kind zonder suiker kleurstoffen tips gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

kind zonder suiker kleurstoffen tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 12:24

Let jij ook op suiker en kleurstoffen bij jou zoon of dochter, en werkt het ook? Waar koop jij je etenswaren allemaal, ik heb nu een paar dingen van zonnatura wat echt prijzig is.Ik merk zeker wel dat het werkt,ik let nu alleen op suiker en wil ook kleurstoffen gaan weg laten maar welke laat ik dan weg? Ze wordt getest op ADHD of ADD,en ze moet op school meer op haar plaats blijven zitten.

Ninx

Re: kind zonder suiker kleurstoffen tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:34

Ga naar een goede natuurvoedingswinkel, daar kun je ook veel lekkere dingen halen die met alternatieve zoetmiddelen gezoet zijn.... wel allemaal natuurlijk! Geef je kind nooit voedsel waar kunstmatige zoetstoffen in zitten! Zoals frisdrank e.d.
In de natuurvoedingswinkel zit er in de producten nooit kleurstoffen..... tenzij natuurlijk.
Het is misschien iets duurder, maar veeeeel gezonder en net zo lekker. Het kost even tijd om uit te zoeken wat het lekkerste is.
Voordeel van nu gezond eten geven is dat je kind rustiger is, maar het zal je ook dankbaar zijn omdat het later veel minder kans loopt dik te worden!!!
Succes!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 12:36

Okee bedankt ik heb gegoogeld en daar staat dat E 102 iets is wat je zeker weg moet laten.Dus dat ga ik ook proberen.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:02

Wij kochten alles bij de natuurwinkel. Ik kon ook niet tegen kleurstoffen. Ik werd er mega druk door Clown

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 13:14

Het werkte bij jou ook, en liet je ook suiker weg of alleen kleurstoffen.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:34

Alleen kleurstoffen en dat hielp heel erg goed.

Zodra ik weer bijvoorbeeld smarties van iemand kreeg ging het weer helemaal mis.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:41

Ik heb bij mijn oudste dochter ooit de tip gekregen voedsel en drinken uit de koelkast of vriezer weg te laten (koelt af van binnen waardoor het lichaam weer in beweging komt om op te warmen) en minder of geen t.v kijken. Geen suiker en kunstmatige zoet en kleurstoffen. Het is even doorzetten en omschakelen maar over het algemeen knappen ze er zienderogen van op.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:41

Ik heb een tijd een 'anti' suiker dïeet gehad. Omdat ik van te veel suiker migraine kan krijgen. Had suikervrije ranja, snoepjes, chocola enz. Zodat ik toch lekker kon snoepen Haha! (Ben nou eenmaal een vreetbeer Haha! ). We haalden suikervrije snoep op de markt. Was ook zo'n kraam. En in een soort natuurwinkel oid. Waar ze echt alles hadden.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:18

Ik werd altijd vreselijk vervelend van E104, E110 en E124. Zonder die was ik over het algemeen best lief Knipoog Suikervervangende producten heb ik nooit gehad, wordt daar altijd zo misselijk van!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:33

In mijn tijd moest ik het met rozijntjes doen ipv snoep Nagelbijten / Gniffelen Tegenwoordig heb je veeel meer keuze! Ik was allergisch voor kleurstoffen (ben er nu gedeeltelijk overheen gegroeid). Gewoon bij de natuurwinkel wat boodschappen doen (bv jam, snoep, koek etc). Natuurlijke suikers kunnen overigens geen kwaad (zoals bv in fruit zit)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 00:29

[LZP] > [VT]

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 00:33

Is Odin misschien iets voor je?
Daar kun je allemaal biologische produkten bestellen, dus ook snoep, chocolade, drinken en dergelijke. Allemaal biologisch en volgens mij zonder kleurstoffen en dergelijke.

www.odin.nl en dan kun je door klikken naar de winkel.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 00:36

Yessy schreef:
Ik werd altijd vreselijk vervelend van E104, E110 en E124. Zonder die was ik over het algemeen best lief Knipoog Suikervervangende producten heb ik nooit gehad, wordt daar altijd zo misselijk van!

