Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

x_eva_x schreef:Wat een gepuzzel zeg allemaal, maar ik heb dus echt geen zin om elke dag mn calorieen te gaan tellen, ik heb wel wat beters te doen:)

. 
aangezien er op voedingscentrum over 2000 caloriën bij vrouwen (geloof ik?) gesproken wordt Jamy schreef:Is he tniet bij die vrouw ipv 655 65?
Of zeg ik nu its doms
Ik heb iets van 1350 nodig geloof ik. En dan heb ik de minste aantal beweging nodig, omdat dat nogal scheelt van week tot week. Maar ja daar zit ik dus meestal niet echt aan

_Scarlet_ schreef:Hmm, ik moet zo'n 1500kcal eten, normaal gesproken (afgerond), tenzij ik iets verkeerd heb uitgerekent.
Om af te vallen dus ongeveer 1100-1200. Mnou. Dat lukt wel.
Of heb je vergeten de activiteit * te doen? Laura schreef:_Scarlet_ schreef:Hmm, ik moet zo'n 1500kcal eten, normaal gesproken (afgerond), tenzij ik iets verkeerd heb uitgerekent.
Om af te vallen dus ongeveer 1100-1200. Mnou. Dat lukt wel.
Ben jij zo klein joh?Of heb je vergeten de activiteit * te doen?

Vind ik wel erg veel, daar kom ik denk ik niet aan

dat is de BMR calorieenbehoefte. Als je de hele dag stil op bed zou liggen zou je dat nodig hebben om te blijven leven. Daarnaast doe je ook nog eens wat op een dag. Typen, een bakkie koffie halen, etc (ik neem mezelf maar even als voorbeeld
) dat kost ook energie. Vervolgens ben je actief, dus ga je een uurtje sporten. Daar heb je ook energie voor nodig. Ik geloof dat ik op 1700verbranden in rust zit, 800 verbranden door dagelijkse dingen, dus dan zou je zeggen, 2500 zonder sporten, om op gewicht te blijven (het breakevenpoint
) ik sport echter een uurtje, cardio ofzo, en ik verbrand 500 cal. dus heb ik nog meer nodig om op het breakevenpoint te blijven.
In het andere topic staat een heel stuk over het opschroeven van je voedselbehoefte bij een lage spijsvertering.
Minder eten = meer afvallen, ja tot een bepaald punt. Meer sporten = meer afvallen, ook tot een bepaald punt. Eigenlijk moet je van het hele afvallenidee af, en gaan spreken over vetverbranding. Want je kan kilo's afvallen door niks te eten, maar dan heb je ook zeker spierverlies en zal je in de loop van de tijd zeker weer aankomen. En wie wil er nou een mager latje zijn zonder spier en met flubberende restanten vet?
...........fried chicken met frietjes...........hoezo SLECHT? Of de donuts die ze elke vrijdag hier hebben............ik vindt ze eik niet lekker maar kon ze vorige week niet weerstaan.......... Maar morgen hoef ik niet te komen dus dat scheelt alweer donuts/taart.
Dat zou wel ideaal zijn

met een goede K-E-V verdeling.