony hebt, of een ras paard met naam en faam, of je nou Halter wil doen, of een Reiner bent, niemand is hier meer of minder, omdat western breed gezien wordt, bij de al meewerkende organisaties.
Wat zal het toch mooi zijn voor de sport, als Nederland één NK zou hebben.

Maar misschien ben ik wel te veel een dromer hoor, of te wel de zoveelste stakker die in het duister tast.
Toch denk ik niet dat ik de enige ben die vind dat wersten niet alleen uit reining bestaat?
Western heeft vele verzetten, en ik geef daarbij toe, dat ik voor het ene ook meer geduld heb om naar te kijken, dan naar het ander.

Even voor de blonde icoontjes die ik zie verschijnen,
Diverse topic zijn er al aan gewijd waar het pijn punt zit, en ik ben daarom ook heel blij dat er dit jaar tenminste één nieuwe stal is, die zijn naam ook heeft willen verbinden aan dit federatie evenement.
Dus de vraag is eigelijk, denk na hoe je het één en ander verwoordt.
Is het gek als je een topic als deze leest, dat mensen denken, jeetje daar hoef je ook niet je naam aan te verbinden?
Maar goed, het is mijn al eens gezegd, dat ik door mijn vele petten niet meer objectief kan oordelen, dus zal het dan ook wel verkeerd zien.

Bokt is voor mij ook iets, waar ik zo nu en dan mijn ei kwijt kan. Ik weet, wie en wat er allemaal mee leest, en laat vaak door schemeren dat het er niet om gaat wat ik weet, maar dat ik het weet. Doch zijn er andere gezinde, die een topic als deze, zullen zien als, een bevestiging van hun handelen, en daar weet ik weer van, dat dit uit eindelijk niet ten goede komt aan de gemiddelde western ruiter.

Dus nogmaals, sorry dat het maag zuur even bij mijn boven kwam, bij het lezen van de opening van dit topic. Maar bedenk nou ook is, als je een punt kwijt wil, wat voor een gevolgen dit zou kunnen hebben, in deze zeer verdeelde sport.

Vriendelijke Groeten Peter Vet

PS, nog even over mijn dochter, zij is er de oorzaak van dat ik in deze ellende verzeild geraakt ben, soms kan ik er wel om janken.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 15:38

@PeterV: Uiteindelijk willen we allemaal het zelfde dus! Plezier met paarden en mooie sport
Ik ben blij met je laatste ~ genuanceerde & zeer goed te begrijpen ~ bericht.
Dit is pas WRAN vice-voorzitterwaardige taal!