heerlijke tapas recepten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

heerlijke tapas recepten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 12:39

na een week andalusie was ik helemaal geïinspireerd en heb ik met oudjaar de volgende tapas gemaakt, aanraders!

Zure worteltjes
- paar worteltjes in dunne plakken snijden en een tijdje laten marineren in azijn, olijfolie, uitgeperste knoflook en gemalen koriander

zure spiesjes
- een geroosterde paprika in repen snijden en aan een cocktail prikker doen met een zongedroogd tomaatje, zilveruitje, augurk, evt een kapperappeltje, en een olijf

garnalenrol
- heel dun gesneden lange plakken courgette en gare cocktailgarnalen marineren in een mengsel van azijn, olijfolie en knoflook. Daarna de garnalen in de courgette rollen en vastzetten met een cocktailprikker

salmorejo
- tomaten ontvellen, zaadjes eruit halen en pureren. Brood (zonder korstjes) laten weken in water en door de tomaten scheppen. Op smaak brengen met azijn, olijfolie en uitgeperste knoflook. het blijf een dik mengsel! Serveren met erover wat fijngehakt gekookt ei en spaanse ham.

- montadito van zalm, ham en garnalen
op een stukje stokbrood een plak serranoham, gerookte zalm en een garnaal leggen, en bestrooien met fijngesneden bieslook.

Sterre_Nova

Re: heerlijke tapas recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 13:06

Tjjee, wat een heerlijk tapas recepten, en nog helemaal geen reactie/??
Ik heb van het weekend een feestje en ga wat van je recepten gebruiken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 13:12

Laat maar weten hoe ze smaken, ik maak ze toevallig zaterdag ook weer.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 13:15

Tong uitsteken Mjam! Klinkt lekker!

Voor tapas ben ik ook altijd erg gek op dolmadakia. Dat zijn wijnbladeren met daarin gehakt, rijst en feta. Beetje zout en peper erbij, heerlijk! (mengsel maken, in wijnbladeren rollen, 30 minuten koken met bord op de bladeren, zodat ze niet uit elkaar vallen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 13:16

ik vind dadels met spek er omheen heeeerlijk Vingers aflikken

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 21:07

o tapas, mjammie

Ik maak meestal een zalm-monchoe rol.
>> monchoe uit de koelkast leggen en goed zacht laten worden. Een vel gerookte zalm neerleggen en smeer hier voorzictig de monchoe over uit. Doe er een beetje peterselie overheen strooien. Rol de zalm op, en doe hem in een vershoudfolietje, minimaal 30 minuten in de koelkast laten opstijven.
Snijd de rol net voor het serveren in plakjes van een cm. dikte.

Ook maak ik vaak mini-sate >> gewoon zoals je gewone sate maakt voor de bbq, alleen dan mini aan een worsteprikker Knipoog

Balletjes in tomatensaus - ook lekker

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:01

Zo, even een stipje!

Heb nog een tip voor één de recepten van TS: dun gesneden courgette plakken is prima te doen met een kaasschaaf. Knipoog

Inge81: je kan parmaham gebruiken ipv zalm. Knipoog Is ook erg lekker met de monchoe.