zadel, merk???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

zadel, merk???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-02 21:02

Eerder heb ik deze vraag gesteld.
Ik kan dit zadel kopen wanneer ik wil, ben dus aan het sparen.
Wat mag het kosten? Wie kent het merk?

BTW, jamaica vind fenders erg intressant Haha!
Afbeelding

Het merk Verward
Afbeelding

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 00:19

Ik zou het never nooit kopen. Sja..."horse" lijkt me vanzelfsprekend.
Maar als jij er lekker op zit en het past je paard, en je stelt geen hoge eisen...tja.
Euhh, ik zou niet meer als 100 / 150 euro sparen... Lips are sealed

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 00:29

Ben het eens met Jac. Ik heb wat hogere eisen, en ik kan van de foto al zien dat het niet veel soeps is. Maargoed, if it suits you... Lachen Ik zou inderdaad niet meer dan 150 euro sparen.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 00:41

Je gaat je afvragen of de maker(s) ook zadels voor andere dieren gemaakt hebben Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-02 01:41

ach, het is zomaar voor erbij, niet om fanatiek wedstrijden mee te gaan rijden ofzo. Tuurlijk heb je veeeeeeel betere merken, maar ik heb liever gewoon een zadel wat vies mag worden Haha!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 08:16

stef schreef:
ach, het is zomaar voor erbij, niet om fanatiek wedstrijden mee te gaan rijden ofzo. Tuurlijk heb je veeeeeeel betere merken, maar ik heb liever gewoon een zadel wat vies mag worden Haha!


Een echt kwaliteits zadel gaat een mensenleven mee. Bovendien zijn westernzadels echte werkzadels dus die kunnen wel tegen een stootje, daar kun je rustig mee in de regen, bagger etc. rijden. Hoewel ik denk dat een kartonnetje het begeeft als je dat teveel doet. Ik heb zadels liggen van 50-60 jaar oud en nog steeds in perfecte staat.

Als je toch gaat voor het zadel op de foto dan zou ik er in ieder geval een goede pad onder doen. Er moet trouwens zowiezo een pad onder een westernzadel aangezien het geen kussens heeft. Maar dat had je a begrepen neem ik aan.

Ik weet trouwens niet hoe duur de verzendskosten zijn om een zadel uit Amerika te halen maar op Ebay staan vaak hele goede deals.

Het merk horse ken ik niet. Ik zou in ieder geval niet teveel uitgeven voor zo'n zadel. Als het nog in goede staat is en geen reparatie nodig heeft denk ik niet meer dan E100.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 08:43

Ziet eruit als een divoza zadel.. even op de site vergelijken iets minder dan de helft van de nieuwprijs?

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 09:45

idd vind ik dit ook goedkope prutzadels.
een regenbuitje en je zadel valt voor je neus uit elkaar.
ik zou het zelf ook niet kopen.
en meer dan 100 euro geef ik dr niet voor .

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 12:20

Als ik zo naar de zitting kijkt, lijkt hij me ook voor geen meter zitten eigenlijk *LOL*

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-02 12:25

ach, ik vind hem wel lekker zitten, maar ik heb een voordeel, ik ben niet verwend door dure rolls royce zadels Haha!

western

Berichten: 165
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 13:02

met die hoge achterkant lijkt ie mij juist heerlijk zitten Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 13:04

Stef: daar heb je gelijk in...ik heb wel een rolls royce, en wil niets anders meer *LOL*
Western: lui? Haha! Had ie nou maar NOG een stukkie hoger geweest *LOL*

western

Berichten: 165
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 13:06

een leuningtje mischien, Knipoog

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 13:09

Dat bedoel ik Haha! Lijkt mij ook niet verkeerd, maar dan wel een leuning op MIJN zadel Knipoog

western

Berichten: 165
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 13:15

gezien je bovenstaande reacties begrijp ik wat je bedoelt. Knipoog
maar stel dat zo'n zadel goed past op een paard, dan is het voldoende toch, als het maar voor erbij is.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 15:29

En niet iedereen heeft zomaar ergens geld liggen om een duur zadel voor erbij te kopen.
Ze gaan dan wel een leven lang mee, maar als ik lees hoelang het op een paard past, begin ik in ??? te denken. En zie dan je zadel maar weer te verkopen, hoe goed hij ook is.

