Ja ja...t is weer bezig...
Zolas jullie je misschien nog wel herinneren, heb ik vorig jaar augustus/september met het aanvragen van een paspoort voor [naam] bij de AQHA in Stroe een hoop ellende gehad. (Het topic kan ik niet vinden, iemand van jullie wel?)
Nu was ik zojuist erg benieuwd of [naam] met zijn chip en levensnummer is terug te vinden op www.nl-paardenpaspoort.nl. Ik typte zijn chipnummer in en er kwam tevoorschijn dat ik het paspoort had aangevraagd bij het Fjordenpaardenstamboek en erger nog: een andere levensnummer dan in zijn paspoort...En het nummer in het paspoort is de juiste!
Ik heb gelijk de telefoon gepakt en ben gaan bellen met het PVE. Daar kreeg ik het volgende te horen:
3 weken geleden hebben ze contact op genomen met Stroe. Stroe verstuurd de paspoortgegevens via het systeem van het Fjordenpaardenstamboek, maar laten na hun eigen naam eronder te zetten. Ze zijn daar nu dus op aangesproken, maar hebben dat nog niet gewijzigd, daar zijn ze misschien mee bezig, misschien ook niet.
Stroe stuurt 1x in de zoveel tijd alle nieuwe nummeruitgaven door naar het PVE, blijkbaar heeft Stroe een verkeerd levensnummer van [naam] ingestuurd.
Toen vertelde ik het hele verhaal over de ellende rond mijn paspoort aanvragen. Doordat het paspoort lang op zich liet wachten en ik toch een registratienummer nodig had om mij op te geven voor het NK, heb ik toen gebeld en [naam]'s nummer alvast gevraagd. Ik weet nog dat ik toen ik het paspoort ontving, een ander nummer zag staan. NU wil het feit dat het nummer dat ik op paardenpasoort zie staan wederom anders is dan [naam] echte levensnummer uit zijn paspoort en anders dan het nummer dat Stroe mij toen doorgaf. Gaat lekker!
Toen ik vertelde dat het dus allemaal echt niet goed liep daar, was de eprsoon die ik sprak, benieuwd of er meer mensen waren met slechte ervaringen. Het is namelijk zo dat de paspoortuitgevende instanties, ook Stroe dus, werken uit naam van het PVE en het PVE wil geen slechte instanties. Nu meen ik mij te herinneren dat in het topic dat ik vorig jaar had geplaatst, meerdere mensen reageerden met slechte ervaringen. Zou iedereen met een slechte ervaring met Stroe deze aan mij willen sturen per PM? De mevrouw van het PVE heeft gevraagd of ik ze aan haar wil sturen, ik heb haar emailadres gekregen. Zij gaat dan kijken of ze Stroe erop gaan aanspreken etc. Ze was overigens ook erg benieuwd of er nu, een jaar later, ook nog mensen zijn met slechte ervaringen met Stroe.
En als een van jullie mijn topic van toen kan vinden, geef t alsjeblieft door, dan laat ik haar dat ook lezen. *edit* het topic heette: Zó moe van paspoort aanvragen. Ik kan hem echter niet vinden. *edit*
Nou...dat was dat, dan 1 kort vraagje: op het deelnameformulier van het NK
wordt een registratienummer gevraagd: is dit het levensnummer? Zo nee, welk nummer moet ik hier dan invullen?
Laatst bijgewerkt door Jessica op 08-08-06 09:55, in het totaal 2 keer bewerkt