Lekker vloeibaar eten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Lekker vloeibaar eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 20:27

Nadat eergisteren mijn verstandskies eruit is gesneden en dit nogal wat teweeg brengt (idioot veel pijn, ontsteking, opgezwollen gezicht en hals, bijna niet kunnen slikken), ben ik op zoek naar vloeibaar voedsel-tips die ik wel naar binnen kan krijgen.

Ik heb de koelkast al vol vla staan, en ook tomatensoep lukt, maar verder kom ik eigenlijk niet met bedenken wat ik naar binnen zou kunnen krijgen. Heeft iemand hier tips wat wel lekker is?
Mag ook iets zijn wat gepureerd moet worden, ik heb zo'n blender-ding. Als het maar lekker is Lachen .
Dus, tips zijn HEEL erg welkom!

Anoniem

Re: Lekker vloeibaar eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 22:42

Appelmoes?
Smoothies?
Fruitontbijt (zitten er nog vezels in / vult vrij aardig).
Brinta / andere pap?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 22:47

Spinazie à la creme? Of mag dat niet vanwege de fliebels? En heb je zin om er wat tijd voor uit te trekken? Zo ja, weet ik nog een te gek recept van aardappelsoep. Laat maar weten of je dat wilt, kan evt nog wel meer gepureerde soepjes zoeken in m'n soepenboek. Lachen

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 15:50

Spinazie a al creme zou ik misschien nog een keer door de blender kunnen doen, zodat de stukjes nog meer verdwijnen. Dat vind ik wel lekker Vingers aflikken . Die aardappelsoep klinkt ook goed, heb je daar het recept van? Die kan ik dan misschien over een paar dagen eten, kan nu niet eens mijn nek draaien Nagelbijten / Gniffelen .

Brinta houd ik niet zo van, maar appelmoes is ook een goede inderdaad Ja .

LauraV93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 15:59

fruithapjes van Olvarit Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 16:02

Slim fast ect. heeft van die smoothies. Ze zijn uiteraard zonder stukjes ect. maar bevatten in ieder geval veel voedingsstoffen en aardig veel energie. Wel zijn ze erg vullend, maarja zo zijn ze natuurlijk ook bedoelt Knipoog
Of het lekker is weet ik eigenlijk niet.

En havermout dan, of is dat weer de vezelig? Heel veel dingen kun je ook gewoon in de blender doen, beetje vocht erbij.

Babypotjes zijn ook wel een heel goed idee

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 16:03

natuuryoghurt mixen met verse aardbeien en naar smaak suiker ingooien en koud drinken met een rietje
ERRUG lekker, maar helaas nu geen aardbeiseizoen
roomijs?

en qua hartige hapjes: ik ken iemand die niet van het omhulsel hield dus die lepelde bitterballen uit
kaassaus met aardappelpuree en stoofvleessaus?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 16:03

Ik weet nite of dit te vast voor je is maar toen ik net mijn blokjes beugel had kon ik ook niet anders dan slikken. M'n moeder deed doperwtjes, kaas en aardappelen in de magnetron opwarmen en dan pureren... ziet eruit als graskwijl maar is echt heel lekker Clown het is echt gifgroen hoor... maar ik vond het heel lekker Haha!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 16:05

mwoehaahaa je moet aan de graskwijl rinske Haha! Haha! Haha!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:35

Ik waarschuw alleen even Tong uitsteken Het is echt lekker hoor! ik keek er eerst ook vies naar maarja... honger doet eten Knipoog

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:47

Sinaasappel persen, dat sap in de blender gooien, appeltje en banaantje erbij.. Blender op z'n hardste stand en je hebt een heerlijk papje Vork Kan vast ook met andere soorten fruit, ik vind deze altijd erg lekker Haha!

Je hebt tegenwoordig ook andere varianten van appelmoes, met peer of met aardbei ofzo. Ik weet niet meer wat het was, maar zag het toevallig staan van de week.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 20:09

poeniwoeni schreef:
fruithapjes van Olvarit Haha!

Ieks, die lijken me echt niet lekker Huilen van het lachen . Zelfgemaakt fruithapjes lijken me dan wel weer eetbaar, haha.

Die erwtjes-aardappeltjes-kaas lijkt me wel lekker eigenlijk, om het extra te pureren zou ik deze natuurlijk in de blender kunnen mikken Haha! . Er zitten zeker goede suggesties bij, morgen vriendlief maar eens even inkopen laten doen Ja .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:14

Blikje ragout met goed doorgekookte rijst. Is erg zacht dus hoef je denk ik niet meer te pureren. Erg lekker als je de toch vaak zoete dingen als shakes ed zat bent.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:30

macaroni met tomatensaus lukt ook goed. Bij mij iig wel toen.
Van de babyhapjes vind ik alleen de bruine bonen met appels erg lekker en de fruithapjes zijn ook goed te doen, maar met een blender is zelf maken natuurlijk lekkerder.
Mijn moeder doet altijd hutspot nog in de mixer/blender anders zitten er nog stukken ui in en dat lusten ze niet. Is dan ook erg smeuiig en zowat met rietje op te drinken.

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:44

brinta pap !!! is egt lekker
smoothies (wat al was gezegd)
stampotten(Zonders spekjes dan)
yoghurt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 18:02

olvarit fruithapjes Vingers aflikken
rabarbermoes Vingers aflikken Vingers aflikken
bitterkoekjesvla Vingers aflikken

Haha!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:24

Ik heb door artrose in mijn kaakgewrichten (en daardoor overbelasting van kauwspieren Clown ) 8 weken op vloeibaar eten geleefd.

Ik dronk/'at':
- 1 fles hero fruitontbijt per dag
- 1 x cup a soup waar ik mijn brood indoopte, zonder korst uiteraard
- thee met biscuitje die ik erin doopte
- puree die eerst even door de staafmixer is gegaan
- visstick/kipfilet door de staafmixer
- doperwtjes en sperzieboontjes door de staafmixer
- yoghurt, vla, etc.
- fruit geraspt

Ik heb het 8 weken uitgehouden (was wel afgevallen), dus het moet je vast wel lukken. Knipoog (ervan uitgaande dat jij er niet zolang op zal moeten leven Haha! )