cola-verslaafd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

cola-verslaafd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 20:46

meer mensen die dit probleem hebben?
ik ben echt verslaafd aan cola light (pepsi light eigelijk Bloos ), voel me vaak echt heel duf als ik geen cola drink, en vaak heb ik 's ochtends al zin in cola.
Er gaan hier gerust 6 flessen cola light per week doorheen (van 1,5 liter he..) echt niet gezond dus, niet alleen al die zoetstoffen maar ook slecht voor de tanden enzo.. wil ook echt wat proberen te minderen maar wordt dan zo suf zonder cola

nog meer verslaafden aanwezig die graag wat willen minderen? Haha!

geerke

Re: cola-verslaafd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:52

nee,ik ben aan niets verslaafd,behalve aan paarden....
kijk uit met die zoetstoffen!!!dat is echt troep,kijk maar eens op google bij aspartaam...die verslaving is denk ik te wijten aan de caffeine,dat kan net zo verslavend werken als roken,heb ik eens gehoord.
Afkicken dus...(makkelijk gezegd..)

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:56

Jemig, waarom drink je zoveel cola? Hoe ben je zo begonnen? Woon je nog thuis of alleen?
Ik zou echt minderen als ik jou was, het is zoooo ontzettend slecht voor je (heb je uberhaupt nog wel tanden Bloos ?)
Hoeveel glazen cola drink je ongeveer per dag? Pffff, drink zelf gelukkig echt nooit cola, alleen op verjaardagen en soms tijdens stappen als ik mega dorst heb want dorstlessend is het zeker wel.
Laatst bijgewerkt door Parce op 05-02-08 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:57

mijn vriend was er echt aan verslaafd
gelukkig nu niet meer!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:57

praat me er niet van. Als myn ouders my niet continu op de vingers zouden tikken zou ik ook anderhalf liter makkelijk wegdrinken per dag.

Best erg.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:59

ik niet verslaafd, maar heb er wel vaak zin in, en vooral in die 'goedkope' cola, omdat daar extra lekker smaak inzit. 1 glas per dag, blijft het bij

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:00

Ik heb er soms ook wel last van, neit zwaar, ik kan ook gewoons toppen als ik wil, maar soms krijg ik wel 3/4 galzen op in 1 dag Bloos

Maar ik hebook wel dagen waarop ik het niet drink, dus het wordt wel enigszins gecompenseerd

Ringetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:01

Mijn vader is ook verslaafd geweest aan cola. Die heeft van de ene op de andere dag geen cola meer gedronken en is er nu helemaal van af. Veel succes ermee!

snoef

ik heb het ook hoor, tis dat me mam er nog een rem op zit maar ik lust er echt wel pap van;)
In het weekend gaan er zeker 2 flessen doorheen

Mano88

jup ik deel mee in dit lot Bloos

Coca Cola... laat me er alleen mee en er gaat gemakkelijk een fles per dag doorheen (daarom neem ik het ook maar niet mee naar werk)

ik kan opzich best zonder... denk ik, maar als ik niet zonder hoef, dan doe ik dat ook niet.. Nagelbijten / Gniffelen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 21:10

Aldewereld schreef:
Jemig, waarom drink je zoveel cola? Hoe ben je zo begonnen? Woon je nog thuis of alleen?
Ik zou echt minderen als ik jou was, het is zoooo ontzettend slecht voor je (heb je uberhaupt nog wel tanden Bloos ?)
Hoeveel glazen cola drink je ongeveer per dag? Pffff, drink zelf gelukkig echt nooit cola, alleen op verjaardagen en soms tijdens stappen als ik mega dorst heb want dorstlessend is het zeker wel.

tja, is er gewoon ingeslopen denk ik, was jaren geleden gewone cola, maar uiteindelijk cola light geworden, ik lust niet veel anders. ik woon gewoon thuis, als ik werk dan drink ik tussen de middag cola, en na het werk een paar glazen en 's avonds na het avondeten, en 's avonds rond een uurtje of 8 nog wat.. eigelijk best erg als ik het zo terug lees.. zat net op aspartaam.nl te kijken, schrik daar best een beetje van Bloos ik moet eigelijk ook gewoon accuut stoppen maar dan wordt ik echt zo suf en chaggerijnig zonder cola, en kan me dan ook niet goed concentreren, en krijg enorm hoofdpijn. Lees op die site dat dat ook deontwenningsverschijnselen zijn Nagelbijten / Gniffelen dat klinkt wel echt als een verslaafde eigelijk..
en ja hoor, heb nog wel tanden Haha! ik heb altijd een goed gebit gehad, dat is helaas de laatste jaren wat slecht geworden (veel gaatjes, maargoed, dat is eigelijk ook niet gek als ik bekijk hoeveel cola ik drink)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:21

Mazzel-meid schreef:
zat net op aspartaam.nl te kijken, schrik daar best een beetje van Bloos

Voor mij al een reden om daar niet te kijken... Vork

Weet je wat het is, dood gaan we allemaal. En ik wil niet achteraf overal op terug kijken en denken van.. waarom heb ik mezelf daarvan allemaal onthouden?

cola is niet goed maar sap ook niet. als je alleen dingen zou eten en drinken wat 'goed' is.. dan denk ik ook niet dat je echt heel lang leeft, tegenwoordig is alles kankerverwekkend Koe

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 21:23

dat is ook wel zo ja Ja en je moet ook nog wel een beetje genieten toch Haha!
maar lees daar ook dat één van de verschijnselen is dat je ogen hard achteruit gaan, bij mij is dat de laatste jaren wel extreem erg, en ik heb ook veel hoofdpijn. Kan opzich geen kwaad om eens 60 dagen (alsof het niks is Knipoog ) zonder aspartaam te leven, kijken of dat scheelt in hoe ik me voel enzo..
best lang eigelijk, 60 dagen om dat helemaal uit je lichaam te krijgen..

