Vegetarische griekse gerechten..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ahtnamas

Vegetarische griekse gerechten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 17:22

Ik kom hier een beetje laat mee.. maar over 12 uurtjes zit ik in het vliegtuig onderweg naar Kos, Griekenland. (we vertrekken donderdagochtend 5 uur)

Nu ben ik Vegetarisch en dat is in het buitenland vaak een probleem (in italie, spanje en frankrijk in ieder geval wel Knipoog). Nu vroeg ik me af welke vegetarische griekse gerechten kan ik in Kos bestellen?

Het enige dat ik ken is Tzatziki Knipoog.

Ik hoop dat ik nog een aantal reacties krijg voordat ik weg ga Haha!

Anoniem

Re: Vegetarische griekse gerechten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:09

Tiropita vind ik altijd erg lekker.. feta in bladerdeeg, echt heerlijk Vingers aflikken. Zou ik zeker eens uitproberen!

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 00:34

feta is altijd lekker (behalve die vieze van de c1000 die smaakt naar rubber)... jammer dat er zo weinig reacties zijn...

Ik zal het proberen te onthouden Knipoog

biep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 00:41

ze hebben wijnbladeren gevuld met rijst, moet je van houden maar ik vind ze lekker (dolma's geloof ik).

En verder eten ze veel vlees, maar sommige grieken (moet je even goed kijken) hebben ook vegetarische gerechten (ben even vergeten hoe die soort lasagne nou ook alweer heette, maar de hebben ze vaak ook vegetarisch).

verder hebben ze bij bijna alle grieken ook pizza's... Knipoog

veel plezier daar! ik zit nu in de VS voor 3 maanden maar vetrek als ik terug ben in Nl weer voor 2 weken naar kreta, ik kan me herinneren dat ik daar (als vegetarier) echt super lekker gegeten heb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 00:59

Wijnbladeren met rijst zit ook vaak gehakt in geloof ik, maar je kan ze inderdaad ook zonder gehakt krijgen bij veel restaurants.. die vind ik zelf ook ontzettend lekker inderdaad, nu het toch genoemd wordt Ja
Oja, wat ze ook nog hebben is bladerdeed met spinazie.. erg lekker ook weer (maar die met feta is echt beter Vingers aflikken) en redelijk veel soorten salades bij de meeste restaurants, daar zitten soms ook hele lekkere vegetarische dingen tussen!
Vegetarische mousaka kan je ook proberen, zullen ze wel niet veel hebben, maar er zijn vast wel restaurants die het hebben of voor je willen maken (:

Wmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:49

Als ik nog op tijd ben:
(alles opgeschreven zoals ik het uitspreek, heb echt geen idee van de griekse schrijfwijzes...)

Saganaki (gebakken geitenkaas)
Gevulde courgettebladeren (=lhoelhoedia of iets in die richting)
Spanakopita (bladerdeeg met spinazie en feta, waar WildWings het ook over heeft)
Melizana salata (aubergine pasta/salade -> dip voor bij het brood net als tzaziki)

Veel plezier!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:40

Gevulde paprika of gevulde tomaat!! Erg lekker!

xx_Merle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:42

simpele griekse salade?? tomaten sla ui paprika en feta kaas , ik vind het persoonlijk heel erg lekker

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 22:02

ben sinds zondag terug uit griekenland.. heb er heerlijk gegeten waaronder

dolmades (warm lekkerder dan koud), gevulde tomaat, gegrilde groenten, tzatziki (natuurlijk!), kaas/feta saganaki (ook erg lekker), feta uit de oven (gister zelf ook gemaakt.. alleen de tomaat was erg zurig en die smaak nam de feta over Boos!).

Er was in ieder geval veel lekkers!

Tips voor de kos-gangers:
- ga niet eten bij dionysos... de papieren tafelkleden gaven ons al een slecht voorgevoel en het eten was echt niet lekker!
- als je wilt lachen of lekkere obers kijken moet je naar ambrosia gaan (winkelstraat vlakbij de barstreet uitlopen). Eten is ook goed te doen!
- De fish taverna is ook erg leuk. Ziet er heel gezellig uit. Aan de haven zit een klein pleintje... linksboven dat pleintje is de fish taverna.
- Als je naar dit pleintje doorloopt (van bar street af.. richting lambi) en de eerste straat links neemt kom je op een gegeven moment een restaurantje tegen dat van binnen een beetje op een snackbar lijkt (buiten houten tafeltjes en houten railing.. tegenover een klein supermarktje, ligt aan de linkerhand). Het eten is daar verassend lekker.