Teveel van het 'goede'..of niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Teveel van het 'goede'..of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-02 22:41

Dinsdag was het weer heerlijk weer, dus snel naar buiten. Eerst maar Sugar.

Mijn mobiel doet het niet meer (vergeten op tijd op te waarderen), dus ik
het het rustig aangedaan. Ik wordt tenslotte ook een dagje ouder en mijn ego is na mijn 2 laatste duikelingen niet meer wat het geweest is Verdrietig .
Maar Sugar was braaf, fris maar braaf en we zijn niks geks tegen gekomen.
Het was wel erg druk op de hei, veel fietsers en wandelaars.
So far so good Haha!

's Middags met Missy, lekker op mijn vetrouwde Caliente (zwarte OF-zadel).
Vlak na de ingang van de hei zag ik al iets zwarts en groots door de struiken op ons afkomen. Ik dacht een hond, maar zag geen wandelaars. Nu lopen honden wel vaker los waar het niet de bedoeling is en ik ben toch altijd voorzichtig.
Missy zag het ook en was erg allert. Ineens komen er dus vier zwijnen het pad overgestoken, moeder, 2 kinders van dit jaar en ééntje van vorig jaar. En dat op 10 meter voor me. Gelukkig is Missy 'bomb-proof', dus behalve een beetje snuiven en met haar hoofd hoog deed ze verder niks. Maar wel heel erg kijken in de richting waar de zwijnen verdwenen waren.

Ik lekker verder op weg. Kom ik na een halfuurtje langs een pad met veel
wandelaars, dus ik rustig stappen. Hoor ik ineens een vreemd hoog geluid
als van een fluitketel die aan het koken gaat. Komt er een man aan met een doedelzak die hij aan het 'opladen' was. Hij stopte hier niet mee toen ik er aan kwam en hij begon gewoon te spelen. Je kent het wel zo'n heerlijk jankend geluid. Missy reageerde ook niet echt paniekerig, maar wel een beetje schuin lopen met ogen op steeltjes. Maar verder niks aan de hand.
Dat was met Sugar wel anders toen we eens een doedelzakspeler tegen kwamen, die vond het echt 3x niks. Verdrietig
En zwijnen houdt ze ook niet bepaald van Frusty

Ik had die dag dus duidelijk weer een engeltje bij me Lachen.

Toen ik thuiskwam was het al haast donker, want ik was vergeten hoe snel dat nu al weer is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 22:44

Hoe vaak kom jij dan in vredesnaam doedelzakspelers tegen op je buitenritten Verward
Kun je anders geen dealtje sluiten met zo'n blaaszakmannetje, dat hij met Sugar meeloopt? Blijven de zwijnen wel uit de buurt, met die takkeherrie..... *LOL*

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 22:45

Fijn he die engeltjes! Leuk dat het goed ging en wat lijkt het me heerlijk om zo'n grote ruimte te hebben om buiten te rijden!

Groetjes, Eline

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 23:22

Doedelzakspelers....Nog nooit tegengekomen hier...
Of rijd jij met je paard over de schotse markt?? *LOL* B)

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 23:36

ja sm het begint nu toch wel verdacht te worden, of zit daar een nest doedelzakspelers in de buurt. Haha! Haha! Haha!

en ja het is al vroeg donker, het wordt weer winter. BBBRRRRRR ik wil nu wel verhuizen graag naar een warm land *LOL*

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 23:47

Doedelzakspelers, hoe verzin je het Haha! Hebben ze ook zo'n geruit Schots rokje aan e.d.? *LOL*

Die zwijnen lijken me wel heel apart, die kom je hier niet tegen Knipoog

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 23:49

Hahahaha sorry ik moet nu toch echt even reageren. Geweldig die doedelzakspeler
Ik zie het helemaal voor me hihihi. Fijn dat je een engeltje mee had anders had je die vent altijd nog met zijn zak voor zijn kop kunnen slaan omdat hij niet stopte *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 09:16

SM, als het nou een keertje hard waait als je weer buiten gaat rijden, let je dan even goed op? Ben nl. nog steeds nieuwsgierig of ze nou echt niks aan hebben onder dat rokje.... Haha!

Krista

Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 09:34

hihi ik wist niet dat doedelzakspelers hier los rondliepen! (misschien was het wat verdwaald publiek van Jos? Knipoog )

Sonja, ff off-topic: bij een concert afgelopen dinsdag van Flogging Molly (folkpunk) werd mij heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel duidelijk dat sommigen niets onder hun Schotse rok dragen..... dit werd extra duidelijk toen hij nog eens van het podium afdook... Haha! Bloos !

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-02 10:52

Tot nu toe heb ik er 2 gezien. De eerste stopte netjes met spelen toen Sugar de spaanse pas ging oefenen Haha! . Hier heb ik toen een tijdje mee staan praten. Ook om Sugar aan het ding te kunnen laten ruiken (ik neem aan dat ze tussen het blazen ook wel eens inademde Knipoog )
De man vertelde me dat hij met concoursen meedeed en dat het lopen en spelen tegelijk geoefend moet worden, anders klinkt het zo raar Verward (wat het volgens mij toch al doet). Het schijnt een extra aanslag op de longinhoud te zijn, dus vandaar.
Nu blijken er dus 2 rond te lopen hier.
Och Sugar went er vast nog wel eens aan. Pling

Krista: ik weet niet of het standaard is dat doedelzakspelers onderbroekloos zijn of dat sommigen het erom doen om dat mysterie in stand te houden Schijnheilig

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 11:07

Waarom gaan ze dan niet met z'n tweeen oefen zo je zeggen. 10 tegen 1 dat ze bij elkaar horen...

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 12:19

Volgens mij is het standaard SM... Haha!

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 15:37

Ik ben ook weleens een doedelzakspeler in het bos tegengekomen Verward . (in Castricum) en denk maar niet dat ze stoppen met spelen als ze paarden zien aankomen....maar het is toen ook goed gegaan Haha! hoewel je wel raar staat te kijken als je zo'n man in vol ornaat tussen een paar bomen ziet staan. Maar is het misschien een trend bij doedelzakspelers om bij ruiterpaden te gaan spelen?

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 15:42

Sonja schreef:
Hoe vaak kom jij dan in vredesnaam doedelzakspelers tegen op je buitenritten Verward


Hihi ja dat vroeg ik me ook al af Haha! Verward Ik ben er gelukkig nog nooit 1 tegengekomen in het Amsterdamse bos *LOL* Je wordt hier hooguit omver gereden door een eekhoorn Haha!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 19:32

Maar goed dat het idd geen potloodventer was en zijn vingers op de gaatjes moest houden Knipoog

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 19:38

als jullie er weer een paar zien , willen jullie ze dan naar mij sturen.
dan stop ik ze bij de rest in het rariteitenkabinet Haha!