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:25

hmm succes ermee, ik zal je hier wel steunen! zegt zij stoer, met een fles cola naast haar

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 21:28

Loesje88 schreef:
hmm succes ermee, ik zal je hier wel steunen! zegt zij stoer, met een fles cola naast haar

haha thnx Haha!
*heeft net de fles cola terug in de kelder gezet* (en heb nu alweer zin Bloos Haha! )

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:08

Als ik jou was zou ik zowiso geen light producten meer drinken daar zit aspertaan (weet niet of ik het goed schrijf) en dat is kankerverwekkend. In de meeste gewone cola's zit dat niet. Ik kijk altijd voor de zekerheid op het etiket.
In somige zit het nanelijk wel.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:11

*cola-verslaafde meldt zich* Het is niet eens dat ik cola het lekkerst vind, ijskoude 7-up vind ik bijvoorbeeld véél lekkerder. Vork Maar uit gewoonte pak ik gewoon altijd cola (7-up hebben we niet) in plaats van een pak dubbelfris oid uit de koelkast...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 10:56

Hier nog een mega cola light verslaafde...
Gelukkig ben ik er nu een beetje van af, ik ben geswitched naar sapjes en veel water, maar ik kan echt niet zonder af en toe een heerlijk ijskoud glas cola light! vooral als ik thuis op de bank zit moet ik echt cola drinken. Ik heb mezelf nu de beperking van 3 glazen per dag opgelegd.
Eigenlijk is dat nog steeds veel te veel, maar als je het vergelijkt met vroeger is het al een hele verbetering!

Ik ben bang dat ik de ergste verslaafde van jullie allemaal was!
Ik dronk overdag op mijn werk gemiddeld 4 blikjes cola light en 's avond thuis dronk ik een hele 1,5 liter fles leeg... Bloos

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 11:04

UITKIJKEN!

Mijn buurmeisje dronk jarenlang alleen maar cola light en ook gigantische hoeveelheden.

Toen werd ze ziek, last van de darmen, buikkrapmen. Heel onderzoek geweest en de stoffen in de cola hebben gewoon doordat zei jarenlang zoveel cola dronk haar darmwand aangetast waardoor ze nu op een heel streng dieet zit van allemaal dingen die ze wel of niet mag hebben omdat haar darmen bepaalde soorten voedsel niet meer aankan. En natuurlijk mag ze geen cola meer.

En nadat ze gestopt is met dat cola drinken, Kreeg ze allemaal gaatjes in haar gebit, hele glazuurlaag aangetast...

Dus niet zoveel cola zuipen hoor is echt niet goed...

Ik zuip met me vriend ook wel ''ens een normale literfles cola leeg in een dag, maar verder drink ik geen cola eigenlijk..

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:19

Ik heb het nooit in huis. Vind het gewoon niet lekker. Ik drink misschien per jaar (!) 5 glazen Cola Light. En dan omdat er niets anders is, en ik dorst heb... Met uitgaan, en ik moet BOBben, vind ik het nog wel eens lekker. Ook omdat de caffeine me wakker houdt. Haha!

Het is ook zo slecht voor je... moet je nagaan: als je een roestige spijker in een glas cola laat vallen, komt hij er schoon weer uit. Wat een troep moet dat wel niet zijn! En als ik jonge mensen zie met zeer slechte gebitten, zijn dat vaak cola-liefhebbers. En over aspartaam zullen we het maar helemaal niet hebben.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:39

*meld zich*
Ik ben/was ook ontezettend cola verslaafd, als ik om een uur of 4 'nog' geen cola had gedronken werd ik helemaal naar, en voelde zo'n behoefte tot suiker.
Maar met een beetje zelfbeheersing is die verslaving na twee dagen over, nu ben ik zwaar geminderd en red ik het met een fles per week.
(maar als ik eenmaal begin, dan voel ik meteen die verslaving weer, het is ook ZO lekker en -vooral- ZO ongezond)

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 18:19

Cola, ik vind het zo super vies Clown

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:17

SONY schreef:
UITKIJKEN!

Mijn buurmeisje dronk jarenlang alleen maar cola light en ook gigantische hoeveelheden.

Toen werd ze ziek, last van de darmen, buikkrapmen. Heel onderzoek geweest en de stoffen in de cola hebben gewoon doordat zei jarenlang zoveel cola dronk haar darmwand aangetast waardoor ze nu op een heel streng dieet zit van allemaal dingen die ze wel of niet mag hebben omdat haar darmen bepaalde soorten voedsel niet meer aankan. En natuurlijk mag ze geen cola meer.

En nadat ze gestopt is met dat cola drinken, Kreeg ze allemaal gaatjes in haar gebit, hele glazuurlaag aangetast...

Dus niet zoveel cola zuipen hoor is echt niet goed...

Ik zuip met me vriend ook wel ''ens een normale literfles cola leeg in een dag, maar verder drink ik geen cola eigenlijk..

oh dat is best schokkend Bloos!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:20

Oh, ik heb ook een hele periode echt VEEL cola light gedronken... In het weekend inderdaad al vaak ´s ochtends. Noodgedwongen moest ik ermee stoppen en nu kan ik vaak echt geen cola light meer zien!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:20

Verslaafd ben ik niet, maar ik drink ook best veel cola. Bloos!

Eigenlijk denk je er niet eens bij na. Nagelbijten / Gniffelen Achter de computer, als ik thuis kom etc...

Nadat ik ziek ben geweest drink ik alleen nog maar Dubbel Fris, dus ik ben minder cola gaan drinken. Lachen Zit hier trouwens stiekem nog met een glas cola. Bloos