Waar kan je éch chinees eten ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Waar kan je éch chinees eten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 17:24

Het lijkt misschien een rare vraag ... Haha!
Ik ben 2 jaar geleden in China op vakantie geweest en heb daar zo súper lekker gegeten ! Het eten lijkt totaal niet op wat je hier bij de Chinees krijgt. Dit zal uiteraard aangepast zijn aan de smaak van de gemiddelde hollander Knipoog en wat hier te krijgen is aan kruiden e.d.
Nu vroeg ik me af of er iemand is die weet waar ik wél echt Chinees eten kan kopen of dat er ergens een restaurant is met authentiek chinees eten. Wij hebben in Dordrecht een waanzinnig goed Chinees restaurant, maar helaas, het is toch niet het échte chinese eten ....
Ik weet ook dat er in Rotterdam een grote winkel is met allerlei kruiden enzo, maar als je geen keukenprinses bent schiet dat ook niet op Vork
Is er iemand die mij kan helpen ??? Het klinkt raar maar ik heb nog steeds af en toe heimwee naar dat heerlijke eten !

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Re: Waar kan je éch chinees eten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:04

t is niet naast de deur, maar in hilversum royal mandarin daar kan je echt super eten. het echte chinees uit china

sas

Smartiej

Berichten: 655
Geregistreerd: 17-10-06

Re: Waar kan je éch chinees eten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:11

Tai Wu in Rotterdam. Echt chinees en superlekker. Je moet maar kijken wat er op internet over te vinden is. Echt super Lachen

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78500
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Waar kan je éch chinees eten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:19

Ga eens naar de betere chinese restaurants (waarvan je ook zeker weet dat de mensen niet in Nederland geboren zijn Knipoog ), leg daar eens uit wat je wilt en vraag of de kok je wilt verrassen. De echte chinese gerechten staan niet in Nederland op de menukaart, maar ze kunnen het wel maken en doen het ook met alle plezier.

solina

Berichten: 1067
Geregistreerd: 22-09-05

Re: Waar kan je éch chinees eten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:20

bij een chinees restaurant hihihi

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Re: Waar kan je éch chinees eten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:38

Orient in de stad. Dit is een echte chinees en vind je ook alleen maar chinezen. Het klopt dat de "Nederlandse" chinees totaal niet lijkt op het eten uit China (waar ik zelf overgens niet zo dol op ben) dus daarom is Orient een aanrader!

Adres: Westersingel 4 (010) 436 77 53 en bekroond met als cijfer een 7.9 Haha!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Re: Waar kan je éch chinees eten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:54

Wij zijn een jaar of 2 geleden wezen eten bij Orient Plaza in Nijmegen. Voor jou wel wat ver Knipoog
Maar het etentje werd geregeld door iemand die een half jaar in China had gezeten. Hij had samen met de koks een menu samen gesteld om ons te laten proeven wat hij daar al die tijd had gegeten. Was lekker en idd heeeeel anders dan de gemiddelde chinees hier op de hoek!

ielsjj_

Berichten: 2587
Geregistreerd: 04-03-07
Woonplaats: Hongarije

Re: Waar kan je éch chinees eten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:58

Mijn ouders zijn een keer naar Arnhem geweest samen met onze kennis, die ook chinees zijn. Daar komen alleen maar chinezen en dan ook laat in de avond. Ze zeiden dat daar echt op chinese wijze werdt gegeten en het ook niet zomaar van bami en nasi was maar echt chinees eten...

maar verder weet ik het ook niet want ik ben er zelf niet geweest Knipoog

Anoniem

Re: Waar kan je éch chinees eten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:04

Heb eens in Amsterdam, in de buurt van het Rembrandtplein ( ergens in 1 van die zijstraatjes ) gegeten. Er zaten alleen maar Chinezen / Aziaten binnen te eten, dus dat zegt vaak ook wel genoeg. Ik heb geen idee wat ik gegeten heb ( menukaart was in karakters Haha! ) maar het was super lekker. ( de eend heb ik kunnen definiëren, de rest is me een raadsel Haha! )

