Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Mloez schreef:Volgens de regels heb je gelijk. Maar ik als nieuwe eigenaar wil graag het papier samen met het paard meenemen en niet in handen laten van een oud-eigenaar. Dat soort dingen houd ik graag in eigen hand, je weet maar nooitNiels, is het niet zo dat de vorie eigenaar het transfer report moet opsturen? Zo is het in ieder geval bij mij telkens gegaan. Als het dan terugkwam uit amerika werd het bij mij bezorgd.

En let er ook op dat de datum op de amerikaanse manier geschreven is; dus maand-dag-jaar. Verder vanalles kopieën maken en de originelen aangetekend opsturen.
Citaat:Aanbetaling zou ik niet zonder meer doen, anders pas een deel kontant betalen nadat het paard is goedgekeurd en jij het meeneemt, diezelfde dag de rest via telebankieren overmaken.
, maar zo krijgt niemand van mij een paard mee. Paard mee, is paard volledig betaald
en anders niet. Wie geeft mij de garantie dat het geld ook echt overgemaakt wordt
) zoveel goede zonder mankementen te koop rondlopen. Wie weet wat voor ellende je erachteraan krijgt. En zo goedkoop zijn ijzers nou ook weer niet.
.
Alles wat ik tot nu toe gefokt heb (en verkocht) is zonder aanmerkingen goedgekeurd bij verkoop.
Meer van kijk of ze met een paar weken zonder ijzers wel ok loopt. Ik ben ervan overtuigt dat er vaak te snel wordt gezegt zet maar op ijzers. En ja er zijn gevallen waarbij ijzers een must ist. Die heb ik zelf ook gehad, maar ik ken ook gevallen waarbij het te gemakkelijk gedaan wordt. En ja ook die heb ik hier op stal, 1 van mijn merries is ooit hoefbevangen geweest. Zij kan makkie zonder maar vorige eigenaar knalde er ijzers onder omdat zijn hoefsmid vond dat het nodig was. En geloof me ze hebben behoorlijk veel schade aan de hoeven veroorzaakt.
Mocht je het willen dan stuur je maar een pb en kun je gratis met mij meevliegen ( of met iemand anders). Je hebt daar veel meer keus en keuren kan ook prima.
Het kan nog zon goed paard zijn maar als die klik er niet is, word het voor mij ook niet. Kan hij goedgekeurd en al zijn.
) En die is idd gratis. En ik weet zelfs nog wel een fokker die helemaal geen gek spul voor normale prijzen heeft staan
Bij interesse ik kan je wel een link via PB sturen.
Maar dat wat ik zag op de foto's was mij al genoeg om te zeggen dat is dr
En ja ze is precies dat wat ik dacht en wilde
Ze is daar gekeurd, vanwege jaarling geen rontgen. En ja dat is risico maar dat durf ik te nemen
DA heeft haar voor de gewone dingen OK verklaart en ze is ingescheept via Nedpoint en hierheen gekomen. Ik heb haar pas op Schiphol voor het eerst gezien en begroet. Nou is niet iedereen zo gek als ik
en ik kan me ook heel goed voorstellen dat je zon risico te groot is, maar er is dus een optie om daar paarden te gaan bekijken. Al denk ik wel dat je aan het einde van het kostenplaatje net zo duur uit bent dan als je hier een paardje koopt. cornelie schreef:Hoeft niet hoor. Sommige paarden hebben van nature een dunne (en dus gevoelige) zool. Als dat erfelijke aanleg is zal het nooit dikker worden.Een gevoelige zool hoeft niet altijd met een ijzer opgelost te worden. Als je het bekappen wat bijhoudt en het paard traint op harde ondergrond wordt de voet vanzelf beter.