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 21:25

Wanneer het zadel goed op je paard past en jij vindt het lekker zitten lijkt me er niets mis mee. Het is inderdaad maar wat je ervoor uit wilt geven.
Maar.....als ik het op de rug van je paard zie liggen betwijfel ik of het echt goed past. En een goed passend zadel is, zelfs voor een zadel erbij, echt essentieel in mijn ogen!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-02 23:12

voor de foto heb ik hem er zomaar even opgegooit om hem in het licht op de foto te kunnen zetten. Aangezien er niks was om het op te leggen heb ik jamey maar even van stal geplukt Haha! (vandaar dat er ook geen pad onder zit)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:53

Ik heb de ballen verstand van westernzadels,
maar het lijkt me dat het zadel netjes aangesloten hoort te liggen zonder ergens te knellen, net als bij Engelse zadels dus (even kort en simplistisch opgeschreven)
Hier lijkt het echter of het zadel aan de achterzijde helemaal vrij ligt, dan is de drukverdeling dus neit optimaal, een dikke pad is toch niet om dit soort pasvormen te verhullen?
Volgens mij kan je dan nog beter doorsparen, want ook al is het maar voor 'erbij' het hoort wel goed te passen!

golda1

Berichten: 137
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 20:16

wat maakt het nou uit vat voor een zadel er op je paard ligt, als het maar goed past, ik ben ook begonnen met een "divoza"zadel, maar heb er wek jaren lang plezier van gehad. Geef liever mijn geld aan belangrijkere dingen uit.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 09:47

golda1 schreef:
wat maakt het nou uit vat voor een zadel er op je paard ligt, als het maar goed past, ik ben ook begonnen met een "divoza"zadel, maar heb er wek jaren lang plezier van gehad. Geef liever mijn geld aan belangrijkere dingen uit.

Als het goed past waarom niet?

Maareh... Volgens mij is een goed passend zadel DE belangrijkste voorwaarde om op je paard te kunnen rijden,
heb je er geen zal je er naast moeten blijven lopen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 10:01

Sorry ik vind het niks, zou toch maar iets langer doorsparen!!
Ik denk trouwens ook dat het niet lekker ligt.. niet alleen aan de achterkant, maar ook niet aan de voorkant.. maar ja het blijft jou keuze..
Ook al is het een zadel voor erbij, zorg alsjeblieft dat het wel goed ligt, anders ben je veel verder van huis..
Groetjes marielle

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 11:15

Hoi, ik ben ook begonnen met zo'n zadel. Ik reed dressuur en wilde er een westernzadel bij. Dus een zadel gekocht voor 500 gulden en drie dagen later spijt als haren op mijn hoofd. Het leek aardig te zitten. Maar ik bleef echt niet netjes zitten, mijn benen kwamen naar voren (het dwong een soort stoelzit af) en ik draaide me uit het zadel als ik galoppeerde. Zonder dat ik het doorhad overigens, maar opeens kwam B'elanna steeds meer naar binnenvallen op een circel. Een vriendin wees me op de houding waar het zadel me in dwong, heeft me drie weken haar (zeer goede) zadel geleend en toen wist ik het: ik heb het zadel in geruild, geld van de spaarrekening gehaald en een goedpassend zadel gekocht bij een erkende westernshop. Dat zadel heeft met 1800 gulden gekost, maar wat een verschil! Je kon nog beter zonder zadel rijden dan met dat goedkope dat ik eerst had.

De strekking zal duidelijk zijn hoop ik: mijn advies is nog even doorsparen. Desnoods kijken of iemand je een poosje een zadel wil lenen. Ik leen mijn zadel ook uit aan een meisje dat voor een goed zadel spaart. Zolang ik het idee heb dat ze ook echt spaart vind ik dat geen probleem.

succes in ieder geval,
anya