[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 18:48

ik had er 2 met beide een blessure!!
die bruine gaat overigens goed. voor de zekerheid nog maar 3 weken stappen
en die vos lijkt wel drachtig, maar blijkt weer redelijk goed te lopen(in het land)

leuke foto's trouwens en filmpje!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 18:59

Lielle staat leuk op de fotos! Ziet er echt vet uit!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 19:19

Jaaa Chantal, ik heb je gehoord!! Maar helemaal niet gezien die dag, dus ik vroeg me al af wie het was! Wat een slecht nieuws van Cheval zeg! Zo blijf je bezig he! Nou ja, beterschap ermee!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 19:25

de meeste foto's zijn vanaf de film gemaakt, dus niet echt heel duidelijk!
die jongen reed hem eerst, was eigenlij te laat met foto's maken, want na die sprong ging ik er meteen op

ik moet er overigens wel even bij zeggen, dat ze dit paard net op stal hebben(1,5 maand) ahum hij is dus nog erg dik! en weinig bespiering achter

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

geen geweldige springfoto's alleen een leuk achterbeentje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

oh ik moet echt een cursus doe-je-hand-nu-eens-naar-voren-boven-de-sprong volgen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 19:32

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 19:59

Jeeh!! het is gelukt

*o/* ons eigen subforum! *o/*

Kon ook bijna niet missen met zoveel steun

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 20:07

Mie heppie!!!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 20:08

jeeej, ons subforum! (waarom doet dat cheerleader poppetje het bij mij nou weer niet.. )
Chantal; feliciteer je zusje maar van mij, super zeg!
balen van Cheval..! jij blijft bezig zo met je paardjes hopelijk is het snel over
rt: vind het wel een leuk paard, zo vanaf de foto's dan, maar ik zou zelf denkik, net als jou, ook liever een met wat meer bloed hebben..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 20:09

chantal_cs schreef:
Ik vond het echt dramatisch hoe de zandloper in de L werd gesprongen zondag.. Bij sommigen ging heel de zandlopere heen en weer van het stoten tegen het hout!! Zaterdag vond ik dat er weer beter overheen werd gesprongen..

Mijn merrie knalde ook flink tegen het smalletje op. Maar ik zag er zaterdag dus een aantal die of alleen A sprongen of A en C.
En er was er een die zaterdag de achterste balk er af gesprongen had. Werd gerepareerd waar ik bij stond en Marieke volgens mij ook.

Missjumpy gefeliciteerd met je 4e plek. Als ik jou was zou ik Lisse L starten.
Dat vind ik de simpelste cross. 2 jaar terug stond het op B niveau in het L.
Daarom ga ik er dit jaar ook heen

Gomir waar was je wezen starten?

Bitwise, dat is weer een super comeback.

Inderdaad goed nieuws Lielle, hoewel wij natuurlijk wel 2 moddies hadden die ons steunden

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 20:11

nee, ik heb me bewust niet met de sgw keuze bemoeid

Chantal, balen zeg van Cheval! En feliciteer Muriel maar!

RT, ik vind het wel een leuk paard

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 20:12

Simmie schreef:
kimdepim schreef:
Heej ik ben er ook weer..

Ik had ook nog even leuk nieuws
gister had ik op amaretto gereden (die toen 8 maanden stil had gestaan wegens peesblesure) en hij was zo vrolijk steeds.. dus was er na 2 weken weer wat mee gaan springen.. ik rijd er nu ong 5 weken weer mee en het gaat hartstikke goed..
..

Ik wil niet vervelend doen, maar is na een periode van 8 maanden stilstaan, 2 weken weer wat aan het werk en dan al springen niet wat vroeg voor een peesblessure? Ik weet natuurlijk niet wat voor een blessure het is, maar mijn paard heeft ook een peesblessure gehad en pas na 4 maanden (toen had ze al ruim een half jaar stilgestaan) ben ik er pas weer voorzichtig mee gaan springen.

eehh..
Ik wou eerst ook niet meteen gaan springen.. eerst helemaal niet meer omdat ik bang was dat het trug zou komen.. Maar als het nu niet goed is komt het gewoon nooit meer goed..
En ik heb de eerste 3 weken de hele tijd over het harde gestapt en gedraaft.. en hij werd helemaal knetter gek van dressuur en buiten rijden.. hij bokte me er zelfs een keer bijna af..
En als ik spring is hij wel rustig.. en ik ga niet Hele mega sprongen doen eerst hoor..
maar ik snap je opmerking wel

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 20:40

Ik kreeg een mailtje van Lisse dat de startlijst op startlijsten zou staan.

Op startlijsten sturen ze je door naar de site.
Ga ik kijken staat er niks Zet het er dan niet op. En stuur al helemaal geen mailtje dat ie de 12de op internet komt.

Ik zie net dat ze een aanpassing gedaan hebben en zeggen dat ie morgen komt Was weer te snel aan het mekkeren

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 21:08

Inderdaad GvdT, ik stond daar ook bij....wist alleen niet zeker of jij het was, maar de volgende dag op het paard met cap op herkende ik je wel

Willemina (van het landgoed in Maarsbergen ) is op de middelste gevallen. Haar paard stak zijn been door de bovenkant, die ook eigenlijk gevaarlijk open gelaten was. Haar paard heeft een hele tijd los gelopen en ze was erg ontdaan

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 21:20

Marieke --> Was dat paard een heel end weggelopen??? Hans heeft nml een paard opgehaald een heel eind van de cross vandaan, beest had echt super grote slipsporen achtergelaten op het asfalt...

Rt --> Ziet er leuk uit. Ziet er best zwaar gebouwd uit.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 21:24

Ons eigen subforum!!!

