[WN] Paspoort Perikkelen...alweer!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Paspoort Perikkelen...alweer!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:33

Ja ja...t is weer bezig...

Zolas jullie je misschien nog wel herinneren, heb ik vorig jaar augustus/september met het aanvragen van een paspoort voor [naam] bij de AQHA in Stroe een hoop ellende gehad. (Het topic kan ik niet vinden, iemand van jullie wel?)
Nu was ik zojuist erg benieuwd of [naam] met zijn chip en levensnummer is terug te vinden op www.nl-paardenpaspoort.nl. Ik typte zijn chipnummer in en er kwam tevoorschijn dat ik het paspoort had aangevraagd bij het Fjordenpaardenstamboek en erger nog: een andere levensnummer dan in zijn paspoort...En het nummer in het paspoort is de juiste!

Ik heb gelijk de telefoon gepakt en ben gaan bellen met het PVE. Daar kreeg ik het volgende te horen:
3 weken geleden hebben ze contact op genomen met Stroe. Stroe verstuurd de paspoortgegevens via het systeem van het Fjordenpaardenstamboek, maar laten na hun eigen naam eronder te zetten. Ze zijn daar nu dus op aangesproken, maar hebben dat nog niet gewijzigd, daar zijn ze misschien mee bezig, misschien ook niet.
Stroe stuurt 1x in de zoveel tijd alle nieuwe nummeruitgaven door naar het PVE, blijkbaar heeft Stroe een verkeerd levensnummer van [naam] ingestuurd.

Toen vertelde ik het hele verhaal over de ellende rond mijn paspoort aanvragen. Doordat het paspoort lang op zich liet wachten en ik toch een registratienummer nodig had om mij op te geven voor het NK, heb ik toen gebeld en [naam]'s nummer alvast gevraagd. Ik weet nog dat ik toen ik het paspoort ontving, een ander nummer zag staan. NU wil het feit dat het nummer dat ik op paardenpasoort zie staan wederom anders is dan [naam] echte levensnummer uit zijn paspoort en anders dan het nummer dat Stroe mij toen doorgaf. Gaat lekker!

Toen ik vertelde dat het dus allemaal echt niet goed liep daar, was de eprsoon die ik sprak, benieuwd of er meer mensen waren met slechte ervaringen. Het is namelijk zo dat de paspoortuitgevende instanties, ook Stroe dus, werken uit naam van het PVE en het PVE wil geen slechte instanties. Nu meen ik mij te herinneren dat in het topic dat ik vorig jaar had geplaatst, meerdere mensen reageerden met slechte ervaringen. Zou iedereen met een slechte ervaring met Stroe deze aan mij willen sturen per PM? De mevrouw van het PVE heeft gevraagd of ik ze aan haar wil sturen, ik heb haar emailadres gekregen. Zij gaat dan kijken of ze Stroe erop gaan aanspreken etc. Ze was overigens ook erg benieuwd of er nu, een jaar later, ook nog mensen zijn met slechte ervaringen met Stroe.

En als een van jullie mijn topic van toen kan vinden, geef t alsjeblieft door, dan laat ik haar dat ook lezen. *edit* het topic heette: Zó moe van paspoort aanvragen. Ik kan hem echter niet vinden. *edit*

Nou...dat was dat, dan 1 kort vraagje: op het deelnameformulier van het NK
wordt een registratienummer gevraagd: is dit het levensnummer? Zo nee, welk nummer moet ik hier dan invullen?
Laatst bijgewerkt door Jessica op 08-08-06 09:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Azhari

Re: Paspoort Perikkelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:42

Het registratienummer dat ik altijd invul op de inschrijfformulieren is het registratienummer dat op de stamboekpapieren staat. Hier heb ik nooit problemen mee gehad.

Quartertje

Re: Paspoort Perikkelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:49

Verdorie, ik heb net het chipnummer van mijn paardje ingevoerd op de site van het paardenpaspoort en ja hoor het levensnummer klopt ook bij mijn paardje niet er staat een heel ander nummer op zijn paspoort en deze is van het NQHA. Er staat ook uitgegeven door het Fjordenstamboek. Ga ook maar eens bellen met het PVE.

Anoniem

Re: Paspoort Perikkelen...alweer!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:53

Dat er staat dat het het Fjordenpaardenstamboek is, is bekend bij het PVE, daar zijn ze al mee bezig met Stroe, maar dat t nummer niet klopt is inderdaad niet goed. Dat willen ze weten!
Vermeld in je telefoontje anders even dat je dit naar aanleiding van mijn vraag en doet en dat ik dus eerder ook heb gebeld met een zelfde probleem. Ik werd doorverbonden met mevrouw De Vries.

