Centraal 'Ken jij dit dieet en wie heeft er ervaringen mee?'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sizzy

Centraal 'Ken jij dit dieet en wie heeft er ervaringen mee?'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 12:36

Omdat de dieettopics de laatste tijd beetje de pan uitrijzen, hier een centraal topic waar er over de verschillende dieten gediscussieerd en overlegd kan worden.

De overige dieettopics zal ik op slot zetten en zullen in het vervolg gesloten worden.

Dat we allemaal maar tevreden mogen worden met ons lijf!

Topics met vorige disussies:
40-punten dieet
Sonja Bakker-dieet
Weightless dieet
5-dagen-dieet

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:27

inderdaad, iedereen die maar wil afvallen.

Ga meer sporten en minder snoepen, geen dieet voor nodig

Oliver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:39

ijslanderfan schreef:

Was het maar zo eenvoudig

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 10:31

Volgens mij is het zo eenvoudig. Maar veel mensen hebben liever iemand die ze regeltjes oplegt om af te vallen. Wonderdieëten bestaan volgens mij niet.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:40

Ik geloof ook dat het zo eenvoudig is.

Je hebt i.m.o. echt geen wonderdieet nodig om af te vallen.
Ik ben nu ongeveer 8 weken echt aan het 'dieeten', en ben 7.5 kilo afgevallen. En dat zonder speciaal dieet. Ik eet gewoon drie maaltijden, maar let wel op de hoeveelheden en het broodbeleg. Mager beleg (o.a. kipfilet, rookvlees, appelstroop en halvajam) scheelt echt een heleboel. Nouja, verder logisch dat ik geen mayonaise e.d. meer eet, en niet vaker dan 1 keer in de week patat. Tussendoortjes neem ik ook gewoon, maar wel gezonde. Ik neem dan een stuk fruit (bananen maar heel zelden), een speculaasje, of een dun plakje ontbijtkoek.

Nou, het is soms best moeilijk vol te houden, maar het werkt wel.

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:04

Ik doe het ongeveer op dezelfde manier en ben in anderhalve maand bijna 7kg kwijt. Natuurlijk is het niet altijd makkelijk maar het principe is gewoon simpel. Als je minder calorieën eet dan je verbrand dan valt je af.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 12:05

Klopt idd, maar ik kan me ook wel voorstellen dat niet iedereen zo sterk is en dat ze het fijn vinden als ze ergens een houvast hebben of een soort van stok achter de deur

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:18

Ben ik helemaal met je eens Sizzy. Ik vind het alleen vervelend dat veel dieëten als een soort wondermiddel worden gebracht ipv te zeggen dat het gewoon een manier is om minder binnen te krijgen. Ik begrijp heel goed dat niet iedereen tijd en zin heeft om bij te houden hoeveel ze eten en verbranden.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 12:25

Idd, mensen worden vaak gewoon voor de gek gehouden. En vaak is het een doelgroep die zo graag wil afvallen en dus makkelijk beinvloedbaar zijn.
Het zou niet moeten mogen, maar helaas valt er weinig tegen te doen

Wmijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:26

Maar Katja, dat bijhouden hoeft toch helemaal niet? Als je gewoon een beetje gezond verstand gebruikt kom je volgens mij ook een heel eind. Mijn grote bezwaar tegen dieten is dat je daarna weer in je oude patroon vervalt. Je moet je eetpatroon/leefpatroon aan passen. Wil je dat niet, dan houdt het IMO op. Ik zelf ben er niet aan toe om mijn koekjes tijdens de werkdips te laten staan, maar dan moet ik ook niet zeuren over die rolletjes die boven mijn broekrand komen zetten...

