Recepten met bloemkool gezocht :)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Recepten met bloemkool gezocht :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:13

Mijn moeder teelt voor de huisverkoop, beperkte leverantie aan supermarkten een halve hectare bloemkolen. Dit doet ze eigenlijk al heel mijn leven, en is er ook behoorlijk gek van Voor moederdag wilde ik dan ook een receptenboek maken met alleen maar recepten met bloemkool. En dan het liefst beetje op aparte wijze. In princpe kan je het echt overal bij en doorheen gooien (soep, pizza, in diverse sauzen, gewoon met kaas etc.) je kan ze koken, bakken en frituren. En op alle mogelijke wijze eten, daar ben ik onderhand wel achter

Maargoed, misschien hebben jullie nog persoonlijke recepten die goed bevallen zijn, en die niet op de vele receptensites staan (die heb ik al doorgespit ja

Madelen
Berichten: 689
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Veldhoven (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:16

Heb je al een recept voor bloemkoolsoep? Dat is echt super lekker. Mijn moeder maakt dat altijd, maar weet niet of het oorspronkelijk uit een receptenboek/-site komt?

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 11:32

Stond hier laatst nog een topic over rauwe bloemkool met pindakaas

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 11:33


dorothea

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:23

Bloemkoolsoep:
Bloemkool koken in kippe- of groentenbouillon. Staafmixer erin, kruiden met wat je lekker vindt, beetje room erdoor om het wat zachter te maken, opdienen met kleine blokjes komkommer. Heerlijk en makkelijk!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:38

Bedankt Dorothea! Op die wijze heeft ma hem nog niet gemaakt, dus die komt erin

IJslanderfan, die had ik idd al toch bedankt voor je link en meedenken

Madelen, ik ben inderdaad erg benieuwd naar jouw moeders versie van bloemkoolsoep Het maakt niet uit of die veel op die van Dorothea lijkt, ik zoek echt zo veel mogelijk recepten met bloemkool

Echwel

Berichten: 12459
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Recepten met bloemkool gezocht :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:11

Een beslagje maken van meel met bier.
Net zo dat het om de bloemkoolroosjes blijft zitten.

Dit in de olie bakken, zijn dus bloemkoolbeignets.

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:41

Indiase gierst.

225 gierst2 uiten
50 gr boter
2 courgettes in blokjes
4 kardamomzaadjes
1 theelepel komijnzaad
4 kruidnagels
1/2 bloemkool in roosjes
2 teentjes knoflook
zout
peper

Voor 4 tot 6 personen.

Snijd 1 ui in ringen en snipper de andere. Verhit de helft van de boter en bad de uiringen bruin en knapperig. Neem ze uit de pan en houd ze warm. Smelt de resterende boter in een pan en bak hierin de uisnippers bloemkool en courgettes rondom aan. Voeg de gierst kadamom komijn en kruidnagels en knoflook toe en schep het geheel om en laat daarna 5 minuten bakken. Schenk zoveel kokend water in de pan dat het geheel net onderstaat en breng al roerend aan de kook. Kook de gierst in een gesloten pan onder af en toe omschppen in 20 tot 25 minuten gaar. Laat de indiase gierst van het vuur en laat het in een open pan droogstomen en breng op smaak met zout en peper. Serveer met de schaal bloemkool en garneer met uisnippers.


(weet niet of dit wat is, uit een kookboek gevist )

Girley_
Berichten: 4421
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: Overal en nergens ;)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 16:47

bloemkool in kleine stukjes beetgaar koken, met een geklutst eitje en kruiden opbakken in de pan.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 01:49

bloemkoolroosjes een beetje aankoken zodat ze halfgaar zijn ,. afgieten en dan roerbakken met een flinke schep kerriepoeder


ik kombineer dit vaak met blokjes panir (een vleesvervanger) en zwarte of zilvervlies of meergranenrijst

scheutje olie in de pan, panir met een klein beetje kerriepoeder een beetje bruinen
bloemkool met kerriepoeder toevoegen en lekker roerbakken...
rijst koken en smullen maar