mensen bekent met...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hunter87

Berichten: 2942
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: apeldoorn

mensen bekent met...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-05 14:56

afval producten zoals silmfast, weightcare, pillen of iets anders?

welk product?
hielp het veel?
veel bij gesport?
waar gekocht?
hoelang mee gedaan?

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Re: mensen bekent met...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 15:07

Ben bekend met Herbalife..

Is een shake en daarbij heb je 2 kruiden tabletten

Mn zus is er 10 kg mee afgevallen, vriendinnen ook al heel veel..

Sporten erbij is wel een must: je hoeft niet gelijk elke dag 3 uur in de fitnes school te staan.. doordat je gezond eet (want dat is het eigelijk) krijg je vanzelf meer energie en ga je automatisch al meer doen en dus ook meer bewegen. Daarbij kan je het gewoon met kleine veranderingen doen: pak de trap ipv de lift, de fiets ipv de auto, ga eens wandelen met je vreidninnen of groter rondje met je paard of hond!

Je koopt het bij een distributeur (voor adressen kan ik je in heeel nederland wel aan helpen)

Mn zus heeft er 2 maanden over gedaan die 10 kg kwijt te raken, daarna nog een programma van 3 maanden gevolgd om te voorkomen dat het er weer aan komt..

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: mensen bekent met...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 15:10

Veel van dat soort middelen moet je innemen met een flink glas water voor de maaltijd. als je dat glas water zou nemen zonder middel erin, is het effect het zelfde. Je vult nl je maag al wat, dus eet je minder.

Veel sporten erbij? Ja, dat zorgt op zichzelf natuurlijk al voor afslanken.
En is ook de enige manier om verantwoord af te slanken: Meer beweging, kleinere maaltijden, verdeeld over de dag. Geen maaltijden overslaan.

Anoniem

Re: mensen bekent met...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 15:19

Ik ben het met Lusitana eens. Deze producten zorgen wel voor resultaat maar niet voor de nazorg. Vaak is het zo dat veel mensen na het afslanken weer in hun oude eet- en beweeg-patroon vallen omdat ze klaar zijn met afslanken. Hierdoor komen de kilo'tjes er weer snel aan. Ga 1 of 2 keer per week naar de sportschool of (nog beter) lekker joggen in de frisse buitenlucht dat doet een mens vaak al goed.

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Re: mensen bekent met...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 15:54

Een klasgenoot van me heeft stage gelopen bij de fabrikant van Slimfast (Unilever) en van hem heb ik begrepen dat Slimfast een stof bevat die in de hersenen het hongergevoel onderdrukt. Het signaal voor honger komt daardoor tijdelijk niet aan en daar door eet je minder.

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Re: mensen bekent met...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 16:07

Ik heb pillen gebruikt. En jawel, stackers.
Voordat ik nu een hele lading commentaar over me heen krijg: dit was vóór de tijd dat bekend werd dat ze slecht waren en die hele hype eromheen.

Voordat ik ermee begon, was ik al een hele tijd bezig met afvallen, maar het lukte gewoon niet. Bij een voedingsdeskundige gelopen, die stond ook voor een raadsel.
Op aanraden van een tante ben ik toen met stackers én sporten begonnen. In 3 maanden tijd ben ik 18 kg afgevallen, toen woog ik 65 kg en was tijd om met de stackers te stoppen. Ben daarna 2 kg aangekomen, niks dus en dat is nu nog steeds zo.

Wat ik veranderd heb: ik ben veel gezonder gaan eten, kan rustig zeggen dat alles wat ik vroeger niet at, nu wel eet en andersom en ik ben blijven sporten. Iedere dag.

Overigens heb ik geen rare ervaringen gehad tijdens het slikken van die stackers.

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Re: mensen bekent met...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 16:48

Cathelijne schreef:
Een klasgenoot van me heeft stage gelopen bij de fabrikant van Slimfast (Unilever) en van hem heb ik begrepen dat Slimfast een stof bevat die in de hersenen het hongergevoel onderdrukt. Het signaal voor honger komt daardoor tijdelijk niet aan en daar door eet je minder.



Deze lichaamseigen stof word ook aangemaakt bij sporten.. Daarbij word je juist dik van niet eten.. je moet gewoon 6x per dag (gezond en uitgeballanceerd) eten met daarbij heel veel beweging.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: mensen bekent met...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 17:48

AM - VT

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Re: mensen bekent met...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:44

M3isSi3j schreef:
Cathelijne schreef:
Een klasgenoot van me heeft stage gelopen bij de fabrikant van Slimfast (Unilever) en van hem heb ik begrepen dat Slimfast een stof bevat die in de hersenen het hongergevoel onderdrukt. Het signaal voor honger komt daardoor tijdelijk niet aan en daar door eet je minder.



Deze lichaamseigen stof word ook aangemaakt bij sporten.. Daarbij word je juist dik van niet eten.. je moet gewoon 6x per dag (gezond en uitgeballanceerd) eten met daarbij heel veel beweging.