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:50

Wmijn: Ik merk vaak dat mensen geen flauw idee hebben wat er allemaal in eten zit en al helemaal geen idee hebben waar je wel en niet dik van wordt. Het kan dan best helpen als je een beetje bijhoudt wat je verbrand en eet om op die manier een idee te krijgen wat voor jouw een gezond patroon is. Ik heb zelf een paar weken lang alles bijgehouden op Valtaf en kwam erachter dat ik eigenlijk best weinig at als ik ongezonde dingen uit mijn leven schrapte. Daardoor was het voor mij altijd moeilijk om vol te houden. Nu ik dat weet gaat het een stuk beter.

Sizzy: Mensen willen graag geloven dat er een wondermiddel is om af te vallen. Ik ben nu bijna 7kg kwijt en krijg vaak de vraag hoe ik dat gedaan heb. Als ik dan antwoord dat ik veel sport en wat minder en vooral gezonder eet kijken mensen vaak teleurgesteld. Hadden waarschijnlijk gehoopt op een wondermiddel.

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:53

Sizzy.. zet je ook nog de linken van de gesloten topics hier neer? Of wat is anders de bedoeling van dit topic.... ?

Wmijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:55

Katja, daar heb je zeker een punt. Je moet iid wel weten wat je eet. Maar wat jij doet is dus je eetpatroon aanpassen en dat werkt en dat werkt ook langdurig. Moet je dus wel ook blijven sporten (dat wat bij mij dus even niet lukt ).

Wondermiddel: je zou eens ergens moeite voor moeten doen, zeg

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 13:11

TheSam schreef:
Sizzy.. zet je ook nog de linken van de gesloten topics hier neer? Of wat is anders de bedoeling van dit topic.... ?

De bedoeling van dit topic is dat er gediscussieerd kan worden over de verschillende dieten en manieren van afvallen. Hierbij kunnen ook ervaringen uitgewisseld worden.

Goed idee om de links even in de beginpost te zetten, ik ga het even aanpassen

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 11:42

Oliver schreef:
ijslanderfan schreef:

Was het maar zo eenvoudig

volgens mij is het ook zo eenvoudig

ik ken genoeg mensen die het zo gedaan hebben en het hielp ook bij al die mensen.. maargoed niet iedereen is natuurlijk hetzelfde.. maar over het algemeen zal dit i.m.o. vast wel werken

Oliver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:45

In principe is het ook zo makkelijk. Meer calorien verbranden dan je binnenkrijgt. Bij mij gaat het iig niet zo makkelijk.
Ik eet altijd gezond, sport veel en val niets af. Misschien heb ik een bijzonder trage stofwisseling o.i.d.

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:25

Het principe blijft hetzelfde Oliver alleen zul jij dus in verhouding veel moeten sporten en weinig kunnen eten. Maar ik geloof zelf niet dat er een dieet is dat daar verandering in zou kunnen brengen.

Misschien kun je eens een tijdje precies bijhouden wat je eet een sport om zo te zien of je ergens dingen eet die wel gezond zijn maar vol zitten met calorieën.

AnkeD

Re: Centraal 'Ken jij dit dieet en wie heeft er ervaringen m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 09:22

Ik begin vandaag aan "week 3" van het Sonja Bakker dieet en ben tot nu al 5 kilo kwijt
En dat terwijl je eigenlijk de hele dag aan het eten bent.
Ik probeer me zo strak mogelijk aan de weekrecepten te houden en na een "uitspatting" (lekker uit eten geweest met mn verjaardag bv) doe ik een fruitdag daarna.

Het gaat me makkelijker af dan ik verwacht had, als ik honger krijg dan is het alweer tijd voor mn tussendoortje, alleen 's avonds heb ik het soms moeilijk, maar dan denk ik aan het resultaat en dan ebt dat gevoel ook wel weg of ik neem een appel

elibeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 09:24

Heb het 5 dagen dieet gedaan en ben ondertussen 12 kilo kwijt. Wil er nog een paar afhebben, dus blijf nog even volhouden

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:23

Ik ben vandaag begonnen met Sonja Bakker 'dieet'.

