Tips om te lijnen.

Moderators: Nadia, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gaby

Berichten: 2360
Geregistreerd: 30-06-01

Tips om te lijnen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-02 15:19

Ik heb alles van Martine.cjb.net geplukt. De voedseladviezen daar zijn wel nuttig, de rest niet. Ik neem tenminste aan dat niemand hier anorexia heeft (Ik heb niets tegen mensen met Anorexia, hoor Lachen ).

( Waarom moet je eigenlijk ook aan komen van eten ? Frusty ).

Neem bruin (of donkerbruin) brood in plaats van witbrood

Neem liever halfvolle of magere producten, te veel vet is niet gezond

Eet niet meer fruit dan aanbevolen (2 tot 3 ons per dag)

Wees matig met koffie en thee waar cafeine in zit

Koffie valt niet onder de aanbevolen hoeveelheid vocht die we per dag binnen moeten krijgen, wat er wel onder valt is: water, (kruiden-)thee, sapjes aangelengd met water, bouillon, light frisdrank

Wees matig met light producten, drink niet meer dan 2 glazen per dag, ondanks dat het light is, zit er wel een hoop rotzooi in en zoetstoffen zijn ook niet alles!

Probeer na acht uur 's avonds niet meer te eten, je verbranding staat dan op een laag pitje en juist van de snacks die na achten nog genuttigd worden, kom je aan!

Vet hebben we ook nodig, weliswaar met mate, maar we hebben het wel nodig, neem de gezonde vetten, dat wil zeggen plantaardig, deze verteren we wel, dierlijke vetten niet. Eet dus niet helemaal vetloos, onze hersenen hebben bepaalde stoffen nodig die alleen in vet zit. Iemand die vetloos eet, kan lastkrijgen van zware hoofdpijn en bepaalde stoornissen (denk aan epilepsie). Af en toe iets eten waar wel dierlijke vetten in zitten, is absoluut niet slecht, het is zelfs gezond, als het maar af en toe is.
Tips


Als je na lunchtijd boodschappen gaat doen, zorg er dan voor dat je wel al iets gegeten hebt en drink daarna een paar glazen water, dit zorgt voor een vol gevoel en zo voorkom je dat je na de boodschappen als een gek gaat vreten van al het lekkers dat je niet kon laten liggen omdat je zo een honger had.

Eet niet te vaak een magnetronmaaltijd, vers is en blijft het gezondst.


Vitaminebommen:


Alfalfa

Appelstroop

Banaan

Broccoli

Bruin brood

Kiwi

Noten

Rode paprika

Pindakaas

Sinaasappel

Spinazie

Vette vis (haring)
Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat:


Cacoa beschermt tegen hart en vaatziekten

Olijfolie je cholesterolgehalte verlaagt

De koolhydraten in pasta gunstig werken op je stemming en helpen tegen stress

Tomaat je autonome zenuwstelsel versterkt

Ui botontkalking tegengaat

Vette vis beschermt tegen hart en vaatziekten


Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Tips om te lijnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 09:44

Gaby schreef:
Wees matig met koffie en thee waar cafeine in zit


Ai, zal dat ook gelden voor de blikjes Red Bull en Xi waar ik er dagelijks 3 van drink?? Dat staat namelijk gelijk aan de hoeveelheid cafeïne van zo´n 12 bakkies koffie Bloos Ai.. dat wordt afkicken..

Ok, allemaal leuk, maar hoe houd ik mezelf nou in toom? Na achten krijg ik al weer de "lekkere trek", zin in een koekje, chips, pinda´s, name it. En helaas is de verleiding te groot, heb ik te weinig zelfbeheersing, want vooral in het weekend eet ik me dan helemaal vol. Ik weet dat een glas lauw water drinken helpt, dat vult gigantisch, maar ik ben schijnbaar té eigenwijs Lachen

Nog een tip: poets je tanden als je op het punt staat je beheersing te verliezen Haha! Hmm.. zelf ook maar aan gaan beginnen..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers