ik weet het nog niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

ik weet het nog niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-02 13:54

gelukkig heb ik nog ff de tijd. sym is nu 7 maanden en ik heb wel de kriebels hier en daar om haar toch western in te rijden, maar ik ken verder niemand die het doet bij mij in de buurt. ja sonja, maar die staat voor mij berst ver.
kunnen jullie mij wat vertellewn. waarom jullie het doen, waar jullie het doen en hoe het voor jullie paarden is?

alvast bedankt,
groetjes phoenix.

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 14:09

ik heb besloten van mijn merrie nu bijna 3 ook western te gaan beleren. Ik heb daarvoor gekozen omdat ik het zo een kalme manier vind, je krijgt zoveel van je paard gedaan en het is zo soepel, niet zo stijf. Veel kalmer vind ik niet zo een gejaag.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 18:48

ik vind western veel ontspannender.
ik wil niet constand aan mijn paard te hoeven aangeven dat ie moet doorlopen of dergelijke. ik wil gewoon dat mijn paard een çommando'krijgt waar hij aan 1 keer genoeg aan heeft. vind ik fijner voor mijzelf en voor het paard.
baily was eerst van andere mensen (eigenaresse stal) maar die mende er meer mee dan ze erop reden. en dat was dan gewoon engels met een beetje draven en stappen ensoms een scheurgalopje en dan hopen te sturen. ik ben dus helemaal opnieuw begonnen met baily en hij vind het ook prettiger dan engels. als ik baily op de engelse manier zou rijden gaat ie op de cross dat pikt ie niet. onstante hulpen. het gaat nu prima...
hij heeft meer lol in het rijden dus ik ook...

JerInTho

Berichten: 191
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Arló

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 22:25

Ik ben aan het westernrijden begonnen omdat mijn paard zich altijd drukte voor alle mogelijke verplichtingen. Ik heb haar zelf met hulp van derden omgeschoold en sinds die tijd vind ze werken leuk!!!!

Het grote verschil vind ik dat de paarden zelf moeten nadenken wat ze doen en waar ze hun voeten moeten laten. Hierdoor is het rijden met mijn zeer hete merrie veranderd van een eeuwig gevecht in samen veel plezier maken.

Ze komt zelfs naar me toe in de boks als ik met het zadel aankom. Dat had ik jaren geleden echt niet kunnen bedenken. Verward

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 23:57

dat constant moeten aansporen om hem door te laten lopen hoort ook niet bij het engels rijden
een paard hoort een commando te krijgen en daarna door te gaan totdat het een ander commando krijgt
helaas zie ik dat verrekte weinig

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-02 12:20

Ik woon in zuid holland. Ik kan me indenken dat het wel erg raadzaam is eerst zelf om te scholen. Weten jullie een goede western stal bij mij in de buurt. Dan kan ik meteen kijken of ik het echt wel wil.