M'n oma had dat boekje besteld, en aangezien die het makkelijk kan volhouden leek het mij ook wel wat.
Ben benieuwd.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:13

Sonja Bakker dieet lijkt mij ook wel goed, heb de dagplanners daarvan ook op de computer staan. Heb er nog over nagedacht of ik die wilde gaan volgen, maar het komt zo overeen met mijn eigen eetschema dat het niet nodig is.

donnieYy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:47

Hoi allemaal....
Ik hoop dat ik mijn mening hier even mag geven over al deze dieteen.
Realiseer je goed dat de meeste dieten maar tijdelijk werken. Als je stopt kun je 9 van de 10 keer weer van voor af aan beginnen. Heb beste is om gewoon je eetpatroon drastisch te veranderen als je aan overgewicht lijdt.
Ik zeg niet dat jullie al deze dieten niet mogen volgen, integendeel, het mag best. Maar realiseer dat je eigenlijk gewoon je hele eetpatroon moet veranderen.

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:42

Mijn moeder is op t moment boodschappen aan het doen voor onze poging Sonja Bakkeren..
Vanaf Maandag beginnen we.
Ben benieuwd of het iddd werkt!

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:00

Ik heb een tijd lang het niet-eten dieet gedaan, die ging goed zeg! Ik viel kilo's per week af. Helaas, was ik gewoon al mijn spieren kwijt en mijn vet zat nog mooi waar het altijd zat.

Nu doe ik het idd zoals het hoort, gezond en regelmatig eten en veel bewegen. Zo hoop ik toch mijn vetjes nog weg te krijgen.

Kim_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:11

Ik ben ook min of meer aan het diëten, al mijn hele leven Als kind mocht ik niet/nauwelijks snoepen *snik* en ik ben er al van kleuter af aan bewust van gemaakt dat ik op moet letten. Ik heb een langzame stofwisseling en elk vet broodje is er een teveel. Ik verbaas me vaak om de mensen (zoals bij mij op school) die elke pauze 2 broodjes met frituur kopen. En ze izjn nog best slank ook. Soms is het wel eens oneerlijk verdeeld: de een kan eten wat hij of zij wil, de ander moet erg opletten. Anders groei je helemaal dicht en dan pas je niet meer door de deur

Maar ik ben bij een diëtiste, en die is ook tegen het stoppen met eten, maaltijden overslaan of rigoureus je eetpatroon omgooien. Zij vindt dat je afwegingen moet maken. als je kiest voor een gevulde koek, mag dat maar dan moet je bijvoorbeeld een ijsje of iets dergelijks overslaan. Alles draait om planning Van haar moet ik overigens letten op het aantal koolhydraten dat ik binnenkrijg.
Dit is zo'n beetje mijn globale indeling:

Ochtend:
* kopje muesli met magere yoghurt of magere melk
* kopje thee met een zoetje.
* 0,5 liter water.
* Tussendoortje: plakje ontbijtkoek.
Middag.
* 3 bruine boterhammen met mager beleg (speciale vleeslijn van de aldi, zo mager mogelijke kaas, appelstroop, et cetera.)
* 0,5 liter water.
* Tussendoortje: plakje ontbijtkoek.
* weer 0,5 liter water.
Avond.
* Normaal avondeten. Goed letten op het eten van minder vet vlees. Zo weinig mogelijk koolhydraten die je vindt in rijst en aardappels, et cetera.
* water en 2 stuks fruit.

Dat is mijn dagindeling zo ongeveer. Daarnaast beweeg ik veel. Mijn school ligt op 17 kilometer afstand van mijn huis en in de lente, zomer en herfst ga ik op de fiets. Dan rijd ik dus nog zeker 1 keer per week paard en ik ga regelmatig even een halfuurtje of langer trainen op fitnessaparatuur die bij ons op de hobbyzolder staat (crosstrainer, Ab King Pro). Bewegen helpt zeker, maar je eetpatroon is denk ik toch zeker ook belangrijk. Mensen met een slome stofwisseling moeten zich er maar bij naast leggen dat ze nooit echt slank worden..