Pad wassen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Pad wassen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-02 22:23

Kan dat??? En hoe? Er zit namelijk geen wasvoorschrift bij, zelf dacht ik dat het op een lage temperatuur moet, maar ja.....

Advies....?

Mirjam

DubbelFun

Berichten: 88660
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 22:28

Wat voor pad is het: materiaal buitenkant (onder/boven) en wat zit er in (vilt-wol) Verward

De beste tijd is zomers, dan helpt de temperatuur wat mee in het droogwerk Haha!
Je kunt een hogedrukstraal proberen of de druiventrapmethode in de douchebak Knipoog
Goed de zeepresten uitspoelen anders krijg je irritatie.
En als hij schoon is: doe er dan een hoes omheen, ben je van dit geharrewar af Haha!

JerInTho

Berichten: 191
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Arló

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 22:34

Ik was mijn pad altijd in een grote tijl met de hand.

Ik neem handwarm water en gebruik gewoon kleuren wasmiddel.
Dat gaat heel goed, maar je bent er wel een uurtje of wat mee zoet.

Het drogen is een nog grotere ramp, want ik laat hem eerst uitdruppen, waarna ik hem thuis in de badkamer verder laat drogen.

Het duurt wel twee dagen voor hij echt droog is, waarna ik hem voorzichtig opborstel.

Ik vind het een rotwerkje, maar het hoort erbij. Schijnheilig

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 07:42

ik gooi maijn pad altijd een nacht in een grote cementkuip vol biotex (water met biotex eh)
en dan de volgende dag gaat ik hem uitspoelen door met de hogedrukspuit over de binnen kant te gaan. voordeel is dat je door de hogedruk al het achtergebleven zweet er zo af hebt.

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 11:21

Ik waste mijn pad gewoon in de machine, maar echt veel beter werd ie er niet op. Nu maak ik hoesjes en was die...dat gaat veeel beter! En je kunt steeds weer een ander kleurtje doen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 12:14

Ik heb hem naar de stomerij gebracht!! geen problemen gehad, en hij is weer lekker schoon!!

Nijntje

Berichten: 186
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 12:36

ik heb die van mij gewoon in de machine gestopt.... koud wassen... en hij ziet er weer keurig schoon uit!!!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 15:59

ik heb gehoord dat je je pad in de badkuip (of grote teil) met water en waspoeder moet leggen en dan met je blote voeten erop gaan staan dansen... dat schijnt heel goed te werken.... ik heb het zelf met een nagelborsteltje gedaan (met water en waspoeder) en dat is prima schoon geworden...

1 tip: Laat hem buiten drogen... het stinkt nl. ongelogelijk naar kattepies...

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 17:23

stomeij

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 00:34

SmithsGirl schreef:
ik heb gehoord dat je je pad in de badkuip (of grote teil) met water en waspoeder moet leggen en dan met je blote voeten erop gaan staan dansen...


ja maar ik heb geen badkuip Haha! Knipoog

een cementton werkt ook perfect, heerlijk als je het zomers doet lekker buiten zitten met je voeten in het water en maar stampen. Haha!
en wat de hoesjes aangaat, ik heb zelf een navajo pad aan de zijkanten dicht genaaid en daarin mijn pad. staat super en het scheelt wassen.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 18:57

dapperdier schreef:
Ik waste mijn pad gewoon in de machine, maar echt veel beter werd ie er niet op. Nu maak ik hoesjes en was die...dat gaat veeel beter! En je kunt steeds weer een ander kleurtje doen.


Van welke stof maak je die hoesjes dan als ik vragen mag? Het lijkt me inderdaad een goed idee.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 20:59

Die hoesjes klinken inderdaad goed, waar kun je die kopen?
Verder iedereen bedankt voor de reacties, ik zal eens gaan boenen Haha!

Groetjes, Mirjam

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 21:19

Gewoon hoesjes maken! Is een vierkante lap kan niet makkelijker. Even wat knoopjes of wat klitteband aan het uiteinde. En van welke stof....tja, de wereld is je oester om maar een een engelse uitdrukking te pakken.

Ik heb er 1 van zo'n synthetisch koe stofje en nu weer 1 van een wolachtige stof ( mantelstof) met een leuke ruit. Fleece is ook een goed alternatief of denim (jeans stof) De stevige stoffen zijn het best, gaan jhet langst mee en schuiven niet.

Hier is een foto van Blizz met zijn koe pad! Koe

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88660
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 18:15

En als je een beetje handig bent kun je ze zelfs voor een cut-back pad maken Haha!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 18:55

Krijg je in losse hoezen niet snel rimpels die gaan drukken?