Dat komt omdat je dan waarschijnlijk zoetstoffen at/ dronk. Die zitten in frisdrank bijv.
Levensgevaarlijk en dikmakend. Je lichaam kent deze stof niet, kunstmatig vervaardigd. Het wordt niet herkend en dus niet
verteerd maar opgeslagen in je vet... Die zoetstoffen zijn er ooit in de U.S.A. doorheen gedrukt omdat daar zo vreselijk veel geld aan te verdienen viel met alle mensen die te dik werden. De gezondheidsdienst heeft het daar echter nooit goedgekeurd.... maffia-praktijken dus Boos!
Anyway, lekker naar de natuurwinkel! Succes!!!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 00:38

marleen_usar schreef:
Let jij ook op suiker en kleurstoffen bij jou zoon of dochter, en werkt het ook? Waar koop jij je etenswaren allemaal, ik heb nu een paar dingen van zonnatura wat echt prijzig is.Ik merk zeker wel dat het werkt,ik let nu alleen op suiker en wil ook kleurstoffen gaan weg laten maar welke laat ik dan weg? Ze wordt getest op ADHD of ADD,en ze moet op school meer op haar plaats blijven zitten.

Met bewerkte producten mijden zal je een heel eind komen en daarvoor hoef je niet meteen naar de natuurvoedingswinkel etc. En lees de etiketten van de producten.

Als je kind inderdaad ADHD heeft kan het zijn dat een paar rondjes om de school rennen als de spanning te hoog wordt veel beter werkt om weer tot rust te komen. De spanning kan dan afvloeien, met stilzitten lukt dat niet.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 14:46

Mijn broer heeft vroeger een hele tijd een suikervrij dieet gehad, ook ivm ADHD/ADD. Druivensuiker mocht dan weer wel dacht ik. Ik weet iig dat die snoepjes die hij had ook erg lekker waren en het echt een goed effect op hem had.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:09

Ninx schreef:
Yessy schreef:

Dat komt omdat je dan waarschijnlijk zoetstoffen at/ dronk. Die zitten in frisdrank bijv.
Levensgevaarlijk en dikmakend. Je lichaam kent deze stof niet, kunstmatig vervaardigd. Het wordt niet herkend en dus niet
verteerd maar opgeslagen in je vet... Die zoetstoffen zijn er ooit in de U.S.A. doorheen gedrukt omdat daar zo vreselijk veel geld aan te verdienen viel met alle mensen die te dik werden. De gezondheidsdienst heeft het daar echter nooit goedgekeurd.... maffia-praktijken dus Boos!
Anyway, lekker naar de natuurwinkel! Succes!!!

Intressant om te lezen, ik kan namelijk ook niet tegen aspartaam, word er misselijk van en krijg koppijn.. rotzooi is het!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:46

Vroeger ben ik op een aantal dingen getest omdat ik zo druk was, zo hebben ze ook een tijd geprobeerd alles zonder suiker te geven, zelfs tandpasta zit suiker in!
Ik meen dat ik ook geen kleurstoffen kreeg maar dat weet ik niet meer, wij keken overigens gewoon in de supermarkt bij de speciale voeding.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:14

Net was er een stukje op 538 over de bekende E nummers. Aspertaan is gewoon een killer. Als je hoort wat je er allemaal van kan krijgen.

Naar aanleiding van dit stukje heb ik op internet gezocht en zag dat zelfs in peutertandpasta aspertaan zit. Ongelovelijk!

Dit is de site: http://www.bouillonmagazine.nl/e-gids.php

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:25

Ik kan volgens mij best goed tegen suikers en E nummers.
Maar ik ben sinds twee weken aan het SB, daardoor eet ik dus geen tussendoortjes en snacks meer.
Ik merkte al na 1 dag SB, dat ik me fitter voelde doordat ik suikers en veel minder vet nam.

Ik gebruik wel roomboter op mijn brood, ik ben van mening dat margarine ook kunstmatige boter is.
Ik houd me niet heel strikt aan het SB dieet, ik denk dat je dan inderdaad te weinig voedingsstoffen binnen krijgt.
't Is meer een leidraad.

Heel soms neem ik een koekje, waar zo min mogelijk vet in zit. Voor tussendoor neem ik fruit en ik drink heel veel water.
Zoals hierboven ook al is aangehaald, denk ik dat de zogenaamd gezonde vervangers van snoep, snacks en frisdrank niet allemaal even gezond zijn.
Zeker wanneer in ruime mate of in dezelfde mate genomen worden als men gewend is te snoepen, snacken of frisdrank te nuttigen. Onder het mom het is gezond en je wordt er niet dik van.

Je kunt heel eenvoudig zelf gezonde ranja maken; kook fruit en vruchten in een sappan en je hebt diksap.
http://www.kookwinkel.nl/search.asp?q=s ... an&x=0&y=0
Je kunt variëren en onderling mengen met de vruchten die je gebruikt, je lengt het aan met water en je hebt een verantwoorde frisdrank.