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Re: Waar kan je éch chinees eten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:05

Ik heb ooit met een chinese familie bij een restaurant in de Warmoesstraat in Amsterdam gegeten. Dat zou echt authentiek chinees zijn geweest.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Re: Waar kan je éch chinees eten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:23

Tai Wu in Rotterdam Haha!. Tips van de obers, en je krijgt echt chinees eten Lachen. De chinezen zelf eten daar ook. Probeer ook eens Dimsum... Je moet wel rekening houden dat er verschillende stromingen chinees eten zijn. Cantonees en mandarijns eten is bijvoorbeeld heel anders. Orient is trouwens niet meer van een Cantonese eigenaar, de overgrote deel v.d. Cantonese klanten gaan over naar Tai Wu hoorde ik.

De chefkok is opgeleid en afkomstig uit Hong Kong Knipoog

http://www.iens.nl/restaurantsVan/Rotte ... tms?r=2003
Eten is bekroond met een 8.0 Knipoog

hiltje1973
Berichten: 290
Geregistreerd: 09-03-06

Re: Waar kan je éch chinees eten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 23:20

Sluit me helemaal aan bij Tai Wu in Rotterdam.

Zit helemaal vol met alleen maar Chinezen..... Je kunt er zelfs 'echte' chinese dingen krijgen waar de westerlingen voor wegrennen (kippenklauwtjes, pens en weet ik veel wat voor enge dingen).

Ben zelf ook in China geweest en dit is echt authentiek......

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Waar kan je éch chinees eten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 23:27

Neonlight schreef:
Ga eens naar de betere chinese restaurants (waarvan je ook zeker weet dat de mensen niet in Nederland geboren zijn Knipoog ), leg daar eens uit wat je wilt en vraag of de kok je wilt verrassen. De echte chinese gerechten staan niet in Nederland op de menukaart, maar ze kunnen het wel maken en doen het ook met alle plezier.

Dat is idd de truuk. Zo eten wij ook na ons bezoek aan China en het bevalt heel goed. Ja

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Waar kan je éch chinees eten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 23:38

op de zeedijk in amsterdam, daar zitten de échte chinese restaurants, en zit het ook altijd vol met chinezen.
in andere chinese restaurants nooit, ook niet de 'betere'.
zijn ook heel goedkoop trouwens.

Knoffer

Berichten: 4109
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Waar kan je éch chinees eten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 00:58

Er zitten wel een aantal goede op de Zeedijk, maar die tenten waar de Chinezen zelf ook zitten, zijn nou niet echt sfeervolle restaurants, dat vind ik wel weer jammer.

Paardennamen
Berichten: 2125
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Waar kan je éch chinees eten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 01:41

Tai Wu, is dat die chinees die vlakbij de Doelen en bioscoop Schouwburgplein zit? Want daar zit een chinees waar ik eens (met een Chinese, die alles uitzocht voor ons, daar wij geen karakters konden lezen Tong uitsteken ) echt authentiek chinees heb gegeten. Weet niet meer wat allemaal, maar het meeste was wel lekker Vingers aflikken Alleen de koeiemaag niet Clown

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Waar kan je éch chinees eten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 09:05

Knoffer schreef:
Er zitten wel een aantal goede op de Zeedijk, maar die tenten waar de Chinezen zelf ook zitten, zijn nou niet echt sfeervolle restaurants, dat vind ik wel weer jammer.

het gaat toch om het eten, niet om de ambiance lijkt mij, daarbij denk ik dat het ook wel ongeveer gelijk is aan waar ze in china gegeten heeft, maar ik ben daar nog nooit geweest dus dat gok ik maar.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Waar kan je éch chinees eten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 12:27