Ik heb in Purmerend gereden GvdT. Is wel grappig rijden daar
Op startlijsten staat dat de lijst vanavond of morgen komt. Ben wel benieuwd naar mijn tijden.

RT; ik ken hem wel, in Ermelo nog even mee staan praten geloof ik. Ik vind het wel een leuk paard trouwens Fijne galop ook zo te zien! Hoe is hij gefokt?
Je zal je nagel toch breken zeg...
(en je bedoeld Montreal denk ik)

Chantal; balen van Cheval zeg! hopelijk knapt hij vlug weer op!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 21:32

ja idd(blond!)
hij wist niet hoe hij gefokt was, alleen dat het een Indoctro was!
maar dan zou ik even moeten bellen

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 21:38

Chantal: echt balen zeg van Cheval! Hopen dat et snel weer goedkomt.

RT: Gaaf paardje! Wel groot, maar lijkt mooi te springen!

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 21:55

Jiska schreef:
heey, hier mijn verslagje van gorssel! beetje laat, maar ik heb thuis geen internet meer, alleen op school vandaar...
Mijn dressuur ging echt heel erg lekker. sprong alleen een keer in de verkeerde galop aan en het achterwaarts was een beetje scheef. Ik kwam uiteindelijk op de tweede plek terecht. het springen en de cross was foutloos en binnen de tijd! ik had echt heel lekker gecrosst. het gaat nog steeds elke keer beter haha!! Die boven mij stond met de dressuur was bij de gastank na de brug eraf gevallen. Dus werd ik uiteindelijk 1e! echt beter!!
zondag hadden we eigen concours en heb ik lekker de hele dag geringmeesterd (nieuw woord haha) bij het springen. een hele klus aangezien al die stalruiters 3 paarden per klasse starten en nooit tevreden zijn over hun startplek...
@patsmu: heel veel succes in varsseveld. lijkt me echt super om daar te starten! Toen ik bij de pony's een keer in varsseveld meedeed aan het springen leek het me al wat om daar een keer te starten!!

Ja dank je. het is nu het 6 jaar dat ik daar start echt een geweldige wedstrijd..En machtig mooi om da te rijden heel veel publiek altijd..
en jij gefeliciteerd he kei goed man...Nu zul je wel vet boven aan staan in vlv ranking!!

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 21:55

Chantal sterkte met Cheval echt wel balen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 21:59

Blij blij blij met ons subforum!

RT ik vind het een hardstikke leuk paard! hebbe hebbe hebbe!

Morgen heb ik springles (straftraining) met Killea en dan zal ik eens met mijn instructeur overleggen hoe en wat met dat weigeren van Killea.
Ze heeft namelijk nogal de neiging om zich "dood" te lopen op de hindernis. Dat wil zeggen dat ze de laatste pas niet aan trekt op de hindernis en er te dicht onder komt waardoor ze dus stopt. Hoe kan ik dat verbeteren? Iemand tips? Het lijkt wel of ze niet vroeg af durft te gaan als het een keer niet past, nog een pasje bij krabbelt en er dan dus onder/in loopt.
Zoals ik al zei heb ik morgen weer les en ga ik ook met mijn instructeur overleggen, maar ik ben benieuwd naar eventuele tips van de goede springers onder ons. RT, Gomir, Lielle??

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 22:06

@Simmie, had mijn pony eerst ook heel erg, toen ben ik gewoon heel veel gewoon erg laag gaan springen, en na een tijdje (nog steeds laag) gewoon ook met 'minder goed passende' afstanden en met een galopsprong meer of minder enzo met lijntjes en toen daarna pakte ze het super op en trok weer helemaal op de hindernissen aan!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 22:07

Ik denk dat het het belangrijkste is om ritme te houden Simmie. Ik heb dat met Ot ook een periode gehad(niet op groot weg durven springen en dan vallen ze idd weleens dood omdat je gewoon te dicht komt). Mijn ervaring is dat hoe meer je zelf gaat mikken op je afstand, hoe vaker die niet klopt en bovendien verlies je dan snel het voorwaartse en dan kun je helemaal niets meer oplossen.

Vind het trouwens heel moeilijk om over zoiets wat te zeggen via de computer. Heb haar nooit zien stoppen, maar zoals je het nu zegt zou ik niet veel meer weten dan dit.

Ik zou iig niet harder gaan rijden of zoals je veel instructeurs hoort zeggen 'iedere hindernis ervan uitgaan dat je paard niet springt'. Dan ga je teveel aanvallend rijden en kom je vaak juist iets groot (of juist weer te dicht).

Met Otje maakte ik in het begin zelf ook nog de fout om teveel met been te willen drukken om hem voorwaarts te houden als ik zag dat ik dicht kwam(bang dat hij dan weer af zou slaan). Dan druk je hem er als het ware zelf tegenaan en maak je het eigenlijk alleen maar lastiger.

Ik ben vreselijk chaotisch en kom niet helemaal uit mijn woorden, maar misschien vind je ergens een herkenningspunt waar je wat mee kunt?

Ik ben benieuwd waar je eigen instructeur meekomt. Ik denk dat het het belangrijkste is om aan een goed grondtempo/ritme te werken en aan het vertrouwen.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 22:09

jullie brengen me in verlegenheid

dit kreeg ik net over de mail:

''ik vind jullie een bloedmooie combinatie''

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
btje raar moment!

jammer dat ik ze niet groter kan laten vertonen!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 22:13

tis echt een leuk beestje rt..
vind het idd ook een leuke combi!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 22:18

Ik vind het echt een leuk paard en je staat er ook leuk op. Is wel even wennen na dat Balzflugje, maar het misstaat je zeker niet (en hij raakt ook nog wel wat kilo's kwijt denk ik )