Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Spip schreef:Ik wil wel graag een reining wedstrijdje willen rijden op zijn tijd. Trail spreekt me dan juist weer minder aan.
Ik heb zelf alleen nog recreatief western gereden en daarom denk ik dat het verstandig is een paard te kopen dat in ieder geval de basis kent, ik heb namenlijk nog geen westernlessen gehad ivm de kosten..
Voor de rest ben ik het eens met Sonja, een redelijk geschoold paard kost uiteindelijk net zoveel als een paard dat je nog moet (laten) trainen. En idd keuren, als je de reiningsport in wil is het aan te raden om naast de klinische keuring ook een rontgenologische keuring te laten doen. 
Dus veel moeite zullen ze er niet mee hebben, een Quarter kan ook meer aanleg hebben voor het een dan voor het ander. Quarters zijn daarnaast ook erg lief en cool in hun kop (uitzonderingen daargelaten), dus de kans is groot dat je broertje en zusje daar ook op willen gaan rijden. En heb je zoals hierboven gezegd ook al eens aan bijrijden/leasen gedacht? Dat zou je ook kunnen doen en heb je ook nog eens een paard dat alles al kan waarschijnlijk. Spip schreef:Sonja schreef:Pwep pwep pwep pweeeeeeeeeeeeeeewwwwwwwwwwww......
??
Ik weet dat een paard duur is, ik begrijp dat er veel kosten zijn maar ik wil mijn ouders zoveel mogenlijk ontzien, is dat een groot probleem??
Miss_Montana schreef:En over die zadels moet je goed onderzoek plegen. Je kan natuurlijk ontzettend veel geluk hebben gehad met een kwaliteits-westernzadel van €100. Hoewel ik betwijfel hoeveel mensen hun zadel voor die prijs weg zouden doen als het een goed merk en van goede kwaliteit is...
Cassidy schreef:Western kun je op ieder ras gaan rijden, het hangt er een beetje vanaf hoe er je wilt komen. Een New Forest, Connemara of een Welsh (Cob) moet je voor dat bedrag wat je voor het paard in je hoofd hebt wel kunnen krijgen, maar zadel en andere toebehoren voor 1000 Euro is een beetje aan de magere kant. Voor de echte westernrassen betaal je veel meer, dan zou ik nog even sparen als ik jou was.
. Dionnevdkaal schreef:Miss_Montana schreef:En over die zadels moet je goed onderzoek plegen. Je kan natuurlijk ontzettend veel geluk hebben gehad met een kwaliteits-westernzadel van €100. Hoewel ik betwijfel hoeveel mensen hun zadel voor die prijs weg zouden doen als het een goed merk en van goede kwaliteit is...
Dat zijn barkrukken zadels en zijn voor 50euro nog te duut