Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 20:19 

Hoi hoi wie heeft er low budget recepten ik ben heel erg benieuwd hoe de bokkers onders ons met een krappe beurs(of Niet) s,avonds een lekkere maaltijd op tafel toveren.
 Profiel  

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 20:24 

Magic word(s): Spaghetti & Macaroni

Het enige wat je hoeft te halen is:
* 1 Paprika
* Champignons
* 300 gr gehakt
* Zakje poeder voor Spaghetti of Macaronisaus
* Bakje tomatensaus
* Macaroni of Spaghetti (hier doe je vaak meerdere keren mee)

Hier kan je gerust (in je eentje) 3 dagen van eten. Ik maak het meestal, vries de rest in of bewaar wat voor de volgende dag en vries de rest in.

Je moet er wel van houden natuurlijk, maar ik kan rustig iedere dag pasta eten. Knipoog
 Profiel  

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 20:27 

Ziet er lekker uit hoor.
 Profiel  

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 09:59 

Alles met (zilvervlies) rijst en 'prut' ! Waarbij prut alles kan zijn. Groenten (op het einde van de markt kopen, scheelt je veel geld) even roerbakken en evt een sausje uit een zakje erbij of evt wat woksaus uit een flesje (is duurder). Vlees hoeft absoluut niet elke dag en bovendien is 100 gram per dag echt genoeg (reken de plakjes worst op brood eens mee en je ziet dat je bij je avondeten bijna niets meer hoeft te hebben!). Vervang eens door ei, kaas, peulvruchten, stukje vleesvervanger etc.

Ook gewoon aardappels, groenten, vlees hoeft niet duur te zijn. Maar het scheelt natuurlijk nogal of je een zak zuurkool van 39 cent koopt of een kilo asperges... Of bv kipfilet of gehakt.... Een grote zak piepers of van die zakjes van Celavita.... Verschillende "hele" groenten van de markt, of kant en klaar gesneden zakjes van de Appie... Zowiezo, het verschil tussen Aldi en Appie al.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:38 

Sowieso zijn meerdere porties goedkoper dan 1 portie koken per keer - maak bijv. een enorme pan spghetti/macaroni-saus en vries dit in proties in. Een kilo-pak spaghetti of macaroni kost bij AH zelfs maar 39 cent, kun je 10x van eten, is dus 4 cent per keer.

Eet seizoensgroenten of groenten uit de aanbieding.

Maak stamppotten, ook weer in meerdere porties. Zelfs met spekjes en een klein stukje worst zijn dit zeer betaalbare maaltijden.

Maak boodschappenlijstjes en koop alleen maar wat daar op staat.

En nog een lekker en makkelijk en betaalbaar recept:
Je kunt ook curry maken (3-4 porties):
- potje thaise curry pasta (groen) (gaat dus meerdere keren mee)
- champignons
- wat groenten, zoals courgette/paprika/broccoli of bijv. zakje voorgesneden groenten
(champi's + groenten moeten ong. 500 g zijn samen)
- kokosblok (gaat 2-3 keer mee, afh. van de hoeveelheid saus die je wil maken)
- ui, gesnipperd
- knoflook
- rijst, noodles, couscous, of wat je er dan ook bij wil eten...

Kook de rijst, noodles, whatever zoals aangegeven op de verpakking.

Verwarm olie in een pan, bak hierin 1-2 eetlepels curry-pasta (afh. van hoe scherp je het gerecht wilt hebben). Knoflook erboven uitpersen, uitje erbij - even fruiten tot je de curry-pasta echt ruikt. Champignons erbij en bakken tot ze gaar zijn. Groenten erbij en op hoog vuur gaar bakken. Ongeveer 400 ml water toevoegen, half blok kokos toevoegen en wachten tot de kokos is opgelost. Nog even laten doorkoken en dan serveren met de rijst/noodles/whatever. De saus blijft vrij dun, maar kun je naar eigen inzicht altijd dikker maken.

Je kunt er natuurlijk ook stukjes kip of vis (diepvries - goedkoper) door doen, bijv. i.p.v. de champignons.

Ben jij op zoek naar een leuk éénpersoonsappartement in de Baarsjes (A'dam)? PB voor meer info.

