Ook zo uitgekeken op de Senseo?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Ook zo uitgekeken op de Senseo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 19:29

In het begin was het nog leuk, spannend, lekker makkelijk, maar nu....

Ik vind de koffie uit de Senseo niet te zuipen, net bocht. Ziek Zelfs DE senseopads.

Alle smaakjes heb ik nu al weleens geprobeerd, wel aardig, maar niet wereldschokkend.

De theepads? Misselijk Een belediging voor thee, als ik het zo mag stellen als theefanaat.

De chocomel?? Nog niet eens een slap aftreksel ervan, letterlijk en figuurlijk.

Voor de dagcursus zet ik altijd koffie met een gewoon 'ouderwets' koffiezet apparaat, ik nam zelf dit keer ook een kopje koffie. Dat was lang geleden dat ik zúlke lekkere koffie had gedronken!!! Waarempel, kwam zúlke lekkere koffie werkelijk uit zo'n doodnormaal apparaatje van 10 euro bij de HEMA?

Het zou zomaar kunnen dat die senseo hier binnenkort op bokt staat bij EA.Clown Eruit met dat vod.

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Ook zo uitgekeken op de Senseo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:31

Ik drink zelf geen koffie end, maar mijn ouders zweren bij zelf gezette dauwe egberts koffie. Ik hoor ze op vakantie altijd mopperen over de koffie Haha! We hebben wel zo'n senseo ding gehad, maar die is al lang en breed de deur uit.

whisperramse

Berichten: 2719
Geregistreerd: 31-12-04

Re: Ook zo uitgekeken op de Senseo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:32

Nuja; ik drink het beide maar heb ook liever een potje verse koffie uit een ouderwets pruttelding Knipoog
Vooral de koffie die mijn oma zet vind ik héééééérlijk!

De Senseo is eerder beetje gemakzucht, luxe.
Ik drink het af en toe eens, geen hele dagen.
Vind die krengen ook zo duur (de pads)
Die met chocolade deden het overigens wel goed bij mij hoor! Haha!

Edit; zit groot verschil tussen Senseo en Sensoa, dat eerste is praktisch, tweede wat minder Huilen van het lachen
Laatst bijgewerkt door whisperramse op 04-08-08 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Sophie2
Berichten: 4814
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Winterswijk

Re: Ook zo uitgekeken op de Senseo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:33

Je krijgt nu ook nieuwe apparaten hé, die ook cappucino kunnen maken. Ik lust trouwens geen koffie en thee.. Maar die chocomel vind ik echt super ranzig.. Kan me heel goed inbeelden hoe die thee dan moet smaken.. Scheve mond

Red_Savage
Berichten: 9713
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Wien, Österreich

Re: Ook zo uitgekeken op de Senseo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:34

whisperramse schreef:
Nuja; ik drink het beide maar heb ook liever een potje verse koffie uit een ouderwets pruttelding Knipoog
Vooral de koffie die mijn oma zet vind ik héééééérlijk!

De Sensoa is eerder beetje gemakzucht, luxe.
Ik drink het af en toe eens, geen hele dagen.
Vind die krengen ook zo duur (de pads)
Die met chocolade deden het overigens wel goed bij mij hoor! Haha!

De SenSOA? ROFL
Huilen van het lachen

Maar nee, ik vind zelf 'ouderwetse' koffie ook lekkerder als Senseo. Ja

Echwel

Berichten: 12459
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Ook zo uitgekeken op de Senseo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:35

Yep Senseo in de vrachtwagen gezet voor op de wedstrijden, is dan altijd beter dan het gemiddelde wedstrijdbakkie
En thuis een Inventum apparaat gekocht(cremaroma) wat ieder bakje vers de bonen maalt.
Heerlijke bonen van de Hema(espresso) of de espressobonen van de Lidl
Even melk in de magnetron, opkloppen en we hebben een heerlijk bakkie..

