Wat is nu gezond drinken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

Wat is nu gezond drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 23:41

Vandaag had ik het er met een vriendin over: Wat is nou eigenlijk echt gezond drinken? Ik drink echt vreselijk te weinig (soms kom ik zelfs niet verder dan de 700 ml op een dag! Bloos! , doe het niet expres maar denk er gewoon niet bij na! Vandaag een half uur hardgelopen maar na 1 slok had ik alweer genoeg water binnen om geen dorst meer te hebben)
Het is namelijk dat ik heel erg veel drinken gewoon niet lekker vind en flesjes water bij mij niet werken. Als ik erachter kom dat ik zo weinig heb gedronken dan klok ik een halve liter water naar binnen maar dan heb ik ook genoeg op voor de rest van die dag Clown
Nu vroeg ik me dus af wat nu gezond drinken is waar ook iets van een smaakje aan zit. Ik had net wat te drinken waar 9 calorieen in zaten per 100 ml maar ja ook veel zoetstoffen die ook niet echt goed voor je lichaam zijn! Spa rood lust ik (helaas) niet.
Thee drink ik ook regelmatig een kopje bij het ontbijt maar omdat ik bijna nooit dorst heb ga ik dat niet overdag vaak zetten. Melk drink ik wel regelmatig maar dat is nu niet bepaald iets waamee ik me vol kan gaan gieten Haha!

Pantykous

Re: Wat is nu gezond drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 09:43

Een beetje roosvicee bij je water misschien?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 09:49

Gezond drinken: toch wel anderhalf tot twee liter per dag.

Je komt een heel eind met truukjes: drink elke keer als je je tanden poetst een glas water, drink een glas water bij elke maaltijd (en doe dan grote glazen, dan zit je al op een liter...).

Er zijn light varianten van roosvicee als je niet te veel calorieen binnen wil krijgen; wil je ook geen zoetstoffen, dan is er nog Roosvicee zonder toegevoegde suiker.

't Is ook een kwestie van wennen, genoeg drinken. Als je thee wel lekker vindt: gewoon zetten. Vaak drink je het dan ook wel op...

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 09:53

Het is idd een kwestie van wennen, als je pas drinkt als je dorst krijgt ben je eigenlijk al te laat, gewoon regelmatig drinken nemen, zo'n 8 glazen per dag of 4 flesjes water....
koffie telt niet mee!
Je hebt ook lesini-light, een soort ranja, is dat geen idee?
al weet ik niet hoe gezond die zoetstoffen daarin zijn....

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 09:58

Vind je Crystal Clear niet lekker?
Of gewoon water met zoals sokje al zei een beetje roosvicee?

Leer het jezelf gewoon aan, zet flesjes water bij je computer, bij de tv etc. en drink iedere keer dat je iets eet ook een beetje. Lachen

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 10:01

Probeer om het uur een glas water te drinken! Dan zit je aan het einde van de dag zo op 2 liter! Je kunt bijvoorbeeld tussen de lessen door een bekertje water drinken!
Ik kreeg eerst ook nooit genoeg vocht binnen. Ik ben eerst begonnen met iedere dag 3 halve literflesjes ranja te drinken. Wel heeeel dun aangelengd, zodat je toch bijna geen suiker binnen krijgt. Toen dat goed ging, ben ik over gegaan op ieder uur een glas water. Om 9 uur beginnen, en om 18 uur stoppen zeg maar. Dan zit je al aan anderhalf/twee liter!

Je zult merken, dat je wanneer je dit even doet, ook van zelf wel dorst gaat krijgen. Je lichaam veranderd dan nl zijn "huishouding". Net als wanneer je altijd veel eet, en gaat minderen. In het begin is het moeilijk, na een tijdje weet je niet beter! Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 16:49

Water en kruidenthee. Dat is het enige ECHT gezonde om te drinken, in alle opzichten. Vruchtensap bv levert wel vitamines, maar is weer erg slecht voor je tanden.

