ik heb nu al een tijdje geleden een paint gekocht. en heb hem al meerdere malen geprobeerd echt spierwit te krijgen. dit is me nu ook gewoon nog niet gelukt. ik heb al spul gebruikt van cowboy magic en white shampoo. hij wordt wel wat witter dan dat hij was, maar die poep vlekken zijn echt een ramp. en zijn staart en manen worden ook gewoon niet wit. hebben jullie een idee hoe ik hem het beste wit kan maken?
Wow spray heb ik bij Evelien van euro-horse weg www.euro-horse.nl. Sprayen even in laten werken en je haalt vlekken zo weg. Werkt nog beter als je op de plek even een doek legt (of een zweetdekentje) dan trekken de vlekken zo weg. Niet heel goedkoop, maar wel fijn spul
XoNo
Geplaatst: 27-09-09 21:37
Ik heb shampoo uit Amerika, wordt daar voor hondenshows gebruikt. Is een zilvershampoo, maar enorm goed spul en enorm geconcentreerd. Verder kun je urinevlekken die al in het haar gevreten zijn niet wegwassen. Gewoon altijd zorgen dat het wit schoonblijft. Ik spoelde elke dag alle viezen vlekken schoon met warm water. Je hoeft niet elke dag in de shampoo te zetten, maar gewoon ff schoonspoelen.
En voor wat je niet wit krijgt: spuitbus met verf Ja, speciale verf wat prima geschikt is voor de paardenhuid/vacht
spicegirl
Geplaatst: 27-09-09 23:42
dreft is slecht voor de huid. het werkt nl. erg ontvettend! gewoon zilvershamppo.staart witmaken en in een zak houden...
vigel1
Geplaatst: 28-09-09 01:06
laten rollen in nat zand dat werkt echt geweldig voor die ingebeten vlekken daarna lekker wassen met Quicksilver shapmoo ( Arthur heeft dat ) en je paardje is spierwit
Hier wassen ze de paint met Biotex en echt daar wordt die stralen wit van hoor.
CZpaint_av
Geplaatst: 28-09-09 07:19
Ik was de staart van Zippo altijd met Betadine (ook zijn sprongen) werkt goed en de rest met speciale zilvershampoo voor paarden. Heb wel gemerkt dat als hij 3 weken op rij gewassen moet worden voor de wedstrijd dat zijn vacht geel wordt en niet meer wit te krijgen is....... Staart vlechten en in staartzak is inderdaad de makkelijkste oplossing.
Bij mijn paint was het eigenlijk vooral kwestie van goed bijhouden. Elke dag flink rossen met de rubberen roskam zodat het huidvet goed door de vacht verspreid bleef en wat Xono ook al zegt; de ergste vlekken meteen even wegspoelen met warm water (deed ik ook zonder shampoo hoor). En dan redde ik het met een goede zilvershampoo voor een show.
verder eerst je paard goed schoon wassen met alleen warm water en pas beginnen met zeep als er geen zand en vuil meer in de vacht zit dan zilver shampoo gebruiken om te wassen
tenslotte neem ik nog wat witte klei op een vochtige spons en dat smeer ik op de plekken waarvan ik weet dat ze altijd weer smerig worden zoals hakken, zijkant kaak, 1 kant van zijn nek, knieen dat poest ik er pas weer af als ik op wedstrijd ben
SusanW
Geplaatst: 28-09-09 15:04
Ouderwetse groene zeep (de vloeibare) werkt ook erg goed. Ben je op wedstrijd en heb je ineens nog een geel vlekje, dan doet glassex (of hoe schrijf je dat? ) ook wonderen!
_Vanes_
Geplaatst: 28-09-09 17:25
Voor de witte-paarden-bezitters, staat de winter weer "gelukkig' voor de deur, mag er weer een dekentje op!
Mloez
Geplaatst: 28-09-09 17:37
_Vanes_ schreef:
Voor de witte-paarden-bezitters, staat de winter weer "gelukkig' voor de deur, mag er weer een dekentje op!
zeg dat wel!! ben altijd zooo blij als het 'dekenseizoen' weer begint
HumbleTalent
Geplaatst: 28-09-09 17:41
Paints krijg je nooit spierwit.. die hebben altijd vlekken..
beertje2000
Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-09 18:26
HumbleTalent schreef:
Paints krijg je nooit spierwit.. die hebben altijd vlekken..
dat is wel waar maar ik wil niet met een paard op wedstrijd aankomen en hij is nog geel. dus ik wil gewoon even uitzoeken wat het beste werkt. maar het is echt een viezerik. hij slaapt het liefst in een verse hoop
spatter
Geplaatst: 28-09-09 18:35
pfff, hier geen dekens hoor, gewone mud pony's hoeveel shows zijn er nu eigenlijk in de winter dat ze zo belangrijk zijn dat je paard een deken op moet en kort in het haar blijft?
nou bij mij ligt er nu al een deken op hoor, anders ziet het er niet uit op een wedstrijd. maar hij mag wel gewoon naar buiten enzo... vies worden doet hij toch wel. dus gaat hij gewoon met deken buiten spelen.
diphranil
Geplaatst: 28-09-09 19:05
equistar snelreiniger werkt op mijn appie wel goed (de witte delen dan )