[WN] Langer dan 3 maanden werken op een ranch in de USA, visum?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saraby

Langer dan 3 maanden werken op een ranch in de USA, visum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 22:36

Hallo allemaal,

Op het moment doe ik voor de tweede keer een internship op een ranch in de Verenigde Staten. Allebei de keren maar 3 maanden omdat dat de max is wat je op een toeristenvisum kan blijven. Nu is het zo dat ze me graag weer terug willen zien volgend jaar. Ik wil dan eigenlijk proberen om langer te blijven. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Wat voor soort visum je dan moet hebben enz. Ik ben me ook al aan het orienteren op de site van de ambassade, maar ervaringen van andere mensen zijn welkom.

Thanks alvast!

Klaasje

Re: Langer dan 3 maanden werken op een ranch in de USA, visum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 23:07

Ik houd dit ook even in de gaten.

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 23:27

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:35

Ik heb een "multiple entry" visum aangevraagd bij de amerikaanse ambassade. Met dit visum mag ik iedere keer als ik de VS binnen kom 6 maanden blijven. Dit is wel een toeristen visum, dus je hebt geen werkvergunning. Maar jouw situatie is hetzelfde als die van mij, ik train samen met de trainer, en ik krijg niet betaald hier voor. Ik vlieg 2 of 3 keer per jaar op en neer, en dan willen ze mij soms weleens wat moeilijkheden geven, omdat ik zo vaak op en neer vlieg. Ik mag dit doen met mijn visum, maar met de strengere controle's heb ik als ik in het zuiden van de VS aan kom, soms wel problemen. Als ik in het noorden en westen aan kom heb ik eigenlijk nog nooit problemen gehad. En ze hebben ook eens tegen mij gezegd dat je eigenlijk nooit langer dan 6 maanden per jaar in de VS mag zijn, omdat ze dan vinden dat je er woont. Maar ik heb weleens 7 of 8 maanden daar gezeten in hetzelfde jaar, dus soms moet je gewoon wat geluk hebben met wie je treft aan de grens. Of ze een goed humeur hebben of niet!
IK heb dit visum aangevraagd door met de amerikaanse ambassade te bellen, en zij hebben mij toen een aanvraag formulier toegestuurd. Als je hier een koophuis of een vaste baan hebt, zul je eerder een visum toegewezen krijgen. Succes!
Waar zit je altijd in de VS?

groetjes,
Natascha

SillytheKid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:27

Hm dit ga ik ook maar even volgen! Lachen

Edit: Willen ze toevallig nog meer interns? Bloos

Saraby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 01:30

Steaming: bedankt voor de link

wgirl: dat klinkt aantrekkelijk. Was inderdaad op zoek naar zo een soort regeling. Ik word inderdaad niet betaald voor mn werk hier. Het is de planning dat ik volgend jaar wat paarden ga trainen voor de reining. Ga als ik thuis ben de ambassade bellen om te kijken of dit visum voor mij ook zou kunnen werken.
Ik zit in South Carolina op een kleinschalige ranch die voorheen vooral gericht was op het fokken van racepaarden (quarters en paints). Ze richten zich nu meer op het fokken van reiners.

SillytheKid: Helaas zijn ze nu aan het inkrimpen en hebben dus geen plaats voor meer interns. Maar er zijn volgens mij genoeg ranches in USA waar je terecht kan Knipoog

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 01:38

Ze zijn hier in de US met een nieuwe wet bezig omtrent visums en greencards etc. Ze gaan t een heel stuk duurder maken maar makkelijker om een visum te krijgen ofzo...weet niet precies wat t allemaal inhoud, maar houd in de gaten of ze de regels niet veranderen tussen nu en volgend jaar!!

SillytheKid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:39

Saraby schreef:
SillytheKid: Helaas zijn ze nu aan het inkrimpen en hebben dus geen plaats voor meer interns. Maar er zijn volgens mij genoeg ranches in USA waar je terecht kan Knipoog

Haha dankjewel! Was het proberen waard Knipoog Ik ga nu maar gewoon verder zoeken!
Alvast heel veel plezier (al volg ik dit topic toch nog even)!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 22:03

Even offtopic, maar lijkt me ook supergaaf om dit een keer mee te maken...Hoe kom je daar eigenlijk zo bij?