De chinezen staan idd niet echt bekend om de gezellige restaurants, schijnen een voorkeur te hebben voor tl verlichting, haha. Maar als ze mij iets lekkers te eten voorschotelen, maakt mij dat niet uit hoor Vingers aflikken
Wat een reacties trouwens, ik had niet gedacht dat er nog zoveel keus was en ik ben best bereid er een uurtje voor te rijden !
De stroming maakt me niet zoveel uit (al vind ik het Cantonees eigenlijk nog het minst lekker), het eten uit het noorden of hong-kong vind ik het allerlekkerst Vork
Ik krijg al weer helemaal trek, en ik denk dat ik mijn man gauw eens ga verrassen op een avondje uit !

Knoffer

Berichten: 4109
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Waar kan je éch chinees eten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 12:36

luxx schreef:
Knoffer schreef:
Er zitten wel een aantal goede op de Zeedijk, maar die tenten waar de Chinezen zelf ook zitten, zijn nou niet echt sfeervolle restaurants, dat vind ik wel weer jammer.

het gaat toch om het eten, niet om de ambiance lijkt mij, daarbij denk ik dat het ook wel ongeveer gelijk is aan waar ze in china gegeten heeft, maar ik ben daar nog nooit geweest dus dat gok ik maar.


Tja, das mijn mening. Ik vind het eten inderdaad het belangrijkste, maar ik vind het ook wel fijn als ik lekker kan zitten en het er een beetje gezellig en fris uitziet.

SONY

Berichten: 2141
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Regio Rijnmond

Re: Waar kan je éch chinees eten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 13:47

Ga voor de grap ééns chinees eten in Engeland je weet nniet wat je overkomt... Zo gigantisch ranzig ten opzichte van wat je krijgt als je in NL chinees gaat eten...

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Waar kan je éch chinees eten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 13:57

dat was me in frankrijk ook al opgevallen, haha. In Ecuador daarentegen is het volgens mij precies hetzelfde als in china !

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Re: Waar kan je éch chinees eten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:18

Dandy schreef:
De chinezen staan idd niet echt bekend om de gezellige restaurants, schijnen een voorkeur te hebben voor tl verlichting, haha. Maar als ze mij iets lekkers te eten voorschotelen, maakt mij dat niet uit hoor Vingers aflikken
Wat een reacties trouwens, ik had niet gedacht dat er nog zoveel keus was en ik ben best bereid er een uurtje voor te rijden !
De stroming maakt me niet zoveel uit (al vind ik het Cantonees eigenlijk nog het minst lekker), het eten uit het noorden of hong-kong vind ik het allerlekkerst Vork
Ik krijg al weer helemaal trek, en ik denk dat ik mijn man gauw eens ga verrassen op een avondje uit !


In Hong Kong krijg je Cantonees Knipoog

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Waar kan je éch chinees eten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 09:44

In hongkong kan je volgens mij krijgen wat je wilt ? Ik heb er ook portugees, indisch en duits (?) gegeten. Als ik het goed onthouden heb is cantonees allemaal wat zouter (zo proef ik het tenminste) ?

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re: Waar kan je éch chinees eten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:31

LZP --> VT

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Re: Waar kan je éch chinees eten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 11:46

SONY schreef:
Ga voor de grap ééns chinees eten in Engeland je weet nniet wat je overkomt... Zo gigantisch ranzig ten opzichte van wat je krijgt als je in NL chinees gaat eten...


Chinezen passen zich altijd aan, aan de kolonien die de landen waar ze nu zitten hebben gehad. Zo krijg je in Nederland veel zgn. indisch eten en in engeland meer indiaas. Ik heb overigens in Londen wel heerlijk chinees gegeten in chinatown.

Babi pangang is bijvoorbeeld echt niet chinees, nasi ook niet etc. Komt allemaal uit Indonesie Lachen Is dan ook weer lekker om bij een indisch eethuisje te eten dan bij de chinees Vingers aflikken

Echte chinezen vind je inderdaad op de Zeedijk in Amsterdam.