Testrecept : Tagliatelle Met Broccoli-Pesto saus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Testrecept : Tagliatelle Met Broccoli-Pesto saus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:30

Hallo allemaal,

Hier weer het nieuwe testrecept! Lachen

Naar aanleiding van deze test geven we een gezamenlijk cijfer, die achter het recept in het overzicht komt te staan. Zo ontstaat na verloop van tijd een leuk overzicht van welke recepten erg lekker zijn en welke minder. Bovendien komen er dan ook meer tips los om het -indien nodig- te verbeteren en kun je er makkelijker iets uitkiezen.

Per PB aan Kris of Elles kun je aangeven dat je mee wilt doen met dit recept.

Wat is de bedoeling:
Je hebt voor dit recept een maand de tijd om het aan een groep slachtoffers naar keuze voor te schotelen. Geef het recept een cijfer en zet dat -samen met je commentaar, dingen die je anders hebt gedaan en eventueel een foto- in het topic. Aan het einde van de maand worden alle cijfers opgeteld en komt er een gemiddelde uit. Dat wordt in het overzicht van recepten gezet, zodat het meteen duidelijk is met welke recepten je de show kunt stelen bij vrienden en familie Lachen

Deze maand is de keuze gevallen op: [VT] Tagliatelle Met Broccoli-Pesto saus

Afbeelding Tienus63 (7,5) (Sonja Bakker-proof, dus aangepaste versie)
Afbeelding Susanne_ (7,2)
Afbeelding Sanne86 (7,5)
Afbeelding Duke (7,5)
Afbeelding Marina
Afbeelding Esther82 (8)
Afbeelding Kaka (7)
Afbeelding Lenneke_
Afbeelding Oscar
Afbeelding Cyntje
Afbeelding Leonie_1986
Afbeelding Sirius_ (7)
Afbeelding _Anca_ (7,5)
Afbeelding Risje
Afbeelding Ezumii (8)
Afbeelding Sizzy (6,8)
Afbeelding Eejj (8)
Afbeelding
Afbeelding

Wanneer je de kans hebt om er een foto van te maken als het klaar is, doen! Erg leuk Ja

Probeer je zoveel mogelijk aan het recept te houden, anders zijn de cijfers niet echt meer betrouwbaar Knipoog

Het testrecept blijft een sticky, tot het volgende recept er staat.

Sanne86

Re: Testrecept : Tagliatelle Met Broccoli-Pesto saus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:17

Het klonk erg lekker en daarom wilde ik dit gister gaan maken, maar in de winkel kon ik nergens een pakje honig pesto vinden ??!! waar staat dat bij, of niet in alle winkels verkrijgbaar? ik was in de c1000, dus toen dacht ik dan pak ik maar gewone pesto, en heb ik de groene tagliatelle weer terug gelegd omdat ik die wel erg duur vond (student he Schijnheilig ) en ik nu toch niet het "echte "recept kon volgen, voor de rest wel aan alles gehouden en ik vond het hartstikke lekker!!! Vingers aflikken

misschien maak ik hem binnenkort nog eens helemaal volgens recept als jullie wat meer kunnen vertellen over dat pakje honig pesto?!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:36

Het zou best kunnen dat dat niet meer verkocht wordt, het recept is nl al vrij oud (2002) Lachen

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:49

Ik dacht dat ik het hier wel bij de AH heb gezien.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:54

Ik zou zeggen, gewoon 1 of 2 eetlepels (groene) pesto uit een potje erdoor heen doen. Ik ga het testrecept maken! Wel ook SB-proef, dus slankroom in plaats van Creme Fraiche.

Hubbie houdt niet zo van tonijn, maar ik ga ervan uit dat dit wel moet lukken. Knipoog Als ik wat vrijer mocht zijn met het recept, had ik voor gerookte zalmsnippers gekozen, maar ik ga me proberen zoveel mogelijk aan het recept te houden.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:00

Ik wil een vegetarische variant gaan maken, mensen nog suggesties wat ik in plaats van tonijn kan gebruiken?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 23:07

marina schreef:
Ik wil een vegetarische variant gaan maken, mensen nog suggesties wat ik in plaats van tonijn kan gebruiken?

Quorn o.i.d.

Honig pesto saus is nog gewoon verkrijgbaar, hoewel niet iedere super het in z'n assortiment heeft.
Het staat, als het verkrijgbaar is, gewoon bij de pasta sauzen.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 23:35

Bij onze Appie hebben ze helaas ook geen honig pasta pesto. Zal van de week eens even bij de Boni kijken, en als het er daar ook niet is, maak ik het wel gewoon met een paar eetlepels groene pesto. Zit er niet meer in dat pakje pasta pesto dan? Bjvoorbeeld meer sauzig iets, dus met room o.i.d. er door? Of zal alleen pesto toevoegen genoeg zijn?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:14

Ik denk dat alleen een paar eetlepels pesto toevoegen, wel genoeg moet zijn. Je hebt immers ook al de creme fraiche.

Ik ga het vanavond maken. Zal gemiddelde cijfer van hubbie en mij dan ook vanavond doorgeven. Knipoog
Hubbie was er al blij mee, want Sonja B had vanavond iets kariger in het boek staan. Maar ik maak het SB-proof, dus dan moet het ook mogen. We zijn wel pasta-liefhebbers, dus moet goedkomen. Knipoog

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 14:33

Ik heb me niet aangemeld als test-kok, maar he het recept gisteren wel gemaakt. Ook bij 'onze' AH was de Honig Pasta Pesto of uitverkocht of uberhaupt niet verkrijgbaar, dus heb ik er twee lepels pesto door de saus geroerd.