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:18

Als ik vanmiddag thuis ben zal ik onze paspoorten ook eventjes na kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:20

Ik inderdaad dat het slim is dat te doen! Er zijn waarschijnlijk wel meer paspoorten waarbij het niet klopt. Overigens gaat het PVE er vanuit dat het levensnummer ín het paspoort de goede is!

ReignStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:58

Ik heb ook even gekeken.

Allebei de levensnummers kloppen niet van mijn paarden (Quarter & Paint)!
Ze maken er wel een zooitje van zeg...

Weet er trouwens iemand hoe het in zijn werk gaat om een passport over te laten schrijven op andere naam?

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:03

Skippy is het misschien handig dat wij het aan jou melden en dat jij dit dan doorspeelt aan die mevrouw? Ik denk dat de PVE redelijk stapel kan worden als ze nu steeds telefoontjes hierover krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:14

Is prima! Ik denk dat het het handigst is als jullie dan allemaal duidelijk jullie naam doorgeven, het ras, de naam van het paard, de geboortedatum, het chipnummer, het levensnummer uit t paspoort en het levensnummer dat jullie op de website vinden. Anders wordt t misschien een heel onsamenhangend geheel.

Dus:
naam:
naam paard:
ras:
geboortedatum:
chipnummer:
levensnummer (paspoort):
levensnummer (website):

Ik maak er dan een tabel van die ik haar mail.

Ook graag andere klachten die jullie nu hebben, of in het verleden hebben gehad omtrent de paspoorten even melden! Ik hou alles dan even bij en sstuur t door naar het PVE.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:15

Ik heb eerlijk gezegd altijd al twijfels bij die chips gehad, maar heb er toch uiteindelijk eentje laten aanbrengen bij Jagger. De dierenarts die Jagger heeft gechipt, heeft op die bewuste dag nog drie andere paarden gechipt en ging na het aanbrengen alle stickers van de 'responders' in de paspoorten plakken. Hij wist niet precies meer welke chip in de nek van welk paard zat, maar had ook geen scanapparaatje bij zich (handig tijdens het chippen...) en heeft toen de stickers dusdanig in de paspoorten geplakt zoals hij dacht dat hij ze had gechipt.

Een tijdje terug, toen Jagger werd geënt, heb ik laten controleren of het nummer van de chip in zijn nek correspondeerde met die in zijn paspoort, en dat bleek gelukkig het geval. Weer een zorg minder. Hij is echter niet vindbaar op de website die je in je eerste post vermeldt, skippy1. Ik heb Jagger zijn chipnummer ingevoerd, maar krijg als antwoord: Uw zoekopdracht heeft geen resultaten opgeleverd. Heel prettig dus, een gechipt paard dat niet in een systeem is ingevoerd. Ik weet niet wiens fout dit is, maar ik weet dat de dierenarts me vertelde dat ik de stickers met het paspoort naar de dienstdoende instelling moest sturen (in mijn geval dus de NQHA) en dat deze de stickers met een stempel in het paspoort hebben geplaatst. Misschien dat is vergeten mijn paard op dat moment ook aan te melden met ditzelfde chipnummer. Ik denk dat ik er maar achteraan moet gaan bellen, want ik heb die chip geplaatst omdat de (gelukkig voornamelijk vroeger) veel uitbrekende Jagger naar mijn mening absoluut een chip moest hebben, omdat hij ALS hij ontsnapt was, hij gescand kon worden en dan duidelijk was om welk paard het ging en wie de eigenaar was. Maar hij blijkt nu dus niet eens in het systeem te staan, dus dat schiet dan nog niets op... Boos!

ieks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:37

wel verdorie ik lees dit topic en ben ook direct gaan kijken mijn ene quarter heeft id een ander levensnummer en mijn andere quarter is niet bekend onze twee shetten zijn wel goed geregistreerd je krijgt een pm van mij met de gegevens

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:58

De NQHA heeft hier niets mee te maken. Het paspoort is uitgegeven door de NQHA, maar stroe doet het werk. Zoals het nu lijkt compleet verkeerd.

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:14

Ja ik heb ook meteen gekeken, levensnummer klopt ook bij sun niet, en mijn paspoort is uitgegeven door het NQHA, terwijl er bij staat dat het is uitgegeven door het fjordenstamboek? Blond

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:29

Noujaaaaaaa zeg!! Bij mij klopt het dus ook niet. Mijn paard heeft een paspoort van de NQHA, maar op de site staat ''Paspoortuitgevende instantie: Het Nederlandse Fjordenpaarden Stamboek.''

En ook het levensnummer klopt niet!!