Laatst bijgewerkt door Hilli op 05-09-06 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt
 Profiel  

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:45 

Fusilli, met prei, courgette, champignons, ui en hamblokjes met beetje roomkaas ( kan je 3/4 keer van eten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:40 

Omeletten, cheap ass tortellini vd Xenos, groenten vd markt, groenten uit potjes, pasta, boodschappen sowieso bij Lidl /Aldi halen
 Profiel  

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:45 

Inderdaad gewoon bij de goedkope winkels halen. Niet elke dag vlees. Hoeft inderdaad sowieso al niet meer dan 100 gram per keer en niet iedere dag. Iets meer pasta eten. En seizoensgroenten. En meerdere porties maken.
Lijkt mij. Niet zelf uitgeprobeerd. Ik doe geen boodschappen
 Profiel  

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:50 

Spinaziepasta!

Pasta (maakt niet uit wat voor, de goedkoopste), pak diepvriesspinazie, teentje knoflook, demi créme fraiche, uitje en een dikke plak ham in blokjes.
Heel cheap.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 18:10 

Het makkelijkste is denk ik gewoon dingen invriezen/bewaren als het niet in 1 keer op is. Je kan niet alles bewaren natuurlijk. Clown

Als wij bijv. Chili con carne eten. Eten we dat met 2 personen, dan heb je aan zo'n grote pan te veel. Dus kunnen we er 2 keer van eteen. Dan gaat het ook de vriezer in. Ja Als we dan weer een keer macaroni oid willen dan halen we dat uit de vriezer. Ja

En bij winkels zoals Liddl kan je super lekkere dingen halen. Ja Bijv. Kant en klare wraps, pizza stukken enz. Vingers aflikken En daar kost het ook allemaal niet zoveel als bij de AH.

Verder zou ik niks weten. Vork Is ook niet zo raar. Ik doe geen boodschappen enz.
 Profiel  

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 18:14 

van die kant en klaar maaltijden Haha!

ik bak af en toe muffins en brownies, waarvan je het deeg in poedervorm hebt en enkel water een ei en olie hoeft toe te voegen Haha!

¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨
Whatever happened, happened¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨
 Profiel  

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:12 

een pan macaroni kost bijna niks en je kunt er meerdere dagen van eten :0

Profiel  

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 18:41 

veel dingen staan hier al Knipoog

Wat ook veel geld scheelt is bijv. gebakken aardappeltjes van een niet bekend merk (of iig niet zo'n duurmerk) te kopen.
Chilicocarne is ook simpel en goedkoop Knipoog (en kanjevaak ook meerdere avonden van eten)
 Profiel  

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:59 

Prei is een goedkope groente,en je kan er vanalles mee doen.
Door een gerecht verwerken,roerbakken,koken of in de oven.
Stampot en soep kun je er ook prima mee maken.

Ga naar de Xenox en haal daar zakjes met bv bonen,die moet je wel nog zelf koken maar het is veel goedkoper dan blikjes,en je kunt het langer bewaren en beter doseren.
Daar hebben ze vaak ook goedkope rijst of pasta.

Koop aardappels bij de boer,niet in de supermarkt.
Bij ons in de buurt heb je een kilo vers van het land voor een eurie!Let ook op bordjes langs de weg:
Eieren te koop,verse aardbeien of aardappels.
Dit zijn vaak hobbyboertjes en vragen misschien 6 cent voor een ei.(dat is 10 voor 60 cent,dat scheelt weer)

Koop vlees op datum,maak het dezelfde dag klaar of doe het in de vriezer.Ga naar winkels die aan datumprijzen doen.
(bv Edah: 30% korting als iets bijna op datum is,Jumbo: product gratis als het op datum is en zo meerderen.)
En i.p.v vers vlees elke dag,kun je ook eens knakworst eten(goedkope oplossing,je kan het prima bereiden in spaghettisaus o.i.d)of een blikje ragout met rijst klaarmaken.

Nog een tip: Spaar je lege flessen lang op,daar kun je aan het eind van de maand boodschappen van doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 17:25 

veel staat hier inderdaad al genoemd.
Ik maak ook wel ovenschotels die ik dan gedeeltelijk invries,met aardappels,wat groenten en een potje Aardappelanders eroverheen. Ook erg lekker vind ik zelf.
Soep vries ik ook gewoon in,al ontdooit dat soms wel wat lastig maar het is te doen.Broodje erbij en eet smakelijk.

In plaats van vlees kun je ook een blikje zalm of een blikje tonijn ergens doorheen doen,bijvoorbeeld door een wokgerecht of bij de pasta,niet duur en erg lekker.
 Profiel  

Antwoord op onderwerp