Fluffy glazuur voor cupcakes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sash

Fluffy glazuur voor cupcakes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 17:19

Ik zou zo graag van dat fluffy glazuur voor cupcakes maken zoals dit:

Afbeelding

Ik heb het een keer geprobeert, was heel ingewikkeld met suiker op de juiste temperatuur verwarmen. maar het is dus niet gelukt. het bleef niet stijf.

heeft iemand HET recept? ik weet dat er een heleboel recepten op internet staan maar ik zou graag een ervaring van iemand zelf horen. Is het ook mogelijk om zoiets kant en klaar te kopen, zodat je er bijvoorbeeld alleen nog water bij hoeft te doen?

Anoniem

Re: Fluffy glazuur voor cupcakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:25

Ik probeer het ook regelmatig, maar het mislukt altijd! Clown
Ik hoop dus dat iemand hier DE tip heeft.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:26

Oew... dat ziet er cool uit!!
Ik ken alleen gewoon glazuur, gemaakt van poedersuiker met wat fruitsap en eventueel wat kleurstof, maar dat is niet op zo'n mooie toef op te spuiten...

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 17:29

Wouw... Wow! Vingers aflikken ik ben ook benieuwd hoe je dit doet!

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:33

Ik denk dat dit botercreme/frosting of icing is, ik denk botercreme want zo'n grote toef icing (glazuur) is niet lekker.

Botercreme is op de simpelste manier boter met poedersuiker, maar er bestaan mixen voor (vind ik lekkerder) en je kunt er allerlei smaakjes en kleurstoffen door doen.

Kijk eens op deze site: www.deleukstetaarten.nl

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:36

Oo dat ziet er wel heel leuk uit! Haha!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:55

Ziet er inderdaad als botercréme uit...maar vind die kleuren er persoonlijk niet smakelijk uitzien.Ik ben allergisch voor chemische geur,kleur- en smaakstoffen,en heel veel mensen met mij.
Een natuurlijke gekleurd cakeje is ook wat gezonder en kan er zeker net zo feestelijk uitzien Haha!

Maar ieder zijn meug...

Je kunt natuurlijk ook slagroon heel stijf kloppen en daar evt wat aan toevoegen zoals stukjes fruit en voor de kleur misschien wat siroop,advocaat of zoiets.
Inspuiten met de slagroomspuit en afpoederen met cacao of poedersuiker,het nadeel is wel dat je ze niet te lang kan bewaren....erg he Haha!

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 23:13

Citaat:
Ik denk dat dit botercreme/frosting of icing is, ik denk botercreme want zo'n grote toef icing (glazuur) is niet lekker.

Botercreme is op de simpelste manier boter met poedersuiker, maar er bestaan mixen voor (vind ik lekkerder) en je kunt er allerlei smaakjes en kleurstoffen door doen.

nee dat is het niet, het is gemaakt van eiwitten en suiker. ik heb het gegeten in LA en het smaakte niet naar botercreme. Ik kan het natuurlijk wel daarmee maken, is ook mooi maar dit is een stuk luchtiger en daardoor wat minder zwaar.

hier zie je het misschien beter: vind dit er niet uitzien als botercreme. die op het 1e plaatje zou indd wel boter kunnen zijn

Afbeelding

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:37

Als je zegt eiwitten en suiker dan is het icing, maar als ik het plaatje zie lijkt het meer op gewoon geklopt eiwit met wat suiker. Maar dat lijkt me niet echt lekker als het niet in de oven is geweest.

Als je icing wilt maken klop je 1 eiwit stijf en voeg je er dan steeds een beetje poedersuiker aan toe. Net zo lang totdat je een dik mengsel hebt, als je er pieken in trekt moeten alleen de uiteinden omkrullen, dan is het de goede dikte.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:53

NieneWiep schreef:
Als je zegt eiwitten en suiker dan is het icing, maar als ik het plaatje zie lijkt het meer op gewoon geklopt eiwit met wat suiker. Maar dat lijkt me niet echt lekker als het niet in de oven is geweest.

Als je icing wilt maken klop je 1 eiwit stijf en voeg je er dan steeds een beetje poedersuiker aan toe. Net zo lang totdat je een dik mengsel hebt, als je er pieken in trekt moeten alleen de uiteinden omkrullen, dan is het de goede dikte.

En is dat dan dik genoeg om in een slagroomspuit tot zo'n mooie toef te kunnen maken?

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 13:11

misschien is bovenstaand wel gewoon slagroom

wij hebben die mix voor royal icing gekocht bij de leukestetaartenshop maar dat is eigenlijk bijna hetzelfde als poedersuiker met water vind ik...
terwijl het er op het plaatje veel meer als geklopt eiwit uitziet.

http://www.deleukstetaartenshop.nl/imag ... 0icing.jpg

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:08

Die mix is met eiwit poeder, als je het met echt eiwit maakt smaakt het wel lekkerder vind ik, maarja, zit je meer met de salmonella bacterie.

Op het plaatje vind ik het er ook meer uitzien als geklopt eiwit, maar dat lijkt me niet echt lekker. Je kunt het proberen.

Nickeltje, ja daar is het dik genoeg voor. Je kunt het overigens zo dik maken als je zelf wilt.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:42

Oew, handig!!
Ga ik eens een keertje rustig mee spelen dan...

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 14:46

ik ook, denk dat ik het dan nog iets dikker moet maken Lachen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:53

En voor de feestelijkheid misschien toch iets gaan knoeien met kleurstofjes...

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:49

Laat maar weten wat je nodig hebt Nick, heb de hele kast volstaan. Je kan ook eens komen frobelen zoals we dat op het taartenforum noemen Haha!
Ik ga wat ineen flantsen voor op HE voor de moddies in de Bokt Lounge, plaatjes volgen snel Haha!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:18

Hm...
Klinkt goed Ibonn!! Maar ik ben helaas geen Moddie...
Er zit hier in Leiden een hele grote Chinese Toko, die hebben ook mega veel kleurstoffen. Heb er al eens wat flesjes gehaald voor leuke taart-effecten of voor door marsepein enzo..

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:10

Nou daar ben ik dan weer jaloers op, hier op de grens van de beschaving hebben ze nog nooit van een echte Chinese toko gehoord. Moet alles via internet bestellen Haha!

Misschien op een volgende training dan, nu eerst BB en dan taart Haha!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:12