Stoom uit je oren

En ik heb in het begin ook wat problemen gehad met Stroe. Er stonden verschillende fouten in het paspoort (namen verkeerd e.d.) en bij geboorteplaats van mijn paard stond mijn woonplaats. Ik heb het paspoort teruggestuurd en de naamfouten zijn verbeterd. Alleen de geboorteplaats van mijn paard kon niet veranderd worden om één of andere vage reden. Daar staat nu dus nog steeds mijn woonplaats. Op zich niet zo'n heel groot probleem, maar ik vind het toch vreemd...

Ow en ik zie NU NET voor het eerst Bloos dat mijn adres verkeerd in het paspoort staat (postcode). JEE, hoe moeilijk kan het zijn!!!

@skippy1: ik heb dat lijstje ingevuld en ga ik je nu pb-en. Lachen

Ow en je oude topic: Zó moe van paspoort aanvragen

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:57

Tjee, er ga dus meer mis, dan dat je soms te lang op je paspoort moet wachten,...
Ik heb de laatste 3 jaar ongeveer zo'n 25 paspoorten gekregen vanuit Stroe en ik ga dus niet controleren of het allemaal klopt kwa nummers.
Sommige dingen wil je niet weten.
nee, gewoon weer zoals vroeger een inentingsboekje was prima genoeg met de enigste juiste info wat ECHT NODIG IS en dat is of tie juist ge-ent is..............
Ik wordt overigens steeds minder fanatiek om paspoorten aan te vragen.

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:00

ik heb leuk vergelijkings materiaal. Een aantal staan bij de KNHS geregistreerd en een aantal bij de NQHA.
Bij mij kloppen die van de KNHS helemaal en die bij de NQHA kloppen alleen het dikgedrukte gedeelte van het levensnummer. En ook bij mij staan ze geregistreerd onder het fjordenstamboek.

Inmiddels heb ik de verantwoordelijke van de NQHA ook op de hoogte gesteld en zij is behoorlijk geschokt en zal ook contact opnemen met hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:31

Mensen...ik zal alles duidelijk in een tabel zetten en jullie klachten kopieren in een Word document, dit stuur ik dan naar mevrouw de Vries van het PVE.

Nogmaals: Dat er Fjordenpaardenstamboek achter staat bij iedereen die een paspoort vanuit Stroe heeft gekregen, klopt dus, daar zit het PVE al achteraan.

Wat betreft de nummers: geef ze dus maar door...

Met de KNHS gaat het wel goed en veel andere instanties ook. De fout wat de nummers betreft ligt in Stroe, Stroe stuurt 1x in de zoveel tijd de nummers door naar het PVE, daar belanden ze dan automatisch in een systeem, zoals ik t begrepen heb. Het chipnummer klopt in mijn geval wel, je stuurt ook een sticker van de chip mee als je een paspoort aanvraagt, bij [naam] en [naam] (Biebs paspoort is via de KNHS gegaan en prima!) is er ook een sticker in het paspoort geplakt. Het chipnummer is dus wel goed, de levensnummers zijn niet goed doorgekomen. Alleen het laatste deel, dat in mijn geval overeenkomt met het regnr. van de [naam] klopt.

Mevrouw de Vries gaat stappen ondernemen naar Stroe toe, dus dat hoeven we zelf niet te doen. Zij wil graag zien wat er fout gaat en welke klachten er zijn, het PVE spreekt Stroe daar dan op aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:36

Het lijkt erop dat bij iedereen de fout zit in de laatste 4 cijfers vóór het regnr van de [naam] of AQHA...als ik zo snel even kijk...

En nog even een vraagje: vergeten erbij te zetten...zouden jullie ook de datum van uitgifte van het paspoort willen vermelden...daar vroeg het PVE ook naar. Oveirgens kan het zijn dat als je het paspoort pas net hebt, dat t dan nog niet in het systeem staat, dat zelfde geld voor paspoorten die voor 2004 zijn uitgegeven, toen ging de huidige regeling van kracht omtrent paspoorten.

ieks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:57

ik heb nu ook al gehoord dat er bij de fjorden ook problemen zijn

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:17

Ik heb, gelukkig voor mij, jammer voor jullie, te maken met een andere instantie Tong uitsteken Te weten de DQHA en daar gelukkig nog geen fouten in de paspoorten.

Maare de beide nieuwe komen uit NL en hebben NL paspoort en chip. En ik heb net dus even gekeken op de site, bingo hoor. Ook in deze beide fouten. Ik heb ze beide even in een word doc gezet, en komen over PB naar je toe. Ik hoop echt dat de PVE er wat aan gaat doen. Dit staat naar mijn mening nl helemaal nergens op.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:20

Waar kun je dat na kijken dan?

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:22

ja,ik wordt nu ook nieuwsgierig!!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:24

@Skippy: Je hebt pb Scheve mond Ook Dainty heeft een ander levensnummer in haar paspoort als op de site.... Boos!

ieks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:27

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:54

En als je paard dan geen chip heeft maar wel een DNA nummer