Verse (blad)spinazie... wie weet een lekker receptje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ppiieenn
Berichten: 10
Geregistreerd: 01-11-05

Verse (blad)spinazie... wie weet een lekker receptje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-05 20:29

Even een vraagje... ik ben gek op verse (blad)spinazie, maar ik weet eigenlijk niet goed hoe ik het moet klaarmaken. Heeft iemand een lekker, gezond receptje met verse spinazie? Bijvoorbeeld in de wok? Of koken jullie het?


Samantha_

Berichten: 10796
Geregistreerd: 20-12-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 20:31

Je kan er een salade van maken?
Of in een pasta gerecht verwerken.

Ppiieenn
Berichten: 10
Geregistreerd: 01-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-05 20:32

Absoluut! Maar hoe maak je het dan klaar? Kook je het van te voren? Of was je het slechts en maak je er zo een salade van? En in wat voor pastagerechten zou je het verwerken? Heeft iemand lekkere recepten met verse (blad)spinazie?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 20:56

Ik vind verse spinazie eigenlijk het lekkerst als je het niet teveel 'bewerkt'.
Zelf maak ik vaak gebruik van de wok.
Ik doe dan een klein scheutje olijfolie in de wok, daarna de spinazie een paar minuten wokken (goed blijven roeren).
Wat zout en evt. peper toevoegen, je kunt er ook nog een scheutje room doorheen doen.
Verse spinazie vind ik eigenlijk te lekker om er veel fratsen mee uit te halen, in zo'n geval hou ik het liever simpel

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 21:57

Ik meen me te herinnerern dat mijn moeder ooit een keer een salade heeft gemaakt van verse bladspinazie, met vrij veel citroensap en wat knoflook. Mijn gok is dat ze de knolfook even aan had gebakken. De bladspinazie er dan bij en laten slinken (gewoon regelmatig omscheppen totdat het klein geworden is). De boel fijn snijden, op smaak brengen met zout en peper en flink wat vers citroensap er over uitknijpen.

Verder is mijn favo recept een spinazie omelet.
Spinazie laten slinken in de wok, uit de wok halen en fijn snijden. Omelet bakken, beetje kaas erop (maar niet als je vriend ook mee-eet ), spinazie erbij op 1 helft, andere helft van de omelet er overheen vouwen. Lekker met een beetje Heinz erbij (tomatenketchup dus).

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Ppiieenn
Berichten: 10
Geregistreerd: 01-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-05 23:40

Oscar en Wmijn, dat klinkt erg lekker! Ik ga al jullie ideeen uitwerken in mijn keuken! Meer recepten zijn welkom!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 09:12

Verse spinazie wordt hier nooit gekookt...

Gewoon een pannetje op het vuur, beetje boter erin, spinazie erbij, kruiden met peper en zout en laten slinken.. En dan door de aardappelpuree met een eetlepel (of meer) grove mosterd

Spinaziestamppot met kerstomaatjes of zongedroogde tomaatjes door is ook heerlijk

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Girley_
Berichten: 4421
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: Overal en nergens ;)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 11:25

IK heb laatst een lekkere pastasaus met verde spinazie gemaakt. Tomatensausje naar keuze, omeletje of gehakt erdoorheen en laatste 3 minuten de spinazie erbij doen. Het was heel erg lekker!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:41

een bakje spekjes uitbakken, kruiden met peper en een klein snufje zout, verse bladspinazie (goede droge bladeren, anders wordt het te nat) roerbakken totdat de spinazie geslonken is, half bekertje creme fraiche er doorheen, een beetje gedroogde basilicum of italiaanse kruidenmix. Ondertussen pasta maken. Als de pasta klaar is even met de spinazie meeroeren en serveren maar

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

blackpegasus

Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: delfgauw

Re: Verse (blad)spinazie... wie weet een lekker receptje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:48

ik heb een bladspinazie recept op je andere forum gezet. die van ovenschotels.

Terence en Yoanna. mijn rijkdom.
Vykan, Soete en Sophie love you 4-ever.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 bezoekers