Genoeg drinken is een gewoonte. Dat moet je leren.
Ik heb altijd een flesje Spa Blauw bij me en die moet ik 4x per dag vullen en leegdrinken, zodat ik 2 liter water binnenkrijg. En dan drink ik nog een paar koppen koffie (=slecht) en kruidenthee, en ik begin de dag met een grote beker sinaasappelsap (voor de vitamientjes, maar wel slecht voor het glazuur)

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 19:20

Ik koop tegenwoordig gewoon flessen van 1,5 water van Evian. daar doe ik de hele dag mee, lekker gezond Lachen

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 21:28

Ik had dat vroeger ook, dat ik maar heel weinig dronk op een dag. Soms dronk ik zelfs maar 2 glazen water en melk bij m'n cornflakes en dat was alles voor heel die dag.
Nu heb ik dat gelukkig niet meer, integendeel. Ik drink tegenwoordig met gemak 2 liter water op een dag. Het is gewoon wennen.

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:54

Lessini is ook erg lekker! En gezond, je hebt de light variant. Knipoog

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 18:43

Ik drink ook veel lessini light, en dan heel dun aangelengd, maar er zit toch best wel veel suiker in hoor. Ik had het laatst uitgerekend, en ik dacht dat het iets van 2 suikerklontjes per glas was!
Maar ik vind dit wel veel lekkerder dan gewoon water.

__xMariek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:39

Als je 's ochtends opstaat meteen een glas water naar binnen gooien. En dan gaan douchen. Daarna ontbijten, en dan iets van thee erbij drinken.
Ik vind Lessini wel lekker door water heen. En van Albert Heijn heb je van die groentesplit iets. Daar zitten ook niet veel cal. in, en t is nog lekker ook Tong uitsteken

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 18:49

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 20:04

Ik drink ook écht te weinig. Bij mij werkt het als ik een flesje water(of sap, limonade oid) naast me zet. Onbewust drink ik het hele flesje dan zo leeg. Dat zijn dan van die spa flesjes(niet de kleine maar die grotere). Verder drink ik zoveel mogelijk uit grote glazen en niet uit de kleine.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 12:50

Volgens mij is water drinken iets waar je aan moet wennen. In de zomer drink ik veel water, in de winter heb ik soms even een water-stop, onbewust. Als ik dan weer begin krijg ik nauwelijks een glas water naar binnen. Maar wanneer ik even doorzet kan ik zo weer zoveel water drinken als ik wil. Ik zou dus even doorzetten als ik jou was. En idd, anders met truukjes.
Verder drink ik wel eens een glaasje limonade of vruchtensapjes (jus de orange). Zitten wel wat meer calorieen in, maar het is wel gezond. Lachen

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 12:55

Ik krijg alleen water naar binnen als ik echt dorst heb.
Ik vind het echt niet lekker.
Ik zit steeds te denken om aan de crystal clear te beginnen. Is dat een goede oplossing? Daar zitten toch minder suikers enzo in?

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 15:07

Tja, wat is nou gezond. Dat vind ik uberhaubt een moeilijke vraag.
En al helemaal als het op 'light'-producten aankomt; veel wordt vervangen door zoetstoffen en ook veel wordt benadrukt wat dat product uberhaupt al bevat. Voorbeeld (ik zeg maar wat, gewoon een voorbeeld): een bepaald brood wordt bijvoorbeeld geprezen omdat deze een stof bevat die de darmwerking goed stimuleert, maar die hele categorie van brood met veel vezels bevat dat natuurlijk al.
Dus de vraag met: wat is gezond, en wat ongezond (ook voor drinken) vind ík lastig om een antwoord op te geven. Knipoog

Qua gezond drinken blijf ik dan toch bij water, gewoon onmisbaar voor je lichaam. Verder zou je misschien kunnen denken aan van die groente-dranken (heb ze zelf nooit geproefd; denk aan worteltjes-drank ofzo? Clown ).
En als je weinig calorieen wilt: Roos Vicee multi-fruit, 12 kcal per 200 ml (1 pakje dus).
Crystal Clear is gewoon lekker, maar gezond zou ik het niet noemen. Lachen

Probeer gewoon aan te leren misschien om meer water te gaan drinken; flesjes overal in huis zetten, als je in de tuin zit in de zon grote fles water mee nemen, etc. Lachen

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 23:43

Ja, Myra, dat bedoel ik dus!
Vooral ook op gebied van light-producten.

