lekkere visrecepten??

Moderators: Nadia, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Zep

lekkere visrecepten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-03 00:56

Ik had bedacht dat het wel gezond zou zijn om eens wat vaker vis te eten. In Zweden heb je ook veel meer keus dan hier bij de Appie Hein, maar iedere keer als ik met zo'n stuk in m'n handen sta dan heb ik eigenlijk geen idee wat ik er mee aan moet.

Wat zijn jullie beste visrecepten? (en ik heb een oven en gebruik m graag!!)

dressuurinstructie in Overijssel, mail voor meer informatie: louise@equimotion.nl

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 02:00

even zoeken op visballetjes, daarvan heb ik ooit een recept geplaatst. Verder vispakketjes:

visfilet, gemengde groente en danish blue + wat boter in een stuk alu folie pakken en een tijdje (30 min?) in de oven.

Gast912

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 09:58

Vis is voor mij vooral makkelijk en snel gaar. Ik maak graag koolvis in de magnetron.
Snij ui, prei, wortel, venkel, broccoli. Leg dat op de bodem van een ovenschaal. Besprenkel het met witte wijn. Leg hier de vis op. Strooi peper en zout over de vis. In de magnetron tot het goed gaar is.
Lekker light en snel!

marel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 11:57

Ik vind zalm met dillesaus altijd erg lekker! Het recept zou ik zo niet weten, het is vrij bekend dus zal in elk doorsnee kookboek wel te vinden zijn.
Of gepaneerde zalm, ook Vingers aflikken

Het kan misschien dienen als troost dat, in al onze rampspoed en onheil, hij die iets verliest en er wijsheid uit put, een winnaar is.

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 14:55

Kabeljauwfilet in ovenschaal leggen (dun invetten met olijfolie), Geperst teentje knof erop, peper en een heel klein beetje zout. Beetje paneermeel erop of parmezaanse kaas voor het korstje.

Lekkere groenten eromheen leggen, dan worden ze ook vanzelf gaar in het vocht dat uit de vis komt en de wijn die je in een klein scheutje in de schaal doet. Worteltjes, broccoli, boontjes, peultjes, net wat je lekker vindt.
Half uurtje in de oven, en smullen maar!

Gast654

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 15:20

Vis-preischotel

Dit is eenvoudig te maken en heel erg lekker! Het vult alleen wel behoorlijk dus daarna heb je niet echt plaats meer voor een toetje.

Recept voor 2 personen, ca 20 minuten voorbereiden en 25 minuten in de oven.

Ingrediƫnten:
1 ui
1 knoflookteentje
25 gram boter
250 gram gesneden prei
1/8 liter slagroom
zout, versgemalen peper
300 gram visfilet bijv. kabeljauw, schelvis of koolvis.
1 eetlepel citroensap
1 ciabatta

Bereiding:
- Pel de ui en het knoflookteentje en snipper ze fijn. Verhit de boter in een wok of hapjespan en bak de ui zachtjes in ca. 3 minuten. Voeg de knoflook en prei toe en roerbak het geheel ca. 4 minuten.
- Roer de Pesto en de slagroom door het preimengsel en breng het geheel pittig op smaak met zout en peper.
- Snijd de vis in stukken van ca. 4cm, besprenkel die met citroensap en bestrooi ze met zout en peper.
- Doe het preimengsel in een ovenschaal en schep de vis er door. Dek de schaal af.
- Verwarm de oven voor op 220 graden. Zet de schaal op een rooster, in het midden van de oven en laat het gerecht in ca. 25 minuten gaar worden.
- Snijd de Ciabatta open en schep er de vis-preischotel op.

'They're funny things, Accidents. You never have them 'til you're having them.'- Eeyore

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 16:52

Jummie, dat klinkt lekker!!! Ga ik volgende week proberen!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie