Vanille/Chocolade kwarktaart

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille

Vanille/Chocolade kwarktaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 19:22

Na diverse kwarktaart varianten gemaakt te hebben (bijvoorbeeld de [VT] Citroen/limoen kwarktaart ) wilde ik nog wat anders proberen:

Afbeelding

• Dr. Oetker kwarktaart pakket, neutraal
  • 500 gram vanille kwark
  • 250 ml slagroom
  • 400 ml water
  • 50 gram boter
  • Chocolade
  • 2 zakjes vanille suiker

De bodem:
Boter smelten in een pan en het zakje 'bodem mix' toevoegen. Goed roeren.
De kruimelige koek in de bakvorm, met een lepel aandrukken en glad strijken.
Bakvorm in de koelkast tot dat de kwark vulling klaar is.

De vulling:
400 ml water, 250 gram slagroom, 500 gram kwark, de 2 zakjes vanille suiker en het zakje 'taart mix' in een mixer. Goed mixen.
Ondertussen een hoeveelheid chocolade naar hoeveelheid raspen of in de blender. Deze kruimels met de kwark mee mixen.

Bakvorm uit de koelkast halen en de kwark er in gieten. Glad strijken en terug in de koelkast.

Ondertussen chocolade au bain marie smelten en wanneer deze goed gesmolten is de bovenkant van de taart versieren. Daarna de chocolade hard laten worden.
Hierna een 2de keer choclade au bain marie smelten maar alleen de bovenste laag van de kruimels, zo dat het kruimels blijven. Deze komen over de bovenkant van de taart.

Ik heb voor de chocolade in de vulling en de donkerkleurige bovenlaag een reep melk chocolade gebruikt.
De chocolade kruimels boven op zijn van een aantal suprise eieren (melk/witte chocolade), welke ik in stukken had gebroken alvorens het smelten.

Fouten; de flinke plakaat choclade is niet meer te snijden. Bij aansijden is de taart een zooitje geworden Tong uitsteken Beter is misschien wat stroken of figuren te spuiten.
De kruimels boven op zijn te groot, hierdoor ook niet meer te snijden. Kruimels mogen dus kleiner.
Ik heb te vlug de eerste chocolade laag er boven op gegaan. Hierdoor heeft de kwark niet mooi kunnen opstijven. Even wachten dus voor het afwerken.

Persoonlijk vind ik de citroen/limoen taart 10x lekkerder, maar ik houdt dan ook niet zo van chocolade...
Chocolade liefhebbers vinden hem denk ik geweldig. Lachen

KarinvdM

Re: Vanille/Chocolade kwarktaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 19:26

Het klinkt erg lekker, maar ik hou ook van chocolade.
Anders misschien alleen brokjes chocolade er door doen en niets erop, of de gesmolten chocolade op de bodem ipv op de taart?

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:09

Ik wist dat ik dit topic niet moest openen Huilen van het lachen Hij ziet er echt heel lekker uit!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 20:08

Oh, ziet er superlekker uit! Dat ga ik ook eens maken binnenkort, net als die citroen limoen taart.. Heerlijk!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:45

Mireiheheiheille! No Cheer

Doe je het weer he Tong uitsteken Ik ben dol op frisse taarten, maar deze klinkt en ziet er te heerlijk uit Kwijl Kwijl

Ik kom binnenkort wel een keertje langs Haha! Schijnheilig

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 17:02

aaaaaaaah ik ben een choco freak dus ik ga hem zeker ook een keer proberen Haha!