Kun je mij uitleggen hoe je dik wordt van niet eten?

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Re: mensen bekent met...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:45

Cathelijne schreef:
Een klasgenoot van me heeft stage gelopen bij de fabrikant van Slimfast (Unilever) en van hem heb ik begrepen dat Slimfast een stof bevat die in de hersenen het hongergevoel onderdrukt. Het signaal voor honger komt daardoor tijdelijk niet aan en daar door eet je minder.

Deze stoffen worden inderdaad al langer gebruikt, maar werken niet op iedereen. Emotionele eters zullen ondanks deze stof gewoon eten. Voor dit soort eters is dan ook een andere aanpak vereist.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Re: mensen bekent met...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:47

Lusitana schreef:
Veel van dat soort middelen moet je innemen met een flink glas water voor de maaltijd. als je dat glas water zou nemen zonder middel erin, is het effect het zelfde. Je vult nl je maag al wat, dus eet je minder.

Het drinken heeft geen effect op de vulling van de maag. Het vocht dat in de maag komt wordt namelijk direct weer afgevoerd de darm in.

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Re: mensen bekent met...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 23:43

Arno24 schreef:
Kun je mij uitleggen hoe je dik wordt van niet eten?



Je lichaam heeft elke dag 52 verschillende voedingsstoffen nodig (ao vitamines, mineralen, koolhydraten, vetten en eiwitten). Deze voedingsstoffen krijg je enkel binnen door goed en gezond te eten, hulpmiddel is de schijf van 5.

Als jij op streng dieet gaat en bedacht heb dat je niet meer dan 1000 calorien mag hebben kom je never nooit meer aan alle 52 voedingsstoffen, iets wat voor een keertje niet uit maakt maar na een verloop van tijd zal je lichaam een tekort hebben opgebouwd die hij naar eigen idee gaat opvullen: het opbouwen van reserves (vetten).

Als jij last heb van overgewicht is het vaak zo dat je lichaam een tekort heeft. Door deze terkorte simpelweg aant evullen zal je lichaam weer in balans en everwicht komen. Op het momend dat je lichaam in balans en everwicht is zal hij de opgebouwde reserves afgeven. Ook zal bij een gezonde voeding een gezonde spijsvertering in werking worden gezet wat er voor zorgt dat de verbranding verbeterd wat ook overtollige kilos weg helpt toveren.

ps: wel eens gehoort van het 'jojo effect', afvallen en daarna 2x zoveel weer aankomen? Dit word dus veroorzaakt door een foute manier van afslanken: uithongeren. Door op een gezonde manier af te slanken en je leefpatroon zodanig aan te passen dat je lichaam contant in everwicht blijft zullen de kilo's niet snel meer terug komen.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Re: mensen bekent met...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 23:58

Het is mogelijk om tot 800 kcal te gaan en toch nog alle benodigde voedingsstoffen binnen te krijgen. Daarnaast is het zo dat op het moment dat je lichaam onvoldoende energie binnenkrijgt het juist de reserves zal gaan aanspreken. Vervelende alleen is dat niet alleen de vetreserves, maar ook de eiwitreserves (lees spiermassa) worden afgebroken. Op het moment dat iemand daarna weer normaal gaat eten is de spiermassa lager, dus kan minder verbranden. Daarnaast is het lichaam ook constant in een energie spaarstand geweest. Combineer deze 2 punten en je ziet dat iemand in hoog tempo aankomt.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: mensen bekent met...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 11:29

Als je die maaltijdvervangers gaat gebruiken krijg je niet genoeg voedingstoffen binnen. Je verteringsstelsel gaat dan op een lager pitje werken, daardoor krijg je geen honger meer. Maar zodra je stopt met die maaltijdvervangers en je gaat weer normaal eten kan je spijsvertering dat niet meer aan en slaat hij alles op, waardoor je nog dikker wordt. Het bekende jojo-efect. Het gaat goed zolang je de maaltijdvervangers gebruikt, maar zodra je stopt wordt je nog dikker dan ervoor.

Het is beter om (ik weet het, het is makkelijker gezegt dan gedaan) je eetpatroon veranderen. Kijk eens op www.bodyon.nl misschien heb je er wat aan.

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Re: mensen bekent met...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 23:47

Arno24 schreef:
Het is mogelijk om tot 800 kcal te gaan en toch nog alle benodigde voedingsstoffen binnen te krijgen. Daarnaast is het zo dat op het moment dat je lichaam onvoldoende energie binnenkrijgt het juist de reserves zal gaan aanspreken. Vervelende alleen is dat niet alleen de vetreserves, maar ook de eiwitreserves (lees spiermassa) worden afgebroken. Op het moment dat iemand daarna weer normaal gaat eten is de spiermassa lager, dus kan minder verbranden. Daarnaast is het lichaam ook constant in een energie spaarstand geweest. Combineer deze 2 punten en je ziet dat iemand in hoog tempo aankomt.



En als je het nou omdraaid: als je lichaam voldoende voedingsstoffen binnen krijgt zal die geen reserves meer nodig hebben!