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Ook zo uitgekeken op de Senseo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:36

Lekker, gewoon koffie uit de pot! Mijn Senseo staat er nog wel, voor als iemand heel snel een kop koffie wil, maar geef mij maar gewoon koffie. Heerlijk, wij zetten elke morgen een flinke pot gewone koffie.

whisperramse

Berichten: 2719
Geregistreerd: 31-12-04

Re: Ook zo uitgekeken op de Senseo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:37

Red_Savage schreef:
whisperramse schreef:
Nuja; ik drink het beide maar heb ook liever een potje verse koffie uit een ouderwets pruttelding Knipoog
Vooral de koffie die mijn oma zet vind ik héééééérlijk!

De Sensoa is eerder beetje gemakzucht, luxe.
Ik drink het af en toe eens, geen hele dagen.
Vind die krengen ook zo duur (de pads)
Die met chocolade deden het overigens wel goed bij mij hoor! Haha!

De SenSOA? ROFL
Huilen van het lachen

Maar nee, ik vind zelf 'ouderwetse' koffie ook lekkerder als Senseo. Ja

Oei, beetje fout, gelukkig bestaat de EDIT-knop Huilen van het lachen
En weer typerend heeft RS dat gezien, je achtervolgt me ook overal! Knipoog
Laatst bijgewerkt door whisperramse op 04-08-08 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Re: Ook zo uitgekeken op de Senseo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:37

Och ik vind de Senseo heerlijk. Lekker Chocokoffie, of de gewone chocomel Vingers aflikken Maar ik moet zeggen, ik hou ook niet zo van koffie, dus 't verschil tussen verschillende soorten proef ik al helemaal niet!

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Ook zo uitgekeken op de Senseo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:38

de senseo staat weer in de schuur, wij hebben de cafetiére ontdekt. Net zo snel en gemakkelijk voor 1 kopje en veel lekkerder!
(en ook nogeens een schuimlaagje dat NIET chemisch is!)

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Ook zo uitgekeken op de Senseo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:15

ik vindt het een onding. Ze lekken heel gauw. Zijn langzaam. Heb net een nieuwe en dan zeggen ze in 10 sec. een kopje. Nauw wcht niet. 3 minuten komt eerst. Of het lekker is kan ik niet zeggen. Lust geen koffie. Thee probere ik niet uit. Lijkt me niks met zo'n koffiesmaak eraan. Chocopads vindt ik wel weer heel lekker.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Ook zo uitgekeken op de Senseo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:18

Echte koffie is inderdaad lekkerder, maar hoeveel mensen kunnen dat ook écht zetten?
Meestal krijg je slap slootwater, dus dan is een senseo wel zo veilig Haha!. Thuis drink ik vaak alleen koffie, dus dan is een senseo wel zo handig.

Alet74

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Ook zo uitgekeken op de Senseo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:20

Wij zijn nog aan de Senseo, drinken 's morgens en 's avonds beide 1 kopje, dan is het handiger om het hiermee te doen ipv een pot te zetten en de helft weer weg te moeten gooien. Mijn man en ik vonden DE niet lekker, zaten vaak slappe pads tussen, Kanis & Gunnik en de extra strong van de Aldi zijn beter te verteren.
Voor uitgebreider koffiedrinken of als we bezoek hebben haal ik het ouderwetse apparaat weer uit de kelder, en inderdaad, dat smaakt wel beter!

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Ook zo uitgekeken op de Senseo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:21

Ook ik vond de koffie uit een senseo niet te drinken, ook niet na alle sterktes te hebben geprobeerd..
Maar ik heb em nu gevonden.. bij de spar hebben ze de 'extra dark roast' en deze komt toch heel dicht bij de koffie die ik op mijn werk drink. Dit zijn vers gemalen bonen..

Dus bij ons in huis, wel senseo, maar alleen de extra dark roast.. geen andere of thee of chocomel.