Het was heerlijk! Nu vind ik persoonlijk dat je met creme fraiche en pesto alles lekker kunt maken, maar dit recept was zeer geslaagd en ook zeker een blijvertje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 14:34

Wat is je cijfer? Haha!

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 14:46

O ja, das ook wel handig inderdaad

Een dikke 8!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:06

Dit is wel een beetje een recept dat niet mis kan gaan, he? Broccoli, tonijn, pesto en creme fraiche. Als 1 van mijn brouwsel niet helemaal lukken zoals ik voor ogen had, gooi ik er meestal op het op te leuken wel 1 van die ingredienten in.

Maar, ik meld me ook aan (scheelt weer een dag bedenken wat we moeten eten). Misschien dat ik me er dit weekend aan waag. Als ik tijd heb maak ik zelf wel pesto, is toch lekkerder dan uit een potje.

Is dit trouwens voldoende om me aan te melden als tester, of moet ik nog even een semi-officieel pbtje aan kris of elles tegenaan doen?

Sanne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 19:26

Ik sta ook tussen de testers zie ik (zonder aanmelding Clown )
maar ik heb zo goed als het recept wel gevolgd, vond het erg lekker dus ik zou zeggen een 7,5!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 20:02

Ik heb gewoon iedereen die beloofd heeft het recept te maken toegevoegd hoor... Schijnheilig Knipoog Haha!

Heb het even overgenomen omdat tentijde van aanmaken dit topic / uitkomen BBB Elles op vakantie was en Kris in een hele drukke periode zat, en ja, nou heb ik het topic geopend, dus vind het wel handig om het bij te houden Lachen

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:19

Ik heb dus Blue Band Finesse gebruikt ipv creme fraiche, vanwege SB-en. En dus pesto uit een potje.

Ik vind het geen 8 waard, maar wel erg lekker. In het begin leek het wat flauw, maar na een paar happen is het toch wel erg lekker. En machtig! Ik geef een 7,5 en ook mijn hubbie vond het erg lekker en geeft een 7,5. Dus gemiddeld.... *tromgeroffel*... een 7,5! En snel klaar! Kwartiertje bezig geweest.

Foto's:

Afbeelding

Rechtsboven: een deel van de ingrediënten (pasta en broccoli stonden al op het vuur). Handig knoflook-rasp-schaaltje met hoopje geraspte knoflook (voor mensen zich afvragen wat dat is).
Rechtsmidden: ik doe bij groente, pasta en aardappelen altijd een beetje olijfolie erbij tijdens het koken, dan kookt het niet over. Knipoog
Rechtsonder: 4-seizoenenpeper erover!
Grote foto: eindresultaat op het bord!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:08

Ik ga het morgen maken. Ben heel benieuwd!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:22

Wel, ik heb me er zojuist ook aan gewaagd, hieronder het resultaat:

Afbeelding

Het was erg lekker, maar wel ontzettend machtig. Meestal reken ik 100 gr droge pasta pp, maar nu heb ik 150 genomen (had al een voorgevoel dat het heavy zou zijn), hier hadden we precies genoeg aan. In plaats van pestosaus uit een pakje heb ik een sausje gemaakt van een beetje bouillon, de creme fraiche (light) en verse pesto van de AH. Helaas had de AH geen groene tagliatella, dus het is gewoon witte. Ik had ook nog wat bloemkool over, dus ik half broccoli, half bloemkool genomen, maakt qua smaak niet uit. Ik vind het recept wel een 7 waard (ben niet zo makkelijk tevreden te stellen Haha! )

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:01

Ik geef t ook een 7 Lachen Net opgegeten. Mijn vriend lust geen broccoli en pesto maar geeft t ook een 7 Lachen

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 10:54

M'n dochtertje van 1,5 jaar heeft het nu ook twee keer op (restjes pureren en in de vriezer gedaan). En zij heeft het tot twee keer toe met smaak gegeten! Het bordje was helemaal leeg! Helaas kan ze nog niet praten, dus geen cijfer geven. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 09:41

Ik heb me niet aangemeld als tester, maar dit recept leek me zo lekker dat ik het gister gegeten heb!

Zowel mijn vriend als ik vonden het allebei heerlijk!
Maar het is wel super machtig...
Ik kon alleen een honig tomatensaus met pesto vinden, dus ik heb groene pesto uit een potje gebruikt.
Zowel van mij als mijn vriend ( die een erg moeilijke eter is ) een dikke 7,5!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:31

mh klinkt lekker!
Wil het graag eens testen, alleen moet het dan wel de aangepaste versie worden. Vriendlief lust geen crema-fraiche namelijk.

Mag je dan wel officieel meetesten als je het ietsjes aanpast?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:24

Niet zeggen dat er crème fraiche doorheen zit, dan eten kerels alles zo op waarvan ze normaal zeggen:"Lust ik niiieeeetttt! Zij zijn groot en ik is klein!
Ik heb er kookroom van Blueband doorheen gedaan vanwege mijn SB-dieet en omdat ik de CF vergeten was.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 14:49

Tsja, al eens geprobeerd, trapt hij echt niet in helaas;-)

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 19:36

Wij hebben het vanavond gegeten, en unaniem een 8 hier.. Heerlijk Ja.
Ook geen Honig Pasta Pesto kunnen vinden trouwens Clown