Volgens onderzoeken (brond CBS en voedingcentrum) heb je min. 5.000 calorieen nodig om hooguit 35 verschillende voedingsstoffen binnen te krijgen en dat is dan niet eens uitgeballanceerd. Ik hoorde dat deze gegevens in Amerika al zijn bij gedraaid naar 8.000 calorien. Simpel weg doordat vele voedingswaarde als vitamines ed. uit het verse eten verdwenen zijn.

Verder ben ik het wel met je eens. De kunst van het afvallen is juist die verbranding aan te zetten.. door te gaan eten dus..

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Re: mensen bekent met...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 00:07

M3isSi3j schreef:
En als je het nou omdraaid: als je lichaam voldoende voedingsstoffen binnen krijgt zal die geen reserves meer nodig hebben!

Volgens onderzoeken (brond CBS en voedingcentrum) heb je min. 5.000 calorieen nodig om hooguit 35 verschillende voedingsstoffen binnen te krijgen en dat is dan niet eens uitgeballanceerd. Ik hoorde dat deze gegevens in Amerika al zijn bij gedraaid naar 8.000 calorien. Simpel weg doordat vele voedingswaarde als vitamines ed. uit het verse eten verdwenen zijn.

Verder ben ik het wel met je eens. De kunst van het afvallen is juist die verbranding aan te zetten.. door te gaan eten dus..

Als je voldoende eet zal je lichaam niet zomaar van zijn reserves afkomen. Hiervoor zul je meer moeten verbranden dan je binnenkrijgt. Wat dat betreft is je lichaam niet een vaste balans zoals iedereen maar denkt. Het is niet zo dat je standaard zoveel kcal nodig hebt en zoveel moet eten. De hoeveelheid kcal die je nodig hebt veranderd met dat je lichaamssamenstelling veranderd. Iemand met in verhouding meer spiermassa zal meer verbranden dan iemand met in verhouding minder spiermassa.

Vitamines verdwijnen ook vaak door de manier waarop mensen hun voeding bereiden. Zo worden groenten vaak te lang gekookt. Daarnaast zitten een hoop vitamines in het water waarin de groenten worden gekookt. Het is dan ook verstandig om dat vocht weer te gebruiken als vocht voor de jus. Op die manier heb je een 2e kans de vitamines via de maaltijd binnen te krijgen.

Waarschijnlijk bedoel je met die calorieen eerder Joules. 5000 cal=5 kcal. Lijkt me dan eerder joules, want dan wordt het 1190 kcal

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Re: mensen bekent met...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 01:14

ja dat is zeker waar.. beweging is een must bij afslanken.. iets waar veel mensen niet al te graag aan doen tot ze de smaak te pakken hebben. Toch is het van heeel groot belang dat wel alle voedingsstoffen binnen krijgt die je nodig hebt, puur om je lichaam te voeden en niet uit te hongeren omdat dit het jojo effect veroorzaakt.

We zeggen het zelfde enkel op een andere manier.

En over die getalletjes.. ik ga het voor je nazoeken, ben nu wel nieuwsgierig geworden!

qwinty

Berichten: 2212
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: apeldoorn

Re: mensen bekent met...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 14:25

hunter wrom wil je dat weten dan?:P
Ik kenje persoonlijke ene dat heb je dus ECHT niet nodig!

hunter87

Berichten: 2942
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: apeldoorn

Re: mensen bekent met...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 16:05

jeetje jij ziet ook alles wat ik plaats..Tong uitsteken

qwinty

Berichten: 2212
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: apeldoorn

Re: mensen bekent met...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:22

Tuurlijk Tong uitsteken .. jij ook dat van mij ..

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: mensen bekent met...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 06:18

Jeetje, dat je dat spul kan drinken ... smaakt echt nergens naar. Vroeger hadden ze van die yogurt drankjes van mona ofzo, kiwi met granen ofzoiets? (Goedemorgen ofzo?) Erg lekker, maar of je er ook van afvalt weet ik niet. Van sporten wel en dat is nog leuk ook, dus ... Knipoog

hunter87

Berichten: 2942
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: apeldoorn

Re: mensen bekent met...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 09:58

welke spul bedoel je? ik heb slimfast geprobeert. nou super om dr mee afte vallen. ze waren namelij kverrot en ik dronk ze op en toen kwam alles er dus 2x weer uit... erg vies maar je viel wel af..Tong uitsteken

qwinty

Berichten: 2212
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: apeldoorn

Re: mensen bekent met...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 18:24

Ja maar dus niet door die troep , maar door het kotsen wat je er van moet!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: mensen bekent met...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 19:05

hunter87 schreef:
welke spul bedoel je?
Het hele zooitje. Ik heb er een aantal geprobeerd, ook Slimfast, maar het is net alsof je gepureed karton drinkt. Misselijk Nee echt, zoek gewoon een vriendin die met je wil tennisen ofzo. Hartstikke gezellig en veel gezonder!