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Ook zo uitgekeken op de Senseo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:23

Ik vind het prima te doen eigenlijk. Ja

Arabesk misschien moet je gewoon weer back to the roots en zelf koffiebonen gaan malen. Ja Haha!

Eve_lien

Berichten: 12252
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo uitgekeken op de Senseo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:25

Ew nee...
Doe mij maar DE filter koffie *LOL*

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ook zo uitgekeken op de Senseo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:28

Hier geen klachten over de senseo-koffie, heb altijd de mocca pads en die bevallen ons prima. In het weekend zetten we wel altijd een pot koffie, zoveel lekkerder vind ik dat niet tov de senseo. Als het maar koffie is. Koffie (of thee)!

Riss

Berichten: 3266
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Ook zo uitgekeken op de Senseo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:33

ik vind die koffie van de senseo altijd zo bitter Clown
vind uit een gewoon koffiezetapparaat ook veeeeeel lekkerder

Hahaatje

Berichten: 1500
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ook zo uitgekeken op de Senseo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:33

Gebruik mijn Senseo nog steeds elke dag. Een vers gezet bakje filterkoffie blijft natuurlijk lekkerder (mits goed gezet, ook dat is een kunst die veel mensen niet in de vingers hebben) maar voor die 2 kopjes per dag die ik drink is mijn Senseo apparaat nou eenmaal makkelijker. Ik gebruik wel altijd de Extra Dark Roast, anders vind ik de koffie te slap. De chocomelkvariant heb ik ook wel eens gebruikt, maar dat is echt niet te pruimen, waterige troep, bah. En thee zet ik gewoon op de ouderwetse manier, oké, dan wel met de waterkoker want een fluitketel heb ik al jaren niet meer Haha!

Eejj

Berichten: 3733
Geregistreerd: 18-12-05

Re: Ook zo uitgekeken op de Senseo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:37

Ik vind de chocomelk en de Thee pads juist super lekker in de senseo ! Ja Wij maken hem wel vaak schoon.. op de een of andere manier smaakt hij dan net wat beter .. maar ik ben echt een zeurpiet daarin Knipoog

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Ook zo uitgekeken op de Senseo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:40

Hoe maak je m dan schoon Eejj?
Daar ben ik wel benieuwd naar.

Ik vind de chocopads erg lekker als je er een gat in knipt en t binnenste met een lepeltje eruit peutert. Bloos

meliza

Berichten: 318
Geregistreerd: 05-10-07
Woonplaats: Ergens in Groningen

Re: Ook zo uitgekeken op de Senseo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:47

Ben verslaafd aan mijn senseo(vooral handig midden in de nacht Vingers aflikken )
Maar moet zeggen kan mijn man zijn koffie gezet met de ouderwetse koffiepot op gas zondags s`morgens zeer waarderen.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ook zo uitgekeken op de Senseo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:49

Vers gezette koffie is ook zeer goed te drinken, maar ik ben gewoon hondslui en ongeduldig, dus de senseo is gemaakt voor mij Haha!
Koffie op het moment dat ik daar trek in heb Haha!

Anoniem

Re: Ook zo uitgekeken op de Senseo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:53

Geen senseo maar nespreso. Stukken lekkerder Vingers aflikken

Anoniem

Re: Ook zo uitgekeken op de Senseo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:30

Ik was al nooit zo van de Senseo. Ja het is te drinken, maar of het lekker is? Daarnaast zijn het ook van die onmogelijk kleine bakjes (een halve kop koffie ofzo Scheve mond ) . En dan dat vieze laagje erop... Nee, geef mij maar gewoon échte koffie Haha!

Arabesk : Om je Senseo nog een laatste kans te geven : Je hebt ook van die bakjes die je zelf kunt opvullen met koffie, ik vind die doorgaans net een tikkie beter te zuipen, maar er gaat idd niks boven gewoon een echt koffiezetapparaat. En dan bij voorkeur van Philips Lachen Meen dat mijn vriendin die bakkies bij de Xenos / Marskramer / dat soort zaken heeft gehaald Clown