Het is dus gezonder om een glaasje roosvice dan een glaasje cristal clear te drinken?
En de lessini light die hier ook wordt genoemd is dus eigenlijk ook niet zo gezond als de lessini light?
En waarom zijn die lightproducten nou zo slecht? Je buik denkt dat hij suiker binnenkrijgt maar dat is dus niet waar zodat je honger toeneemt en is het kankerverwekkend? Nog meer redenen?

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:23

Optimel ofzo? Of een lekker zelfgemaakt fruitdranke Tong uitsteken

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:45

Fleury schreef:
Ja, Myra, dat bedoel ik dus!
Vooral ook op gebied van light-producten.

Het is dus gezonder om een glaasje roosvice dan een glaasje cristal clear te drinken?
En de lessini light die hier ook wordt genoemd is dus eigenlijk ook niet zo gezond als de lessini light?
En waarom zijn die lightproducten nou zo slecht? Je buik denkt dat hij suiker binnenkrijgt maar dat is dus niet waar zodat je honger toeneemt en is het kankerverwekkend? Nog meer redenen?

Waarom al die zoetstoffen slecht zijn weet ik niet; gewoon alles met mate houden en dan heb je het over gezond vind ik. Lachen
Chocolade is ook gezond, maar dan met mate. Er bestaat tenslotte ook een watervergiftiging. Daarom vind ik het begrip gezond zo lastig; je kan goed leven door alles met mate te houden en volgens de schijf van 5 te eten.

Maar inderdaad, in de roos vicee zitten weinig kcal. Thee bevat natuurlijk 0 (zonder suiker Knipoog ) en ik heb nu als nieuwe verslaving om 200 ml magere melk (70 kcal totaal) op te kloppen zodat er een grote schuimlaag ontstaat en dan op te drinken, gewoon puur die opgeklopte magere melk. Vult goed, lekker warm en vond het wel een goed tussendoortje! Lachen

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:44

Probeer verdeeld over de dag te blijven drinken, het hoeven geen grote hoeveelheden per keer te zijn, als je maar regelmatig drinkt. Zo heb ik altijd een flesje water in de auto en neem na elke afspraak een paar slokjes.
In koffie zitten ook geen calorieen, dus op zich een beter alternatief voor de light varianten van cola enz.
Verder bij zeer warm weer: geen ijskoude dranken nemen, krijg je alleen maar meer dorst van. Ik drink dan graag thee, groene.
Drink niet te snel, dat geeft te snel een vol gevoel.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:47

Ik vind water écht vies en dan heb ik ook na twee slokken meer dan genoeg terwijl ik op hetzelfde moment wel zo een flink glas aanmaaklimonade kan wegdrinken. Lessini light is lekker en roosvicee is ook goed voor je. Crystal clear is ook lekker en goed Ja
En natuurlijk vruchtensap die je zelf maakt (niet uit pak, dat bevat teveel suiker), in de blender ermee en doe er evt wat melk/yoghurt bij en je hebt een lekkere shake.

Lightproducten hoor je overingens in kleinere mate te drinken dat gewone producten. Zodra je bijvoorbeeld cola light in dezelfde mate of meer gaat drinken dan gewone cola is het alleen maar slechter omdat zoetstoffen net zo slecht of slechter zijn dan suiker Lachen

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:11

BrittKitt schreef:
Lightproducten hoor je overingens in kleinere mate te drinken dat gewone producten. Zodra je bijvoorbeeld cola light in dezelfde mate of meer gaat drinken dan gewone cola is het alleen maar slechter omdat zoetstoffen net zo slecht of slechter zijn dan suiker Lachen

Tuurlijk, zoetstoffen zijn ook niet goed maar in welke mate het nou sléchter is. Alsof gewone cola gezond is, echt niet dus.
Leg er maar eens paar dagen een kies of tand in, wordt helemaal aangevroten door het zuur. Koe

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:14

Aspartaan is slechter voor je dan gewoon suiker Lachen

Ik kan het niet eens drinken, ik krijg er een enorm opgeblazen gevoel van en hoofdpijn.. Ga er ook ontzettend van boeren Clown

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:17

Klopt dat zoetstoffen slecht zijn, maar om het dan voor iets 'in te ruilen' dat ook slecht voor je is: vind ik een beetje tegenstrijdig.
Maar vind het sowieso een lastige vraag, wat nou gezónd is: als alles maar met maten is mag alles als je je maar houdt aan de schijf van 5.